Hotărâre nr. 1422/2006 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

Hotărâre nr. 1422/2006 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

din 11/10/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 867 din 24/10/2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. – Hotărârea Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 1 iulie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:

“HOTĂRÂRE
privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile
efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi
oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale”

2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. – (1) Se aprobă taxele pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Pentru operaţiunile menţionate la lit. D nr. crt. 2-4 din anexa nr. 1, se aplică taxe suplimentare de 50% pentru soluţionarea cererii în termen de maximum 48 de ore.”
3. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 21, cu următorul cuprins:
“Art. 21. – Se aprobă tarifele pentru accesarea de informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului computerizat, prin serviciul on-line al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, prevăzute în anexa nr. 3.”
4. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. – (1) Informaţiile prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 sunt eliberate autorităţilor şi instituţiilor publice fără plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii.”
5. Articolul 4 se abrogă.
6. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
“Art. 6. – În cazul neprestării serviciului de înregistrare în registrul comerţului, ca urmare a formulării unei cereri de renunţare la soluţionare, se restituie integral tarifele şi comisioanele achitate la oficiul registrului comerţului şi 90% din taxele de înregistrare.”
7. După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 61, cu următorul cuprins:
“Art. 61. – (1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale colectează taxe şi tarife aferente unor activităţi şi/sau fonduri cu destinaţie specială şi, după caz, le virează în contul entităţilor beneficiare, în temeiul unor prevederi legale exprese.
(2) Entităţile beneficiare, după caz, suportă comisioanele percepute pentru operaţiunile de plăţi derulate prin intermediul sistemului de decontare şi plăţi, aferente virării taxelor şi tarifelor prevăzute la alin. (1).
(3) Pentru operaţiunile de colectare şi virare în contul entităţilor beneficiare a taxelor aferente activităţilor şi/sau fondurilor cu destinaţie specială, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului percepe un comision suportat de entitatea beneficiară, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justiţiei, pe bază de fundamentare economică.”
8. Anexele nr. 1-3 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte din prezenta hotărâre.
Art. II. – Hotărârea Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 1 iulie 2004, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:
───────────────
p. Ministrul justiţiei,
Ion Codescu,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

Bucureşti, 11 octombrie 2006.
Nr. 1.422.

ANEXA Nr. 1

TAXELE
pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

───────
Nr.                            Denumirea operaţiunii                                Taxa
crt.                                                                              – lei –
───────
0                                       1                                            2
───────
A. Operaţiuni pentru persoane fizice şi asociaţii familiale
───────
1.   Verificare denumire firmă şi rezervare                                         10
───────
2.   Înregistrarea în registrul comerţului a autorizaţiei                           30
───────
3.   Modificarea uneia sau a mai multor înregistrări                                10
───────
B. Consultare baze de date
───────
1.   Verificare disponibilitate o denumire firmă/emblemă                            10
───────
2.   Verificare unicitate un sediu/asociat unic                                     10
───────
C. Înregistrare în registrul comerţului
───────
1.   Înmatriculare:
– persoane juridice
– sucursale
– ca urmare a schimbării sediului social în alt judeţ (Taxa se                120
încasează la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul
de unde se schimbă sediul social);
– schimbare formă juridică
───────
2.   Înregistrare în registrul comerţului a:*)
– unui element al actului constitutiv, precum şi a altor date
care, potrivit legii, se menţionează sau se înregistrează în             30/element
registrul comerţului
– rezervării denumirii firmei
– rezervării emblemei
───────
3.   Preschimbarea certificatului de înregistrare în mod curent, ca urmare
a unor modificări                                                              10
───────
4.   Depunere situaţii financiare anuale sau la lichidare                           10
───────
D. Eliberare documente din registrul comerţului:
───────
1.   Extras de registru                                                             30
───────
2.   Certificat constatator                                                         30
───────
3.   Copii certificate                                                        4 + 0,2/pagină
certificată
───────
4.   Duplicat:
– certificat de înregistrare                                                   10
– anexă                                                                        10
───────
E. Comision pentru servicii oferite de oficiile registrului comerţului
───────
1.   Obţinere cod unic de înregistrare (CUI); transmitere spre publicare            10
în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, a actelor prevăzute de
lege; obţinere cazier fiscal şi altele asemenea, potrivit legii
───────

