Category Archives: Avize

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

CADRU GENERAL

Procedura de acordare, suspendare sau retragere a atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului pentru desfăşurarea activităţii de impresariat artistic este reglementată de Hotărârea nr. 86 din 23 ianuarie 2008 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic, precum şi a Procedurilor de acordare, suspendare sau retragere a atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului pentru desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, publicat în Monitorul Oficial nr. 89 din 5 februarie 2008.

PROCEDURA DE ACORDARE

Persoana fizică poate obţine atestatul de impresar artistic numai dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: Continue reading

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

CADRU GENERAL

Acordul pentru organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice este reglementat de Ordinul nr. 1.045/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de emitere a acordului pentru organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice, publicat în Monitorul Oficial nr. 636 din 17 septembrie 2007.
Acordul pentru organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice este actul emis, în baza legii, de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, după verificarea măsurilor luate pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă, în conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare. Continue reading

Ordinul nr. 899 din 28 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

Ordinul nr. 899 din 28 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

Ordinul nr. 899 din 28 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

Ordinul nr. 899 din 28 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 9 februarie 2011

Data intrarii in vigoare:

09 Februarie 2011

Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism,

în temeiul prevederilor art. 13 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului emite urmãtorul ordin: Continue reading

Hotararea nr. 1.267 din 2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

Hotararea nr. 1.267 din 2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism.

Hotararea nr. 1.267 din 2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

Hotararea nr. 1.267 din 2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 27 alin. (3) şi al art. 31 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi funcţionarea activitãţii de turism în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 755/2001, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

SECŢIUNEA 1
Eliberarea, retragerea şi radierea certificatelor de clasificare pentru structurile de primire turistice

ART. 1
Structurile de primire turistice, indiferent de forma de proprietate şi administrare, se clasificã în funcţie de caracteristicile constructive, de dotãri şi serviciile prestate.
ART. 2
Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului elibereazã certificatele de clasificare pentru structurile de primire turistice, pe baza declaraţiei standardizate date pe propria rãspundere de solicitant, însoţitã de documentaţia aferentã completã, prin care se atestã îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor de autorizare.
ART. 3
În sensul prezentei hotãrâri, prin solicitant se înţelege operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice.
ART. 4
(1) Pentru obţinerea certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice, solicitantul depune pe propria rãspundere, la sediul autoritãţii publice centrale responsabile în domeniul turismului, declaraţia standardizatã însoţitã de documentaţia completã prevãzutã în normele metodologice care reglementeazã condiţiile şi criteriile de autorizare a structurilor de primire turistice, înainte de darea lor în folosinţã.
(2) Cererea solicitantului este procesatã în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii declaraţiei standardizate însoţite de documentaţia completã. Termenul poate fi prelungit o singurã datã, pentru o perioadã de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectatã de prelungirea dispusã de autoritatea competentã.
(3) Prelungirea termenului de eliberare a certificatului de clasificare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzãtor şi notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
(4) Certificatul de clasificare pentru structurile de primire turistice se considerã eliberat în situaţia în care autoritatea emitentã nu a rãspuns în termenul prevãzut la alin. (2), cu excepţia cazului în care acest lucru este justificat de motive imperative de interes general, inclusiv de un interes legitim al unei terţe pãrţi.
(5) În cazul unei documentaţii incomplete, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu în mai mult de 5 zile lucrãtoare de la primirea ei, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de procesare a documentaţiei prevãzut la alin. (2).
(6) În situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile pentru eliberarea certificatului de clasificare, autoritatea emitentã comunicã în scris în termenul prevãzut la alin. (2) motivul neacordãrii acestuia. Continue reading

Eliberarea şi anularea permiselor de muncă

Potrivit art. 1 alin. (1) din Normele Metodologice aprobate prin H.G. nr. 1.145/2004, permisul de muncă este documentul oficial care se eliberează, la cerere, străinilor de către Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 203/1999 privind permisele de muncă dar şi de normele sale de aplicare.Eliberarea şi anularea permiselor de muncă

 

PERSOANE CARE POT FI ÎNCADRATE ÎN MUNCĂ FĂRĂ PERMIS

 

Cetăţenii străini al căror acces pe piaţa muncii este reglementat prin acorduri, convenţii şi înţelegeri bilaterale încheiate de România cu alte state pot fi încadraţi în muncă fără permis de muncă, dacă această prevedere este stabilită prin textul acordului, convenţiei sau înţelegerii.

Potrivit Art. 5 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 56/2007, pot fi încadraţi în muncă sau, după caz, pot presta muncă la persoane fizice sau juridice din România, fără autorizaţie de muncă, următoarele categorii:

a) străinii titulari ai dreptului de şedere permanentă pe teritoriul României;

b) străinii al căror acces pe piaţa muncii din România este reglementat prin acorduri, convenţii sau înţelegeri bilaterale încheiate de România cu alte state, dacă această posibilitate este stabilită prin textul acordului, convenţiei sau înţelegerii;

c) străinii care au dobândit o formă de protecţie în România;

d) străinii care desfăşoară activităţi didactice, ştiinţifice sau alte categorii de activităţi specifice cu caracter temporar în instituţii de profil acreditate din România, în baza unor acorduri bilaterale, sau ca titular al unui drept de şedere pentru desfăşurarea de activităţi de cercetare ştiinţifică şi personalul înalt calificat, în baza ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, precum şi străinii care desfăşoară activităţi artistice în instituţii de cultură din România, în baza ordinului ministrului culturii şi cultelor;

e) străinii care urmează să desfăşoare pe teritoriul României activităţi temporare solicitate de ministere ori de alte organe ale administraţiei publice centrale sau locale ori de autorităţi administrative autonome;

f) străinii care sunt numiţi şefi de filială, reprezentanţă sau de sucursală pe teritoriul României a unei companii care are sediul în străinătate, în conformitate cu actele prevăzute de legislaţia română în acest sens;

g) străinii membri de familie ai cetăţenilor români;

h) străinii angajaţi ai persoanelor juridice cu sediul în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau în unul dintre statele semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European, detaşaţi în România, cu condiţia prezentării permisului de şedere din acel stat.

 

CONDIŢIILE ÎN CARE POT FI ÎNCADRAŢI ÎN MUNCĂ LUCRĂTORII STRĂINI

 

Străinii pot fi încadraţi în muncă pe teritoriul României la angajatori care funcţionează în mod legal, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:

a) locurile de muncă vacante nu pot fi ocupate de cetăţeni români, ai altor state membre ale Uniunii Europene, ai statelor semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European, precum şi de rezidenţi permanenţi pe teritoriul României;

b) îndeplinesc condiţiile speciale de pregătire profesională, experienţă în activitate şi autorizare, solicitate de angajator potrivit legislaţiei în vigoare;

c) fac dovada faptului că sunt apţi din punct de vedere medical să desfăşoare activitatea respectivă şi nu au antecedente penale care să fie incompatibile cu activitatea pe care o desfăşoară sau urmează să o desfăşoare pe teritoriul României;

d) se încadrează în contingentul anual aprobat prin hotărâre a Guvernului;

e) angajatorii au achitate la zi obligaţiile către bugetul de stat.

