Autorizatia sanitar – veterinara

    În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care menţionează datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, precum şi obiectivul şi activitatea pentru care solicită autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

    Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar este obligatorie pentru obiectivele – sedii sociale/secundare – şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1.

    Pentru situaţiile care nu se încadrează în condiţiile arătate mai sus, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de lege.

 

    În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere sanitar veterinar se disting următoarele situaţii:

   a) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1, autoritatea sanitară veterinară va efectua evaluarea condiţiilor minime la sediul social şi/sau sediile secundare ale comercianţilor;

   b) pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1, anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Funcţionează în baza declaraţiei pe propria răspundere conform art. 6 alin. (4) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată”; în acest caz nu se percep taxe şi tarife;

   c) în cazul în care în sediul social sau sediile secundare nu se desfăşoară încă activităţile ce constituie obiectul de activitate al comerciantului, prevăzute în anexa nr. 3.1, nu este necesară obţinerea autorizaţiei sanitare veterinare; în această situaţie, în baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului date în acest sens, rubrica din anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Nu este necesară în această etapă” conform art. 3 alin. (8) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată, caz în care nu se percep taxe şi tarife, comerciantul fiind obligat să obţină autorizaţia înainte de începerea oricăreia dintre activităţile prevăzute în actul constitutiv, respectiv modificator;

   d) în situaţia în care unul dintre sediile secundare nu poate fi autorizat la momentul solicitării înregistrării şi autorizării funcţionării comerciantului, certificatul de înregistrare se eliberează în mod obligatoriu cu menţionarea în anexa la acesta a obiectivelor/activităţilor autorizate în această etapă.

 

    DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

 

    Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

   a) o declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.2 pct. I, pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1;

   b) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1:

   – cerere tip – dactilografiată;

   – un memoriu tehnic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.3;

   – o schiţă tehnică cu fluxul tehnologic al obiectivului;

   – o schiţă de amplasare şi proiectare pentru obiectivele nou-construite;

   – contractul încheiat cu direcţiile sanitare veterinare pentru plata tarifelor reprezentând activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar veterinar de stat în unităţile de producere, prelucrare şi depozitare a produselor de origine animală, potrivit legislaţiei în vigoare;

   – statutul de societate – copie (dacă este cazul);

   – contractul de închiriere – copie sau actul de proprietate (dacă este cazul).

   c) dovada achitării taxei de autorizare, după caz.

 

    Actele prezentate în copie trebuie să fie perfect lizibile.

    Toate actele vor fi depuse într-un dosar cu şină, în ordinea de mai sus.

    Pentru obţinerea autorizaţiei sanitar-veterinare actele prezentate mai sus se depun, la Direcţia sanitar – veterinară a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care se află unitatea de producţie pentru care se solicită, următoarele acte:

 

    VERIFICAREA DOCUMENTAŢIEI

 

    Autoritatea sanitară veterinară, prin personalul său de specialitate, verifică condiţiile sanitare veterinare de funcţionare a obiectivelor şi pentru activităţile solicitate, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare în vigoare, cu referire la:

   – amplasarea obiectivului, vecinătăţi, noxe;

   – caracteristicile constructive: materiale de construcţie, sisteme de aprovizionare cu apă, canalizare;

   – condiţiile de microclimat: ventilaţie, temperatură, umiditate, luminozitate şi altele asemenea;

   – fluxul tehnologic: dotarea tehnică cu utilaje, circulaţia materiilor prime, a produselor finite şi a personalului, spaţii de producţie, spaţii de depozitare pentru materii prime, produse finite, produse necomestibile, confiscate, spaţii pentru Venena şi Separanda pentru unităţile de profil;

   – capacităţile de producţie, depozitare şi desfacere a produselor, asigurarea lanţului frigorific;

   – dotarea cu aparatură de măsură şi control şi sisteme de înregistrare a temperaturii, umidităţii etc.;

   – funcţionarea vestiarelor filtru şi a grupurilor sanitare;

   – spaţii de depozitare pentru ambalaje, containere pentru produse sechestrate şi confiscate, spaţii pentru substanţe toxice în cazul produselor farmaceutice cu acest regim;

   – sisteme de evacuare a produselor confiscate, deşeurilor, ambalajelor şi altor materiale nefolosibile;

   – contractul cu o unitate specializată pentru colectarea în vederea prelucrării a deşeurilor, confiscatelor, altor produse necomestibile;

   – dotarea cu echipamente, substanţe şi materiale pentru operaţiunile de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare în unitate, spaţii pentru păstrarea substanţelor necesare;

   – starea tehnică şi igienică a mijloacelor pentru transport animale, produse de origine animală, produse de uz veterinar, asigurarea lanţului frigorific, amenajarea spaţiilor pentru spălare şi dezinfecţie;

   – organizarea şi funcţionarea laboratorului uzinal, dotarea şi încadrarea cu personal, atestarea acestuia;

   – implementarea în unitate a procedurilor operaţionale standard de sanitaţie (SSOP), a planului pentru analiza riscului (HACCP), a programului de autocontrol şi a regulilor de bună practică (GMP);

   – igiena personalului, echipamente de protecţie, utilităţi pentru igiena personală;

   – încadrarea cu personal, pregătirea, instruirea sau atestarea acestuia, controlul stării de sănătate;

   – supravegherea sanitară veterinară a unităţii conform prevederilor legale.

    __________

    Anexele despre care se vorbeşte în prezenta procedură, fac parte din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, aprobată prin H.G. nr. 573/2002.

 

One thought on “Autorizatia sanitar – veterinara

  1. Claudia

    Buna ziua D-le Dobrescu,

    In cazul productiei apei de masa necarbonatata imbuteliate pentru consum direct, stiti cumva care sunt autorizatiile/licenta/avizele sanitare etc si organele emitente? Ne-ati putea furniza consiliere juridica in scopul obtinerii acestora? Va multumim!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.