Tag Archives: MInisterul Educatiei

Ministerul Educatiei recunoaste ca a gresit – Evaluarea Nationala este nelegala

Asa cum am aratat si in articolul precedent noi o sa contestam in justitie modul de organizare a Evaluarii Nationale pentru anul 2016 din doua considerente:

1. Pe forma: pe motiv ca Ministerul Educatiei a organizat aceasta Evaluare Nationala in baza unui act normativ abrogat, respectiv Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010, Ordin ce fusese emis in aplicarea Legii nr.84/1995. Intrucat Legea nr.84/1995 a fost abrogata conform prevederilor art.361 din Legea nr.1/2011, automat si Ordinul se abroga pe motiv ca actul subsecvent urmeaza calea actului initial, iar potrivit dispozitiilor art.4 si art.77 din Legea nr.24/2000 privind tehnica legislativa acest document nu mai producea efecte.
Mai mult decat atat, conform prevederilor Legii nr.1/2011 Ministerul Educatiei era obligat sa adopte noi norme metodologice in termen de 8 luni de zile de la data intrarii in vigoare a noii Legi, obligatie care nu a fost satisfacuta.

2. Pe fondul cauzei: Sistemul de solutionare a contestatiilor prevazut de catre Metodologia adoptata conform OMECS 4801/2010 este unul discriminatoriu, si care nu confera elevului dreptul la un recurs efectiv, sens in care sunt incalcate dispozitiile O.G. nr.137/2000 si prevederile art.13 din Conventia CEDO. Pe scurt, desi elevul nu poarta vreo vina pentru faptul ca profesorul care ii noteaza gresit lucrarea, elevul suporta consecintele in sensul ca nu primeste nota meritata, daca la contestatie nu castiga mai mult de 50 de sutimi. In practica acest lucru inseama o depunctare, nemeritata, care poate sa conduca la o scadere si cu 300 de pozitii in lista intocmita de catre Minister, in urma careia se ocupa locul in licee.

Ministerul Educatiei recunoaste ca a gresit - Evaluarea Nationala este nelegala

Ministerul Educatiei recunoaste ca a gresit – Evaluarea Nationala este nelegala!

Raportat la sustinerile Ministerului Educatiei potrivit cu care a avut “nenumarate” litigii izvorate din aplicarea acestui act normativ, si ca le-ar fi castigat, va informam ca noi nu avem cunostinta despre aceste litigii si ca Ministerul nu face dovada ca ar avea vreo legatura cu speta noastra, neindicand vreun numar de dosar aflat pe rolul vreunei instante de judecata.

Nu in ultimul rand doresc sa evidentiez faptul ca atat fostul Ministru, domnul Sorin Campeanu,  cat si actualul Ministru, domnul Mircea Dumitru, recunosc in mod public faptul ca exista o eroare cu privire la aceasta metodologie de evaluare a elevilor. Acestia arata ca nu se cunosc criteriile care au stat la baza adoptarii Metodologiei de evaluare raportat la modalitatea de acordare a celor 50 de sutimi.

Cotidianul central Evenimentul Zilei a facut diligente in vederea obtinerii unor puncte de vedere documentate, dar Ministerul Educatiei a evitat sa precizeze care au fost motivele pentru care nu a adoptat noi Metologii conform Legii nr.1/2011, adica a incalcat legea, si aplica in continuare o Metodologie abrogata si discriminatorie.

Problematica a fost prezentata pe larg in ziarul tiparit astazi 19.07.2016 in cotidianul central Evenimentul Zilei, ocazie cu care multumim echipei de redactie.

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Miercuri, 06.07.2016, am fost contactat de catre o mamica care m-a rugat sa ii reprezint fiica in varsta de 14 ani in lupta cu Ministerul Educatiei privind abuzul pe care acest minister il face raportat la elevii, absolventi de clasa a VIII-a, care au sustinut Evaluarea Nationala in cursul anului 2016.

Astfel din analiza documentelor, impreuna cu alti colegi, a reiesit faptul ca Ministerul Educatiei a adoptat  Ordinul nr.5.081 din 31 august 2015 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2015-2016  care face trimitere la Metodologia aprobata de catre acelasi minister in anul 2010, respectiv Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011.

Cazul este unul destul de simplu si cred ca foarte des intalnit in practica avocatilor specializati in lupta cu abuzurile savarsite de catre institutiile statului:

Elevul sustine o proba, sa spunem proba de Matematica, la care obtine o nota. De exemplu 9,15. Formuleaza o contestatie, care este admisa, de unde primeste inca 35 de sutimi, respectiv obtine nota 9,50 la acea proba. Dar potrivit normelor expuse mai sus la nota finala este inscrisa tot nota initiala pe motiv ca elevul nu a castigat mai mult de 50 de sutimi in urma solutionarii contestatiei.