Prevederile de la lit. a) nu se aplică străinilor care îndeplinesc funcţia de administrator într-o societate comercială cu participare străină, în situaţia în care este o singură persoană numită în această funcţie, dacă străinul desfăşoară activitatea în calitate de sportiv profesionist, în condiţiile existenţei unei dovezi că a desfăşurat activitate similară în altă ţară, solicitanţilor autorizaţiei pentru muncă nominală, pentru lucrătorii transfrontalieri, precum şi străinilor posesori ai unui permis de şedere în scop de studii.

 

VIZA DE LUNGĂ ŞEDERE

 

Autorizaţia de muncă poate fi eliberată, la cererea angajatorului, de către Oficiul Român pentru Imigrări, pentru străinii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de legislaţia română cu privire la regimul străinilor, încadrarea în muncă şi detaşarea acestora pe teritoriul României.

Autorizaţia de muncă este necesară pentru obţinerea vizei de lungă şedere pentru angajare în muncă sau, după caz, a permisului de şedere în scop de muncă.

Autorizaţia de muncă se va elibera şi străinilor care:

a) provin din state cu care România are încheiate acorduri, convenţii sau înţelegeri de desfiinţare a vizelor pentru trecerea frontierei în acest scop sau pentru care România a renunţat unilateral la obligativitatea vizelor;

b) beneficiază de drept de şedere temporară pentru reîntregirea familiei, acordat în condiţiile stabilite de legislaţia privind regimul străinilor în România;

c) beneficiază de drept de şedere temporară în scop de studii şi solicită încadrarea în muncă în baza unui contract individual de muncă cu timp parţial, cu program de maximum 4 ore pe zi;

d) sunt detaşaţi pe teritoriul României.

 

AVIZUL FAVORABIL

 

1. În vederea obţinerii autorizaţiei de muncă pentru lucrătorii permanenţi, angajatorul, persoană juridică din România ori o reprezentanţă, sucursală sau filială a unei persoane juridice cu sediul în străinătate, va depune la Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată privind necesitatea încadrării în muncă a străinului, însoţită de următoarele documente:

a) actul constitutiv al societăţii comerciale sau, după caz, actul de înfiinţare a persoanei juridice, precum şi certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului, în copie şi în original;

b) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte că nu s-au operat cereri de înscriere de menţiuni referitoare la existenţa unei hotărâri judecătoreşti definitive pentru săvârşirea de infracţiuni de către asociatul unic sau, după caz, de asociaţi, în legătură cu activitatea pe care o desfăşoară sau la declararea stării de faliment;

c) scrisoarea prin care se atestă bonitatea angajatorului, eliberată de banca la care acesta are deschis contul;

d) certificatul de atestare fiscală emis de administraţia finanţelor publice în a cărei rază teritorială angajatorul îşi are sediul social, privind achitarea la zi a obligaţiilor către bugetul de stat;

e) adeverinţa eliberată de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază teritorială îşi are sediul angajatorul, cu privire la forţa de muncă disponibilă pentru locul de muncă vacant comunicat de angajator potrivit dispoziţiilor legale;

f) fişa postului, organigrama cu precizarea funcţiilor ocupate şi vacante;

g) dovada publicării anunţului pentru ocuparea postului vacant într-un cotidian de largă circulaţie;

h) copia procesului-verbal întocmit în urma selecţiei realizate pentru ocuparea posturilor vacante;

i) curriculum vitae al străinului, care să conţină şi declaraţia pe propria răspundere a acestuia că nu are antecedente penale, că este apt din punct de vedere medical pentru a fi încadrat în muncă şi că are cunoştinţe minime de limba română;

j) copia actului de studii necesar pentru încadrarea în funcţia sau în meseria pentru care se solicită eliberarea autorizaţiei de muncă, tradus şi supralegalizat în condiţiile legii; diplomele, certificatele şi titlurile ştiinţifice eliberate în străinătate, în sistemul de învăţământ, vor fi însoţite de atestatul de recunoaştere eliberat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, în condiţiile prevăzute de legislaţia în domeniu;

k) copiile documentelor care atestă pregătirea profesională obţinută în afara sistemului de învăţământ sau, după caz, care atestă experienţa profesională, traduse şi supralegalizate în condiţiile legii;

l) copia documentului de trecere a frontierei, valabil, al străinului şi, după caz, copia permisului de şedere în România;

m) două fotografii tip 3/4 ale străinului.

2. În vederea obţinerii autorizaţiei de muncă pentru lucrătorii permanenţi, angajatorul persoană fizică va depune la Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată, însoţită de documentele prevăzute la punctul 1 lit. d)-m), precum şi de următoarele documente:

a) copia actului de identitate şi, după caz, a autorizaţiei sau a altui document legal care atestă exercitarea unei activităţi ori profesii independente;

b) dovada că dispune de venituri suficiente pentru plata salariului angajatului străin;

c) cazierul judiciar al persoanei fizice angajatoare.

Cererea pentru eliberarea autorizaţiei de muncă se soluţionează de către Oficiul Român pentru Imigrări în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. În cazurile în care, pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor de obţinere a autorizaţiei de muncă, sunt necesare verificări suplimentare, termenul de soluţionare a cererii poate fi prelungit cu cel mult 15 zile.

 

DOCUMENTAŢIA NECESARĂ ELIBERĂRII PERMISULUI DE MUNCĂ

 

În vederea obţinerii autorizaţiei de muncă nominală, angajatorul, persoană juridică din România ori o reprezentanţă, sucursală sau filială a unei persoane juridice cu sediul în străinătate, va depune la Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată privind necesitatea încadrării în muncă a străinului, însoţită de documentele prevăzute la lit. b)-d), i), l) şi m) prezentate mai sus.

Pentru obţinerea autorizaţiei de muncă nominale, angajatorul persoană fizică va depune Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată, însoţită de documentele prevăzute la lit. d), i), l) şi m), prezentate mai sus, precum şi de:

a) copia actului de identitate şi, după caz, a autorizaţiei sau a altui document legal care atestă exercitarea unei activităţi ori profesii independente;

b) dovezi că dispune de venituri suficiente pentru plata salariului angajatului străin;

c) cazierul judiciar al persoanei fizice angajatoare.

În vederea obţinerii autorizaţiei de muncă pentru lucrătorii stagiari, angajatorul, persoană juridică din România ori o reprezentanţă, sucursală sau filială a unei persoane juridice cu sediul în străinătate, va depune la Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată privind necesitatea încadrării în muncă a străinului, însoţită de documentele prevăzute la lit. a)-e) şi j)-m) prezentate mai sus.

În vederea obţinerii autorizaţiei de muncă pentru sportivi, angajatorul persoană juridică din România va depune la Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată privind necesitatea încadrării în muncă a străinului, însoţită de documentele prevăzute la lit. a)-d), i), l) şi m) prezentate mai sus.