*) Elementele actului constitutiv, precum şi alte date care, potrivit legii, se menţionează sau se înregistrează în registrul comerţului:
1. Elementele supuse înregistrării în registrul comerţului computerizat:
 denumire;
 emblemă;
 sediu social, inclusiv schimbarea datorată modificării administrative a denumirii arterei de circulaţie/numărului poştal;
 obiect de activitate;
 durata de funcţionare;
 suspendare/reluare activitate;
 asociaţi;
 administratori/persoane împuternicite (fizice sau juridice, reprezentanţi legali, lichidatori etc.);
 cenzori/auditori persoane fizice sau juridice;
 capital social;
 sediu secundar;
 dizolvare;
 fuziune/divizare;
 radiere înmatriculare;
 erori materiale generate de solicitant;
 alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau în temeiul altor acte normative.
2. Depunere spre menţionare în registrul comerţului a:
 hotărârilor adunării generale a acţionarilor/asociaţilor;
 hotărârilor pronunţate de instanţele judecătoreşti, la cerere;
 recursurilor şi/sau opoziţiilor formulate;
 prospectului de emisiune de acţiuni;
 proiectului de fuziune/divizare;
 cererilor de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
 dobândirii de către societate a unui bun de la un fondator sau acţionar;
 registrelor societăţilor pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni;
 registrului independent al acţionarilor;
 prelungirii valabilităţii sediului firmei sau a sediilor secundare;
 cererilor de renunţare la soluţionare/repunere pe rol;
 specimenului de semnătură;
 certificatelor de garanţie legală pentru administratori şi cenzori;
 dovezii vărsământului de capital social;
 oricărui alt act prevăzut de lege, depus ulterior înregistrării în registrul comerţului.

ANEXA Nr. 2

TARIFELE
pentru eliberarea, de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, de informaţii
privind date înregistrate în registrul comerţului computerizat

──────
Nr.                      Categorii de informaţii                             Tariful
crt.                                                                         – lei –
──────
1.   Informaţii despre o firmă:
a) informaţii de identificare (denumirea, forma juridică,                 3
codul unic de înregistrare, numărul de ordine în registrul
comerţului, sediul social)
──────
b) alte informaţii:
– durata de funcţionare declarată                                       0,85
– activitatea principală                                           pentru fiecare
– activităţile secundare                                         dintre informaţiile
– capitalul social                                                    enumerate
– activităţile autorizate
──────
c) informaţii cu număr variabil de apariţii:                            0,85
– asociaţi/acţionari                                               pentru fiecare
– administratori/cenzori/reprezentanţi                          informaţie distinctă
– sucursale/subunităţi/alte sedii secundare                            extrasă
──────
2.   Informaţii despre o persoană fizică sau juridică                          3
asociat/acţionar/administrator/reprezentant/cenzor,            (datele de identificare
în firmele înregistrate în registrul comerţului                  ale firmei) + 0,85
pentru fiecare calitate
deţinută în firmă
──────
3.*)  Date de identificare despre serii de firme grupate
pe diferite criterii:
– aria geografică
– localitatea/sectorul/strada                                        7 + 3/firmă
– domeniul/obiectul de activitate
– capitalul social subscris
– alte criterii
──────
4.   Informaţii din situaţiile financiare anuale depuse la            3 + 0,85/indicator
oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale
──────
5.   Raport istoric despre o firmă (evoluţia firmei de la            20 + 3 pentru fiecare
înmatriculare până la data solicitării raportului sau            depunere de act sau
pe anumite perioade)                                            menţiune înregistrată
──────
6.   Fişă sintetică a investiţiei străine pentru o ţară şi o                  30
perioadă definită
──────
7.   Informaţii statistice în funcţie de un singur criteriu                   20
──────

*) Tarifele se reduc în funcţie de numărul de firme despre care se solicită informaţii:
– între 101-500 firme: reducere 10%;
– între 501-1.000 firme: reducere 20%;
– între 1.001-10.000 firme: reducere 30%;
– peste 10.000 firme: reducere 50%.

ANEXA Nr. 3

TARIFELE
pentru accesarea de informaţii privind datele înregistrate în
registrul comerţului computerizat, prin serviciul on-line al
Oficiului Naţional al Registrului Comerţului

──────
Nr.                      Categorii de informaţii                             Tariful
crt.                                                                         – lei –
──────
1.   Informaţii despre o firmă:
a) informaţii de identificare (denumirea, forma juridică,                1,6
codul unic de înregistrare, numărul de ordine în registrul
comerţului, sediul social)
──────
b) alte informaţii:                                                      0,5
– durata de funcţionare declarată                                  pentru fiecare
– activitatea principală                                         dintre informaţiile
– activităţile secundare                                              enumerate
– capitalul social

c) informaţii cu număr variabil de apariţii:                             0,5
– asociaţi/acţionari                                               pentru fiecare
– administratori/reprezentanţi/cenzori                          informaţie distinctă
– sucursale/subunităţi/alte sedii secundare                            extrasă
──────
2.   Informaţii despre o persoană fizică sau juridică                         1,6
asociat/acţionar/administrator/reprezentant/cenzor,            (datele de identificare
în firmele înregistrate în registrul comerţului                   ale firmei) + 0,5
pentru fiecare calitate
deţinută în firmă
──────

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.