Din punctul meu de vedere aceasta norma metodologica adoptata de catre Ministerul Educatiei prin intermediul Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 este nelegala, abuziva si deschide usa nedreptatilor si coruptiei, pornind de la faptul ca elevul evaluat nu are nicio vina intrucat lucrarea sa nu a  fost corectata intr-un mod just de catre profesorul care a notat-o. Pe de alta parte daca elevul obtinea nota 9,50 la proba respectiva si formula contestatie in urma carei obtinea si 1 sutime, nota finala era 9,51. Chestiune extrem de nedreapta si discriminatorie de altfel intrucat Ministerul nu a precizat care au fost elementele care au condus la o asemenea discriminare intre elevii care obtin nota 9,49 si cei care obtin nota 9,50.

Fie ca vorbim 20, 10 sau chiar 5 sutimi, ele pot fi decisive pentru un elev care doreste sa acceada la un liceu bun si de renume. In speta este vorba de mai mult de 20 de sutimi, mai exact este vorba de 35 de sutimi de care elevul a fost privat in mod abuziv de catre comisia de evaluare si astfel i s-a ingradit dreptul de a candida pe un loc meritat intr-un liceu in care media de admitere este mai mare.

Pe cale de consecinta am procedat la depunerea unei plangeri prealabile la Ministerul Educatiei si la Inspectoratul Scolar General al Municipiului Bucuresti prin intermediul careia i-am rugam sa nu incalce legea si sa acorde nota elevului obtinuta ca efect al solutionarii contestatiei.

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Nu am sa intru in chestiuni extrem de tehnice legate de cazul prezentat intrucat aceste aspecte vor fi expuse in fata instantei de judecata, dar consider ca subiectul este unul de interes major intrucat afecteaza toti elevii de clasa a VIII-a. Intr-un articol ulterior o sa pun la dispozitia persoanelor interesate detaliile tehnice cu privire la modalitatea prin care si alti parinti se pot implica in aceasta problema, prin formularea unei cereri de interventie in dosarul pe care o sa il promovam.

Problematica a fost abordata, si tratata cu generozitate in presa centrala, de catre cotidianul Evenimentul Zilei, link aici, ocazie cu care multumesc colectivului redactional care a inteles pe deplin drama copiilor si faptul ca in cadrul acestui minister se produc abuzuri impotriva elevilor nevinovati. Subiectul a fost preluat si de catre doamna Deputat Andreea Paul care a relatat despre aceasta nedreptate in editorialul din 12.07.2016 publicat pe www.stiripesurse.ro, link aici.

“Nu contează, în acest context, dacă în urma contestațiilor au fost mai multe măriri sau mai multe micșorări de note. Important și îngrijorător, ba chiar de-a dreptul revoltător, este faptul că situațiile în care nota inițială a fost confirmată la virgulă în urma contestației au fost extrem de rare – în jur de 7%. Abia în 7 cazuri din 100 putem spune că notele obținute sunt cele corecte! Priviți situația și așa: în 93% din cazuri, elevii de clasa a VIII-a, care au dat examenul de intrare în liceu, au fost notați greșit. 93%! Concluzia dramatică este că ierarhia rezultată în urma modernului sistem de evaluare națională și repartizare electronică este eronată. Este un rateu incredibil al evaluării naționale.” spune Andreea Paul.

O afirmatie cu un puternic impact in aceasta speta a fost facuta si de catre fostul Ministru al Educatiei, Sorin Cimpeanu, care in anul 2015 a promis ca va modifica Metodologia referitoare la corectarea lucrarilor sustinute in cadrul examenelor nationale. Potrivit sustinerilor acestuiaAm cerut reanalizarea procedurii privind cele 50 de sutimi care fac diferenţa pentru a primi un punct, la recorectare. Este frustrant să ştii că, la recorectare ai primit 10 sutimi, să zicem, dar nu poţi beneficia de ele, iar tu intri în competiţie cu nota nemodificată. Acest lucru poate şi trebuie să fie modificat la nivelul metodologiei de anul viitor”.

In concluzie as avea rugamintea sa popularizati subiectul, pe motiv ca este unul de interes general, chiar national, mai cu seama cu cat Ministerul Educatiei se prevaleaza de Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 care a fost adoptat in baza Legii invatamantului nr.84/1995, act normativ abrogat de art.361 din Legea nr.1 din 05/01/2011 la data de 09 Februarie 2011.

Intrucat Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 este un act subsecvent Legii nr.84/1995, acesta urmeaza calea actului initial, adica a Legii, si ca atare este abrogat la randul sau inca din 09 Februarie 2011.