În vederea obţinerii autorizaţiei de muncă pentru lucrători transfrontalieri, angajatorul, persoană juridică din România ori o reprezentanţă, sucursală sau filială a unei persoane juridice cu sediul în străinătate, va depune la Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată privind necesitatea încadrării în muncă a străinului, însoţită de documentele prevăzute la lit. a)-d) şi h)-m) prezentate mai sus.

În vederea obţinerii autorizaţiei de muncă pentru lucrători transfrontalieri, angajatorul persoană fizică va depune la Oficiul Român pentru Imigrări o cerere motivată, însoţită de documentele prevăzute la lit. d) şi h)-m), precum şi de:

a) copia actului de identitate şi, după caz, a autorizaţiei sau a altui document legal care atestă exercitarea unei activităţi ori profesii independente;

b) dovezi că dispune de venituri suficiente pentru plata salariului angajatului străin;

c) cazierul judiciar al persoanei fizice angajatoare.

Pentru obţinerea autorizaţiei de muncă pentru lucrătorii detaşaţi, angajatorul, persoană juridică din România ori o reprezentanţă, sucursală sau filială a unei persoane juridice cu sediul în străinătate, va depune o cerere motivată, însoţită de documentele prevăzute la lit. a), b) şi i), prezentate mai sus, precum şi de:

a) documentul de trecere a frontierei, valabil, al străinului, pe care este aplicată, după caz, viza de lungă şedere pentru alte scopuri, în original şi în copie;

b) copia contractului individual de muncă, tradus şi legalizat;

c) copia actului de detaşare, tradus şi legalizat;

d) după caz, copia contractului comercial de prestări de servicii, tradus şi legalizat;

e) copia actului de studii necesar pentru detaşarea în funcţia sau în meseria pentru care se solicită eliberarea autorizaţiei de muncă, tradus şi legalizat;

f) copiile documentelor care atestă pregătirea profesională obţinută în afara sistemului de învăţământ sau, după caz, care atestă experienţa profesională, traduse şi legalizate;

g) două fotografii 3/4 ale străinului.

Autorizaţia de muncă pentru lucrătorii detaşaţi este necesară pentru desfăşurarea de activităţi lucrative pe teritoriul României pe o perioadă mai mare de 60 de zile.

 

SOLUŢIONAREA CERERII PENTRU ELIBERAREA PERMISULUI DE MUNCĂ

 

Cererea pentru eliberarea autorizaţiei de muncă se soluţionează de către Oficiul Român pentru Imigrări în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. În cazurile în care, pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor de obţinere a autorizaţiei de muncă, sunt necesare verificări suplimentare, termenul de soluţionare a cererii poate fi prelungit cu cel mult 15 zile.

 

TERMENE ALE PERMISULUI. PRELUNGIREA PERMISULUI

 

Cererea pentru eliberarea autorizaţiei de muncă se soluţionează de către Oficiul Român pentru Imigrări în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. În cazurile în care, pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor de obţinere a autorizaţiei de muncă, sunt necesare verificări suplimentare, termenul de soluţionare a cererii poate fi prelungit cu cel mult 15 zile.

Autorizaţia de muncă se eliberează pentru o perioadă de cel mult un an, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. c) şi f) din Ordonanţa de Urgenţă nr. 56/2007.

Autorizaţia de muncă se prelungeşte automat pentru noi perioade de până la un an în situaţia continuării raporturilor de muncă cu acelaşi angajator în baza contractului individual de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată, prin prelungirea dreptului de şedere în scop de muncă, şi se atestă prin permisul de şedere care se eliberează în acest scop.

Dacă raportul de muncă al străinului încetează înainte de expirarea perioadei pentru care a fost eliberată autorizaţia de muncă, încadrarea în muncă la alt angajator se poate face numai dacă se obţine o nouă autorizaţie de muncă, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 6 lit. b), c) şi f).

În cazul neacordării autorizaţiei de muncă, Oficiul Român pentru Imigrări are obligaţia de a comunica în scris angajatorului, motivele care au stat la baza acestei decizii.

Pentru eliberarea unei noi autorizaţii de muncă se vor depune la Oficiul Român pentru Imigrări cererea şi documentele prevăzute la art. 7 şi 11-13.

 

ÎNCADRAREA ÎN MUNCĂ A DEŢINĂTORULUI PERMISULUI

 

Angajatorul are obligaţia să înregistreze contractul individual de muncă încheiat în baza autorizaţiei de muncă la inspectoratul teritorial de muncă, în termenul prevăzut de lege.

Angajatorul are obligaţia să înregistreze acordul scris al părţilor cu privire la prelungirea valabilităţii contractului individual de muncă pe durată determinată, încheiat cu un străin, la inspectoratul teritorial de muncă competent, cu prezentarea permisului de şedere în scop de muncă valabil sau a autorizaţiei de muncă valabile, în termen de 20 de zile de la eliberarea documentelor care atestă prelungirea autorizaţiei de muncă.

Angajatorul la care s-a dispus detaşarea transmite inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi are sediul o comunicare privind detaşarea salariaţilor străini pentru al căror acces pe piaţa muncii din România este necesară autorizaţia de muncă, cu cel puţin 5 zile anterioare începerii activităţii acestora pe teritoriul României, dar nu mai târziu de prima zi de activitate. Orice modificare a elementelor prevăzute în comunicare se transmite inspectoratului teritorial de muncă în termen de 5 zile de la data producerii acesteia.

Comunicarea prevăzută la mai sus trebuie să cuprindă:

a) datele de identificare ale angajatorului la care s-a făcut detaşarea: denumirea, adresa completă, codul unic de înregistrare sau un alt număr de identificare a angajatorului;

b) datele de identificare ale angajatorului străin care face detaşarea: denumirea, adresa completă, codul unic de înregistrare sau un alt număr de identificare a angajatorului, numele/denumirea, precum şi adresa completă ale reprezentantului legal în România;

c) informaţii privind detaşarea: data la care începe detaşarea, scopul detaşării şi durata acesteia;

d) lista persoanelor detaşate: numele şi prenumele acestora, funcţia/meseria, data naşterii, seria şi numărul documentului de călătorie, cetăţenia.

 

ANULAREA PERMISULUI DE MUNCĂ

 

Autorizaţia de muncă se anulează de Oficiul Român pentru Imigrări în următoarele cazuri, în termen de 5 zile lucrătoare de la:

a) solicitarea angajatorului ca urmare a încetării din iniţiativa sa a raportului de muncă cu străinul sau în cazul încetării contractului individual de muncă ca urmare a acordului părţilor;

b) solicitarea angajatorului sau a străinului ca urmare a încetării perioadei pentru a fost detaşat în România;

c) solicitarea străinului ca urmare a încetării raportului de muncă din iniţiativa acestuia;

d) sesizarea organelor competente, potrivit legislaţiei în vigoare, în cazul în care străinul a fost declarat indezirabil, i s-a anulat sau revocat dreptul de şedere în România ori în cazul în care acesta nu mai îndeplineşte condiţiile privind încadrarea în muncă;

e) nereprezentarea angajatorului în vederea ridicării autorizaţiei de muncă de la Oficiul Român pentru Imigrări, în termen de 30 de zile de la data soluţionării cererii.

