Tag Archives: Stare civila

Eliberarea livretului de familie la cerere

Livretul de familie se poate elibera la cererea scrisă a reprezentantului familiei constituite până la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 495/1997 privind conţinutul, eliberarea şi actualizarea livretului de familie, pe baza următoarelor acte: Eliberarea livretului de familie la cerere
– Cerere;
– Actele de identitate ale soţilor
– Certificatele de naştere ale copiilor;
– Certificat căsătorie;
– Certificat de deces (în cazul în care unul dintre soţi este decedat);
– Hotărâre judecătorească de divorţ, definitivă şi irevocabilă (dacă este cazul);
– Documentele care atestă modificarea relaţiilor de autoritate parentală, încredinţare sau plasament familial al copiilor şi, după caz, adopţia copiilor (dacă este cazul);
– Dovada domiciliului comun al soţilor;

Livretul de familie se eliberează, gratuit, de către serviciul de stare civilă al consiliului local în a cărui rază teritorială are domiciliul reprezentantul familiei.

Eliberarea certificatelor de stare civila pierdute, sustrase, degradate

Eliberarea certificatelor de stare civila pierdute, sustrase, degradate Certificatele de naştere sau de căsătorie înregistrate de Serviciul de Stare Civilă (pierdute, sustrase, degradate), se eliberează numai titularilor actelor, pe baza unei cereri şi a actului de identitate valabil;

Certificatele de deces înregistrate de Serviciul de Stare Civilă (pierdute, sustrase, degradate), se eliberează membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite, pe baza unei cereri şi a actului de identitate al solicitantului;

Cetăţenii ale căror acte de stare civilă au fost înregistrate de Serviciul de Stare Civilă din cadrul altor Primării, din alte localităţi şi nu se pot deplasa personal, în vederea obţinerii certificatelor respective, pot depune personal o cerere la Serviciul Stării Civile pe teritoriul căruia au domiciliul sau reşedinţa (fapt ce rezultă din actul de identitate prezentat), care va solicita Primăriei la care a fost înregistrat actul de stare civilă, transmiterea certificatului solicitat.

Cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate şi cetăţenilor străini ale căror acte de stare civilă sunt înregistrate la Serviciile de Stare Civilă Române, li se vor elibera certificate pe baza paşaportului;

Cetăţenii cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate a căror naştere sau căsătorie au fost înregistrate de Serviciile de Stare Civilă Române, pot solicita eliberarea certificatului şi, prin împuternicit cu procură specială, autentificată în ţară, de un notar public, iar în străinătate de Oficiul Consular Român din statul de domiciliu;

În conformitate cu dispoziţiile articolului 62 din Legea nr. 119/1996, pierderea sau deteriorarea actelor de stare civilă se sancţionează cu amendă de la 100 la 200 lei;

Taxă extrajudiciară de timbru.