Autorizaţia de muncă anulată se reţine la Oficiul Român pentru Imigrări, însoţită de cererea de anulare şi de documentele care atestă încetarea raporturilor de muncă.

 

SITUAŢIA PERMISULUI PIERDUT

 

Pierderea autorizaţiei de muncă se comunică Oficiului Român pentru Imigrări, în termen de 3 zile de la data constatării pierderii. În acelaşi termen se comunică Oficiului Român pentru Imigrări deteriorarea sau distrugerea permisului de şedere în scop de muncă.

La cererea titularului, Oficiul Român pentru Imigrări va elibera un duplicat al autorizaţiei de muncă pierdute, deteriorate sau distruse.

 

TAXE

 

La eliberarea autorizaţiei de muncă, angajatorul va plăti echivalentul în lei a 200 euro, raportat la cursul oficial al Băncii Naţionale a României la data efectuării plăţii.

(2) Pe documentele prin care au fost achitate tarifele pentru eliberarea autorizaţiei de muncă, unităţile Trezoreriei Statului vor confirma, prin semnătură şi ştampilă, încasarea sumelor respective în conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului de stat.

___________

Anexele indicate în prezenta procedură, fac parte din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 203/1999 privind permisele de muncă, republicată, aprobate prin H.G. nr. 1.145/2004.

 

Organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală

Organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscalăA se vedea O.G. nr. 94/2004 care prin art. XXXVII prevede că de la data intrării în vigoare a O.G. nr. 94/2004 şi până la data de 31 decembrie 2006 se suspendă aplicarea O.G. nr. 71/2001.

Exercitarea independentă a calităţii de consultant fiscal se realizează numai pe baza raporturilor juridice civile şi comerciale cu persoanele fizice sau juridice cărora le acordă consultanţă şi faţă de care acesta nu are nici un fel de interese materiale directe sau indirecte, cu excepţia onorariilor cuvenite pentru munca prestată în această calitate.

Activitatea de consultanţă fiscală constă în acordarea de servicii profesionale privind asistenţa de specialitate la întocmirea declaraţiilor de impozite şi taxe, asistenţă pe probleme fiscale şi referitor la creanţele bugetare, cum sunt: amenzi, penalităţi şi majorări, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, precum şi de reprezentare în faţa organelor fiscale, iar în faţa organelor judecătoreşti, în calitate de expert.

CONDIŢII OBLIGATORII PENTRU A OBŢINE CALITATEA DE CONSULTANT FISCAL

Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal candidaţii, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;

Continue reading

Licentele de fabricatie in domeniul productiei de produse alimentare

Licentele de fabricatie in domeniul productiei de produse alimentare

Agenţii economici (Persoane juridice sau fizice) pot desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare numai pe baza unor licenţe de fabricaţie.

Licenţele de fabricaţie a produselor alimentare se acordă următoarelor categorii de producători:

a) agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, persoane juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate;

b) asociaţiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate să desfăşoare o activitate economică independentă în domeniul producţiei de produse alimentare.

Licenţele de fabricaţie se solicită de către agenţii economici la punerea în funcţiune a fiecărei unităţi în care aceştia vor desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare şi se acordă de către direcţiile generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în funcţie de dotări, de pregătirea de specialitate a personalului, de condiţiile de igienă şi de posibilităţile de garantare a calităţii produselor fabricate.

Licenţele de fabricaţie acordate agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare atestă că aceştia au dreptul să efectueze astfel de activităţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, la un nivel de siguranţă şi de calitate care să asigure protecţia consumatorilor şi a mediului.

Licenţele de fabricaţie se acordă pentru fiecare categorie de produse alimentare şi alte activităţi din domeniul producţiei de produse alimentare în conformitate cu anexa nr. 1 la Regulamentul cu privire la acordarea, suspendarea şi retragerea (anularea) licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

În vederea desfăşurării unei activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, agentul economic înaintează direcţiei generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială este amplasată unitatea pentru care solicită licenţa de fabricaţie cererea-tip pentru acordarea licenţei de fabricaţie, întocmită conform anexei nr. 2 la Regulamentul mai sus indicat, însoţită de documente justificative.

Pentru agenţii economici care desfăşoară activităţi de producţie, documentaţia care însoţeşte cererea pentru acordarea licenţei de fabricaţie cuprinde:

a) statutul societăţii comerciale sau autorizaţia eliberată în conformitate cu reglementările în vigoare pentru asociaţiile familiale şi persoanele fizice autorizate să desfăşoare o activitate economică independentă, în copie xerox;

b) certificatul de înmatriculare a societăţii comerciale, emis de oficiul registrului comerţului, în copie xerox;

c) certificatul de înregistrare fiscală a societăţii comerciale sau a asociaţiei familiale şi persoanei fizice, în copie xerox;

d) autorizaţia sanitară de funcţionare a unităţii pentru care se solicită licenţa de fabricaţie, eliberată de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială se află unitatea pentru care se solicită licenţa de fabricaţie, în copie xerox, sau anexa la certificatul de înregistrare eliberat de Biroul unic, semnată şi ştampilată, în copie xerox, pentru unităţile care desfăşoară activităţi care sunt supuse înregistrării şi autorizării de funcţionare prin Biroul unic al camerei de comerţ şi industrie;

e) autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare pentru unităţile care sunt supuse controlului sanitar veterinar, eliberată de către direcţia sanitară veterinară judeţeană sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială se află unitatea pentru care se solicită licenţa de fabricaţie, în copie xerox, sau anexa la certificatul de înregistrare eliberat de Biroul unic, semnată şi ştampilată, în copie xerox, pentru unităţile care desfăşoară activităţi care sunt supuse înregistrării şi autorizării de funcţionare prin Biroul unic al camerei de comerţ şi industrie;

f) fişa unităţii pentru care se solicită licenţa de fabricaţie, întocmită conform anexei nr. 3 la Regulamentul mai sus arătat;

g) fişa laboratorului uzinal, întocmită conform anexei nr. 4 la Regulamentul mai sus arătat;

h) specificaţia tehnică sau standardul de firmă, elaborată şi aprobată de agentul economic, care trebuie să cuprindă condiţiile de calitate ale produsului şi data durabilităţii minimale a acestuia, de respectarea cărora producătorul rămâne răspunzător, condiţiile specifice de manipulare, transport şi depozitare şi regulile de verificare a calităţii;

i) schema şi instrucţiunile tehnologice pentru fiecare categorie de produse pentru care se solicită licenţa de fabricaţie, care trebuie să cuprindă toate fazele fluxului tehnologic, începând cu recepţia materiilor prime până la depozitarea produsului finit, şi modul în care sunt verificaţi şi controlaţi parametrii tehnologici, precum şi utilajele şi instalaţiile tehnologice;

j) fişa cu privire la pregătirea de specialitate a personalului, întocmită conform anexei nr. 5 la Regulamentul mai sus arătat, în care să se menţioneze:

personalul de conducere a procesului de fabricaţie, care trebuie să aibă, în funcţie de gradul de complexitate al unităţii, cel puţin pregătire profesională medie de specialitate, atestată;

personalul de laborator, care trebuie să aibă, în funcţie de gradul de complexitate al unităţii, cel puţin pregătire profesională de specialitate, atestată;

personalul de execuţie, care va cuprinde, preponderent, personal calificat cu pregătire profesională specifică la nivelul de complexitate al activităţilor pe care le desfăşoară.

Agenţii economici care desfăşoară activităţi în laboratoare de patiserie-cofetărie prezintă documentele prevăzute la lit. a)-f).

Agenţii economici care desfăşoară activităţi de ambalare şi/sau îmbuteliere de produse alimentare prezintă documentele prevăzute la lit. a)-f).

DEPUNEREA DOCUMENTAŢIEI

2. Cererea, completată cu datele necesare, se depune la direcţia generală pentru agricultură şi industrie alimentară judeţeană sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială se află unitatea pentru care se solicită licenţa de fabricaţie, înregistrându-se în registrul de evidenţă a cererilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 6 Regulamentul cu privire la acordarea, suspendarea şi retragerea (anularea) licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, numai dacă este însoţită de documentaţia prevăzută mai sus, după caz.

ANALIZA DOCUMENTAŢIEI

Reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, numiţi prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie, din cadrul direcţiilor generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, analizează dacă documentaţia depusă corespunde prevederilor regulamentului mai sus arătat şi comunică agentului economic dacă există documente necorespunzătoare, situaţie în care acesta va depune o nouă cerere însoţită de documentaţia completată conform observaţiilor făcute.

În situaţia în care se constată că documentaţia depusă corespunde prevederilor regulamentului mai sus arătat, reprezentanţii împuterniciţi verifică la faţa locului, la unitatea pentru care se solicită licenţa de fabricaţie, realitatea datelor înscrise în documentaţie.

Reprezentanţii împuterniciţi pot verifica realitatea faptică a datelor înscrise în documentaţie, împreună cu personalul de specialitate din cadrul asociaţiilor profesionale sau al institutelor de cercetare de profil, cu experienţă în domeniu. În acest sens, direcţiile generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene sau a municipiului Bucureşti vor solicita asociaţiilor profesionale ori institutelor de cercetare de profil să nominalizeze specialiştii care pot participa la aceste verificări.

Avizul Ministerului Turismului

Avizul Ministerului TurismuluiProcedura avizului Ministerului Turismului pentru eliberarea autorizaţiei de constituire/desfiinţare pentru obiectivele din domeniul turismului, se găseşte reglementată în Metodologia Guvernului de avizare a documentaţiilor de urbanism privind zone şi staţiuni turistice şi a documentaţiilor tehnice privind construcţii din domeniul turismului, aprobată prin H.G. nr. 31/1996.

Avizul de specialitate al Ministerului Turismului precede şi constituie o condiţie a eliberării autorizaţiei de constituire/desfiinţare pentru obiectivele din domeniul turismului.

Avizul emis menţionează categoria în care poate fi încadrat obiectivul, cu condiţia respectării şi a celorlalte criterii privind clasificarea pe stele şi categorii a structurilor de primire turistice, şi constituie premisa acordării ulterioare a categoriei.

OBIECTUL AVIZĂRII

Avizul de specialitate al Ministerului Turismului se emite pentru:

1. documentaţii de urbanism şi amenajare a teritoriului privind zone şi staţiuni turistice, cu regulamentele de urbanism aferente;

2. documentaţii tehnice privind amplasamentul, conformarea şi funcţionalitatea construcţiilor noi cu destinaţie turistică de tipul:

a) structuri de primire turistice:

hotel, hotel-apartament, motel, vilă, bungalou, cabană, sat de vacanţă, camping, pensiune cu o capacitate mai mare de 3 camere, indiferent de categoria de confort a acestora;

b) structuri de servire a mesei:

restaurant clasic, restaurant specializat, restaurant cu specific naţional sau local, braserie, berărie, grădină de vară, baruri de orice tip, unităţi de tip fast food-restaurant cu autoservire, bufet tip “expres”, pizzerie, snack-bar-cofetărie, patiserie, organizate în:

unităţi amenajate în spaţii speciale destinate, cuprinse în structuri de primire turistice;

structuri independente, amplasate în cadrul staţiunii turistice;

c) structuri de agrement turistic:

cluburi, cazinouri, săli polivalente, instalaţii şi dotări specifice agrementului turistic – transport turistic pe cablu, părţii amenajate pentru practicarea schiului şi altele asemenea;

d) structuri de tratament balnear:

complexe de turism balnear;

3. documentaţii privind funcţionalitatea specifică a construcţiilor existente din domeniul turismului, supuse lucrărilor de modernizare, reamenajare, extinderi sau altor lucrări care modifică funcţia turistică a acestora;

4. documentaţii privind construcţiile ce urmează a fi modificate structural şi funcţional în scopul primirii unei funcţionalităţi cu profil turistic.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ PENTRU OBŢINEREA AVIZULUI

În vederea emiterii avizului Ministerului Turismului asupra documentaţiilor privind construcţii şi amenajări din domeniul turismului, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se vor prezenta:

a) cererea de solicitare a avizului din partea beneficiarului;

b) certificatul de urbanism;

c) documentaţia tehnică de execuţie-proiect în faza pentru autorizare de construire, care va cuprinde:

d) 1. piese scrise:

memoriu succint pentru fiecare specialitate în parte;

date şi indicii care caracterizează construcţia proiectată;

2. piese desenate:

planul cuprinzând încadrarea în teritoriu la una dintre scările: 1:10.000; 1:2.000; 1:1.000;

planul de situaţie al imobilelor care fac obiectul avizării, la scara: 1:2.000 sau 1:1.000; 1:500; 1:200; 1:100, după caz, care va preciza:

parcela cadastrală pentru care a fost eliberat certificatul de urbanism;

amplasarea tuturor construcţiilor care se vor construi sau care se vor desfiinţa;

accesele în incintă şi în construcţie;

plantaţii, spaţii verzi;

trasee de alimentare cu apă şi canalizare;

planurile tuturor nivelurilor;

secţiuni care să cuprindă cota zero, cotele tuturor nivelurilor, înălţimea acoperişului şi pantele acestuia;

toate faţadele care să cuprindă şi clădirile învecinate, după caz, pentru construcţiile alipite unor imobile existente.

Piesele desenate sus-menţionate se vor prezenta la una dintre scările: 1:100; 1:50 şi, în mod excepţional, 1:20 pentru unele detalii de finisaje băi şi de mobilare, specifice funcţiunii hoteliere a camerelor, pentru unităţi de categoria de confort de 4 şi 5 stele.

Avizul se emite în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentaţiei complete la Ministerul Turismului.

În cazul unor lucrări având un înalt grad de complexitate, termenul de emitere a avizului se prelungeşte cu 15 zile.

În situaţia depunerii unei documentaţii incomplete, aceasta se restituie solicitantului în termen de 15 zile de la data înregistrării, în vederea completării.

Contestaţiile la aviz se depun în scris la Ministerul Turismului, în termen de 15 zile de la data primirii avizului de către beneficiar, urmând ca în termen de 15 zile să se transmită răspunsul la contestaţie.

REFUZUL AVIZĂRII

Comisia de avizare de specialitate a Ministerului Turismului poate refuza acordarea avizului atunci când:

prin arhitectura practicată, dimensiuni, aspect exterior, finisaje, se modifică natura şi caracterul zonei în care se vor amplasa viitoarele construcţii ori nu se respectă prescripţiile stabilite prin actele normative;

prin amplasament, structura capacităţilor sau profilul funcţional, noile construcţii sau instalaţii pot compromite sau pot aduce prejudicii cadrului natural existent, mediului ambiant, peisajului caracteristic, resurselor naturale, salubrităţii şi/sau securităţii publice;

terenurile pentru amplasamente sunt inundabile, erodate sau alunecă;

construcţiile noi, prin amplasament, au accese care nu asigură funcţionalitatea normală sau sunt inaccesibile mijloacelor de stingere a incendiilor;

construcţiile noi nu se încadrează în parametrii funcţionali şi de valorificare raţională a resurselor naturale;

interese majore de ordin edilitar de perspectivă impun anumite restricţii de care nu s-a ţinut seama;

documentaţia supusă avizării nu reflectă clar funcţionalitatea tehnologică specifică profilului structurilor turistice, după caz, de primire turistice, de servire a mesei, de tratament balnear, de agrement turistic, ale obiectivului analizat.

Avize si autorizaţii necesare funcţionării comercianţilor

Avize si autorizaţii necesare funcţionării comercianţilorPentru autorizarea şi funcţionarea comerciantului, sunt necesare, după caz, anumite avize şi autorizaţii care vor fi prezentate în continuare, împreună cu modul în care ele pot fi obţinute.

1. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PREVENIRII ŞI STINGERII INCENDIILOR

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei privind prevenirea şi stingerea incendiilor.

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv brigada/grupul de pompieri militari, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor este obligatorie pentru construcţiile noi şi pentru amenajările, extinderile sau schimbările de destinaţie la construcţiile existente care se încadrează în cazurile prevăzute în anexa nr. 1.1 şi pentru care este obligatorie şi s-a obţinut în prealabil, în condiţiile legii, autorizaţia de construire.

Pentru situaţiile care nu se încadrează în cazurile prevăzute în anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică privind apărarea împotriva incendiilor.

DOCUMENTAŢIA NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) pentru cazurile încadrate în prevederile art. 3 alin. (1) respectiv anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, piese scrise şi desenate ale documentaţiei tehnice de execuţie, respectiv:

scenariu de siguranţă la foc – elaborat conform metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. 84/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 570 din 12 septembrie 2001;

plan de situaţie şi planuri de arhitectură pentru fiecare nivel al construcţiei sau al spaţiilor supuse autorizării de P.S.I.

elaborate şi, după caz, verificate conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 13 ianuarie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 24 ianuarie 1995, ale Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.943/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 8 aprilie 2002;

b) pentru cazurile care nu se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) respectiv anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.2 pct. I din aceeaşi procedură;

c) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz.

Pentru construcţiile existente la care se execută amenajări, extinderi sau schimbări de destinaţie documentele prevăzute la lit. a) vor fi însoţite, după caz, de avizul proiectantului iniţial sau raportul de expertiză tehnică, cu însuşirea soluţiilor cuprinse în proiect, conform legislaţiei specifice.

Solicitantul are obligaţia de a prezenta pe timpul verificării efectuate la faţa locului, la solicitarea reprezentantului brigăzii/grupului de pompieri militari, întreaga documentaţie tehnică de execuţie, elaborată în conformitate cu prevederile legislaţiei privind calitatea şi autorizarea în construcţii.

Documentele se depun îndosariate.

Pentru sediul social şi fiecare sediu secundar se va elibera câte o anexă la certificatul de înregistrare.

Pentru autorizarea funcţionării din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor se percepe un tarif de 500.000 lei pentru fiecare sediu, în care se declară activităţile, indiferent de numărul activităţilor declarate.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile brigăzilor/grupurilor de pompieri militari avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţiile eliberate anterior, precum şi cele eliberate conform prezentei proceduri îşi păstrează valabilitatea pe toată durata menţinerii condiţiilor şi a păstrării documentelor vizate spre neschimbare, care au stat la baza emiterii acestora.

Comercianţii au obligaţia de a solicita o nouă autorizare dacă intervin modificări, extinderi sau schimbări de destinaţie, care impun obţinerea unei noi autorizaţii de construire în condiţiile legii, sau în cazul desfăşurării de noi activităţi în sediile autorizate, urmând a fi parcursă procedura de autorizare stabilită pentru fiecare situaţie conform prevederilor prezentei proceduri.

Comercianţii au obligaţia de a solicita o nouă autorizare dacă intervin modificări, extinderi sau schimbări de destinaţie, care impun obţinerea unei noi autorizaţii de construire în condiţiile legii, sau în cazul desfăşurării de noi activităţi în sediile autorizate, urmând a fi parcursă procedura de autorizare stabilită pentru fiecare situaţie conform prevederilor prezentei proceduri.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

2. AUTORIZAREA SANITARĂ A FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR

Autorizarea sanitară reprezintă procesul de analiză şi investigaţie sanitară care condiţionează, din punct de vedere tehnic şi juridic, punerea în funcţiune şi desfăşurarea activităţii comercianţilor de conformarea la normele de igienă şi de sănătate publică.

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei sanitare şi se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv direcţia de sănătate publică judeţeană ori a municipiului Bucureşti sau ministerele cu reţea proprie de sănătate publică, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) o declaraţie pe propria răspundere referitoare la respectarea legislaţiei în domeniul igienico-sanitar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.2 – pct. I din Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor, pentru activităţile codificate conform nomenclatorului CAEN, prevăzute la pct. I din anexa nr. 2.1 procedură;

b) documentaţia de prezentare a activităţii conform anexei nr. 2.3 din aceeaşi procedură, pentru activităţile codificate conform nomenclatorului CAEN, prevăzute la pct. II din anexa nr. 2.1 din aceeaşi procedură, şi care sunt supuse evaluării;

c) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz, conform anexei nr. 2.4 din Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor.

Documentele se depun îndosariate.

În vederea autorizării sanitare de funcţionare comercianţii au obligaţia să desfăşoare activităţile cu respectarea prevederilor legislaţiei în domeniul igienico-sanitar.

În cazul în care, ulterior înregistrării şi autorizării funcţionării, la sediul social sau secundar se intenţionează începerea desfăşurării unor noi activităţi, comerciantul va solicita Biroului unic eliberarea de noi anexe cuprinzând autorizaţiile necesare.

Tarifele pentru serviciile prestate în vederea autorizării sanitare de funcţionare sunt prevăzute în anexa nr. 2.4 Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia este valabilă atâta timp cât nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberată.

La modificarea condiţiilor iniţiale comerciantul va solicita prin Biroul unic reînnoirea autorizaţiei.

Autorizaţia se anulează de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti în următoarele cazuri:

a) când constată modificarea condiţiilor existente la data obţinerii acesteia, iar comerciantul nu a solicitat reînnoirea autorizaţiei;

b) când constată neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia pe propria răspundere.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic.

Reînnoirea autorizaţiei sanitare se face în următoarele situaţii:

a) pentru diversificarea, extinderea sau restrângerea activităţilor consemnate în anexa la certificatul de înregistrare;

b) la modificarea structurii funcţionale a sediului în care se desfăşoară activităţile autorizate.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

3. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE

SANITAR VETERINAR

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care menţionează datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, precum şi obiectivul şi activitatea pentru care solicită autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar este obligatorie pentru obiectivele – sedii sociale/secundare – şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar.

Pentru situaţiile care nu se încadrează în condiţiile arătate mai sus, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de lege.

În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere sanitar veterinar se disting următoarele situaţii:

a) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, autoritatea sanitară veterinară va efectua evaluarea condiţiilor minime la sediul social şi/sau sediile secundare ale comercianţilor;

b) pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1, anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Funcţionează în baza declaraţiei pe propria răspundere conform art. 6 alin. (4) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată”; în acest caz nu se percep taxe şi tarife;

c) în cazul în care în sediul social sau sediile secundare nu se desfăşoară încă activităţile ce constituie obiectul de activitate al comerciantului, prevăzute în anexa nr. 3.1, nu este necesară obţinerea autorizaţiei sanitare veterinare; în această situaţie, în baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului date în acest sens, rubrica din anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Nu este necesară în această etapă” conform art. 3 alin. (8) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată, caz în care nu se percep taxe şi tarife, comerciantul fiind obligat să obţină autorizaţia înainte de începerea oricăreia dintre activităţile prevăzute în actul constitutiv, respectiv modificator;

d) în situaţia în care unul dintre sediile secundare nu poate fi autorizat la momentul solicitării înregistrării şi autorizării funcţionării comerciantului, certificatul de înregistrare se eliberează în mod obligatoriu cu menţionarea în anexa la acesta a obiectivelor/activităţilor autorizate în această etapă.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) o declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.2 pct. I din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1 din aceeaşi procedură;

b) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 din aceeaşi procedură:

cerere tip – dactilografiată;

un memoriu tehnic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.3 din aceeaşi procedură;

o schiţă tehnică cu fluxul tehnologic al obiectivului;

o schiţă de amplasare şi proiectare pentru obiectivele nou-construite;

contractul încheiat cu direcţiile sanitare veterinare pentru plata tarifelor reprezentând activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar veterinar de stat în unităţile de producere, prelucrare şi depozitare a produselor de origine animală, potrivit legislaţiei în vigoare;

statutul de societate – copie (dacă este cazul);

contractul de închiriere – copie sau actul de proprietate (dacă este cazul).

c) dovada achitării taxei de autorizare, după caz.

Taxele de autorizare sanitară veterinară sunt prevăzute în anexa nr. 3.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar.

Taxele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

Actele prezentate în copie trebuie să fie perfect lizibile.

Toate actele vor fi depuse într-un dosar cu şină, în ordinea de mai sus.

Pentru obţinerea autorizaţiei sanitar-veterinare actele prezentate mai sus se depun, la Direcţia sanitar – veterinară a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care se află unitatea de producţie pentru care se solicită, următoarele acte:

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare îşi păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite condiţiile sanitare veterinare legale pentru care comerciantul a fost autorizat.

Pentru orice modificare ulterioară a fluxului tehnologic, modernizare, extindere sau schimbare a profilului de activitate comercianţii sunt obligaţi să solicite prin Biroul unic autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare conform prevederilor prezentei proceduri.

Autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare se anulează de către autoritatea sanitară veterinară în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare pentru care a fost autorizat.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către autoritatea sanitară veterinară, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

4. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PROTECŢIEI MEDIULUI

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială şi competenţă se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv autoritatea publică pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile capitolului II secţiunea 1 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995, republicată, cu modificările ulterioare, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Obţinerea autorizaţiei de mediu este obligatorie la punerea în funcţiune a proiectelor de activităţi noi pentru care a fost emis acordul de mediu, precum şi pentru funcţionarea sau modificarea funcţionării activităţilor existente cu impact asupra mediului. În funcţie de impactul asupra mediului al activităţilor supuse autorizării autorităţile publice pentru protecţia mediului vor aplica proceduri diferenţiate de emitere a autorizaţiilor de mediu.

Activităţile noi care nu implică lucrări noi de investiţii se reglementează numai prin autorizaţie de mediu, cu excepţia celor de import-export aflate sub incidenţa unor convenţii internaţionale la care România este parte.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi a sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) autorizaţia de mediu valabilă sau copie de pe adresa de solicitare a autorizaţiei de mediu la inspectoratul teritorial de protecţia mediului, dacă acestea există;

b) declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.3 – pct. I din Procedura de autorizare a activităţilor cu impact asupra mediului înconjurător, pentru activităţile cu impact nesemnificativ asupra mediului, astfel menţionate în anexa nr. 4.1 din Procedura arătată;

c) fişa de prezentare a activităţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.4 din procedura menţionată, pentru activităţile cu impact redus sau semnificativ asupra mediului, astfel menţionate în anexa nr. 4.1;

d) planul de situaţie şi planul de încadrare în zonă al obiectivului;

e) dovada achitării tarifului şi taxei aferente analizei documentaţiei.

Documentele se depun îndosariate.

Taxele şi tarifele încasate pentru emiterea autorizaţiilor de mediu pentru comercianţi sunt prevăzute în anexa nr. 4.2 din Procedura de autorizare a activităţilor cu impact asupra mediului înconjurător.

Taxele şi tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor vira sumele încasate ca tarife către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, iar pe cele încasate ca taxe în contul Fondului pentru mediu, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

În cazul activităţilor cu impact redus asupra mediului care se supun procedurii complete de autorizare ca urmare a constatării de către autorităţile pentru protecţia mediului a unei neconformări cu condiţiile legale de autorizare, solicitanţii care au achitat la casieria Biroului unic taxa şi tariful corespunzătoare etapei de evaluare a conformării achită tariful pentru continuarea procedurii direct la sediul autorităţii publice competente pentru protecţia mediului.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia de mediu se emite numai pe baza cererilor corect completate şi care conţin anexate toate documentele doveditoare prevăzute în opisul de documente.

În cazul în care pe parcursul evaluării informaţiilor şi amplasamentului intervin elemente care indică un impact potenţial semnificativ asupra mediului, datorat activităţii supuse autorizării, solicitarea va fi supusă unei proceduri complete, conform prevederilor prezentei secţiuni, iar autorităţile pentru protecţia mediului vor înştiinţa Biroul unic şi vor completa anexa la certificatul de înregistrare.

Durata de valabilitate a autorizaţiei de mediu este de 5 ani dacă în această perioadă nu intervin schimbări care să afecteze condiţiile stabilite prin autorizaţie. Autorităţile publice competente pentru protecţia mediului verifică şi vizează anual situaţia conformării.

Autorizaţia se anulează de către autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare pentru care a fost autorizat.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare, pe baza procesului-verbal întocmit de către autoritatea pentru protecţia mediului, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar o copie de pe acesta, la Biroul unic.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

5. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PROTECŢIEI MUNCII

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv inspectoratul teritorial de muncă, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, în scopul prevenirii accidentelor de muncă şi bolilor profesionale.

DOCUMENTAŢIA NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) declaraţia pe propria răspundere privind respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, obligatorie pentru toţi comercianţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.2 – pct. I din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al protecţiei muncii;

b) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz, conform anexei nr. 5.3 din procedura arătată;

c) copii de pe avizele şi/sau autorizaţiile pentru desfăşurarea activităţilor care, după caz, intră sub incidenţa prevederilor următoarelor acte normative:

Decretul nr. 466/1979 privind regimul produselor şi substanţelor toxice, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 2 din 3 ianuarie 1980, cu modificările ulterioare;

Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 28 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr. 4/1995 privind fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dăunătorilor şi buruienilor în agricultură şi silvicultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 30 ianuarie 1995, aprobată cu modificări prin Legea nr. 85/1995.

Documentele se depun îndosariate.

Tarifele pentru serviciile prestate în vederea autorizării din punct de vedere al protecţiei muncii sunt prevăzute în anexa nr. 5.3 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al protecţiei muncii.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

RESPECTAREA LEGISLAŢIEI

În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere al protecţiei muncii comercianţii au obligaţia să desfăşoare activităţile cu respectarea prevederilor legislaţiei privind protecţia muncii, după cum urmează:

a) Legea protecţiei muncii nr. 90/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 29 ianuarie 2001;

b) Normele generale de protecţie a muncii;

c) Normele specifice de securitate a muncii pentru activităţile desfăşurate;

d) Standardele de securitate;

e) ordinele ministrului muncii şi solidarităţii sociale, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

În cazul în care, ulterior înregistrării şi autorizării funcţionării, la sediul social sau secundar se intenţionează începerea desfăşurării unor noi activităţi, comerciantul va solicita Biroului unic eliberarea de noi anexe cuprinzând autorizaţiile necesare.

Autorizaţia este valabilă atâta timp cât nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberată.

La modificarea condiţiilor iniţiale comerciantul va solicita prin Biroul unic reînnoirea autorizaţiei.

Autorizaţia se anulează de către inspectoratul teritorial de muncă în următoarele cazuri:

a) când constată modificarea condiţiile existente la data obţinerii acesteia, iar comerciantul nu a solicitat reînnoirea autorizaţiei;

b) când constată neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia pe propria răspundere.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către inspectoratul teritorial de muncă, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic şi la Inspecţia Muncii.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

Avize care se obtin de la S.C. Electrica S.A.

Furnizarea energiei electrice se face numai pe bază de contract încheiat de furnizor cu consumatorul. Contractul reglementează raporturile dintre furnizor şi consumator privind furnizarea energiei electrice la locul de consum, condiţiile de consum, facturarea şi plata energiei electrice. Avizul de racordare stă la baza contractului şi constituie parte integrantă a acestuia.

ACTE NECESARE PENTRU OBŢINEREA AVIZELOR

Dacă doriţi să încheiaţi contractul de furnizare a energiei electrice, în cazul în care:

deţineţi o construcţie nouă, ce nu are alimentare cu energie electrică;

aţi închiriat sau aţi cumpărat un spaţiu;

doriţi să suplimentaţi puterea contractată iniţial;

sunteţi subconsumator şi doriţi să vă separaţi dintr-un mare consumator;

sunteţi consumator, titular al contractului de furnizare, şi doriţi să acceptaţi un subconsumator;

doriţi modificarea sau extinderea instalaţiei de utilizare existentă, este necesar să obţineţi avizul SUCURSALEI DE DISTRIBUŢIE (S.D.).

În vederea obţinerii avizului S.D. Bucureşti, pentru oricare din aceste cazuri, vă invităm să vă adresaţi BIROULUI ANALIZĂ DOCUMENTAŢII (BAD), situat în Calea Călăraşi, nr. 250, bl. S 18, sector 3.

– ADRESE UTILE –

BIROULUI ANALIZĂ DOCUMENTAŢII (BAD), situat în Calea Călăraşi, nr. 250, bl. S 18, sector 3 tel. 222.35.60, int. 3830, 3831

Program: luni – vineri, între orele 9.00 – 13.30

SERVICIUL ANALIZĂ REŢELE ELECTRICE (S.A.R.E.) Bd. Ion Mihalache, nr. 41 – 43, sector 1, tel. 222.35.60, int. 1103

Program: luni – vineri, între orele 7.00 – 15.00

SERVICIUL RELAŢII CONTRACTUALE, TEHNICE ŞI COMERCIALE CU CONSUMATORII Bd. Ion Mihalache, nr. 41-43, sector 1, tel. 222.64.75

Program: luni vineri, între orele 9.00 – 13.30

SERVICIUL MARKETING ŞI PROGNOZĂ Bd. Ion Mihalache, nr. 41-43, sector 1, tel. 222.43.25

Program: luni vineri, între orele 9.00 – 13.30

SERVICIUL RELAŢII PUBLICE ŞI COMUNICARE

Bd. Ion Mihalache nr. 41-43, sector 1, tel. 222.68.92, tel./fax.223.37.68

I. ETAPE CE TREBUIESC PARCURSE PÂNĂ LA CONTRACTARE

Pentru încheierea unui contract între furnizorul şi consumatorul de energie electrică, se vor parcurge următoarele etape:

Depunerea după completare a cererii tip şi a actelor necesare pentru avizul de amplasament (numai pentru construcţii noi sau existente la care se execută modificări, modernizări, extinderi etc.) – la BAD.

Obţinerea avizului de amplasament – de la BAD.

Depunerea cererii tip şi a actelor necesare pentru avizul de racordare – la BAD.

Obţinerea avizului de racordare, de la BAD, la termenul comunicat la momentul depunerii cererii tip pentru aviz.

Comandarea de către beneficiar, pe bază de comandă internă, a studiului de soluţie, dacă în avizul de racordare eliberat de S.D. Bucureşti este înscris “studiu de soluţie” – la S.A.R.E.