Category Archives: Norma metodologica

Norme de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori.

NORME de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori. Aprobate prin HOTĂRÂREA GUVERNULUI nr. 270 din 2 aprilie 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 din 6 aprilie 2020.

NORME de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori.
NORME de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori.

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 285 din 6 aprilie 2020

Data intrării în vigoare: 06 Aprilie 2020

CAP. I
Dispoziţii generale şi definiţii
ART. 1
Prezentele norme se aplică tuturor facilităţilor acordate de creditorii definiţi conform prevederilor art. 1 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, denumită în continuare Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020, debitorilor definiţi conform prevederilor art. 1 lit. b) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă pentru suspendarea obligaţiilor de plată scadente, reprezentând rate de capital, dobânzi şi comisioane.

Continue reading

Ordinul Presedintelui ANAF nr.1960/2018 si Ordinul Presedintelui ANAF nr.3236/2018 au fost anulate, in parte

Ordinul Presedintelui ANAF nr.1960/2018 si Ordinul Presedintelui ANAF nr.3236/2018 au fost anulate, in parte

In data de 31.10.2019 Curtea de Apel Bucuresti, Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a solutionat dosar civil nr.497/2/2019 anuland, in parte, Ordinul Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.1960/2018 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en détail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare, precum şi pentru modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.850/2016 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a activităţii de distribuţie şi comercializare angro de băuturi alcoolice şi/sau tutun prelucrat, precum şi pentru aprobarea modelului şi continutului unor formulare.
Totodata a fost anulat, in parte, si Ordinul nr. 3236/2018 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat și biocombustibili, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare.

Clientul nostru AZROM AGRO PT SRL a chemat in judecata pe Agenţia Naţionala de Administrare Fiscală solicitand anularea componentei acestor Ordine care reglementa autorizarea comerciantilor angro de produse petroliere.

Solutia pe scurt: Respinge excepţiile lipsei de interes şi rămânerii fără obiect invocate de partea pârâtă, ca nefondate. Admite în parte cererea de chemare în judecată, astfel cum a fost formulată şi modificată. Anulează în parte Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.1960/2018, în ceea ce priveşte art.I pct.1-14 şi pct.16, precum şi art.III. Anulează în parte Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.3236/2018, în ceea ce priveşte art.10. Obligă partea pârâtă la plata către partea reclamantă a sumei de 4.000 lei cheltuieli de judecată, respectiv taxă judiciară de timbru şi onorariu de avocat în cond. art.451 şi art.453 Cod procedură civilă. Respinge în rest cererea de chemare în judecată ca nefondată. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare; cererea de recurs se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată azi, 31.10.2019, în cond. art.402 Cod procedură civilă prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: Hotarâre 31.10.2019

Link solutie Curtea de Apel Bucuresti

Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.3236/2018 a fost suspendat, integral.

Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.3236/2018 a fost suspendat, integral.

In dosar civil nr.178/2/2019 aflat pe rolul Curtii de Apel Bucuresti am suspendat, integral, Ordinului Presedintelui A.N.A.F. nr.3236/2018.
Clinetul meu, AZROM AGRO PT SRL, a solicitat suspendarea Ordinului:


http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000369542&id_inst=2

“Solutia pe scurt: Admite cererea. Suspendă executarea Ordinului Preşedintelui ANAF nr. 3236 din 27 decembrie 2018, până la pronunţarea instanţei de fond. Executorie. Cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare, cererea urmând a se depune la sediul Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a IX-a Contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 29 ianuarie 2019.″

De precizat ca Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.3236/2018 “pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat și biocombustibili, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare” modifica procedura adoptata prin Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.1849/2016.

Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.1960/2018 a fost suspendat, in parte.

Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.1960/2018 a fost suspendat, in parte.

In dosar civil nr.7947/2/2018 aflat pe rolul Curtii de Apel Bucuresti am suspendat, in parte, Ordinului Presedintelui A.N.A.F. nr.1960/2018.
Clinetul meu, AZROM AGRO PT SRL, a formulat cerere de interventie in cauza, care a fost admisa in principu, ulterior in parte, instanta dispunad suspendarea in parte a Ordinului:

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000367856&id_inst=2

“Solutia pe scurt: Respinge ca neîntemeiată excepţia de inadmisibilitate, invocată de partea pârâtă. Admite în parte cererea de chemare în judecată. Suspendă în parte executarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.1960/2018, în limita art.I pct.1 – 14 şi 16 şi a art.III, până la pronunţarea instanţei de fond. Suspendă în parte executarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.2761/2018, în limita art. II privind atestatele deţinute de operatorii economici înregistraţi să distribuie şi să comercializeze în sistem angro, fără depozitare, produse energetice, până la pronunţarea instanţei de fond. Executorie de drept, în cond. art.14 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ. Admite în parte cererea de intervenţie voluntară principală. Suspendă în parte executarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.1960/2018, în limita art.I pct.1 – 14 şi 16 şi a art.III, până la pronunţarea instanţei de fond. Executorie de drept, în cond. art.14 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ. Obligă partea pârâtă la plata către intervenientă a sumei de 3.000 de lei cheltuieli de judecată, în cond. art.451 şi art.453 Cod procedură civilă. Cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare; cererea de recurs se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată azi, 14.12.2018, în cond. art.402 rap. la art.396 alin.2 Cod procedură civilă, prin punerea soluţiei la dispoziţie prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre 5352/2018 14.12.2018″

De precizat ca Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.1960/2018 “privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en détail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare, precum şi pentru modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.850/2016 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a activităţii de distribuţie şi comercializare angro de băuturi alcoolice şi/sau tutun prelucrat, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare” modifica procedura adoptata prin Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.1849/2016.

Art.2, alin.4, lit.g) din Procedura aprobata prin Ordinul Ministrului Muncii nr.1733/2015 a fost anulat

Curtea de Apel Bucuresti a anulat in data de 13.11.2018, art.2, alin.4, lit.g) din Procedura aprobata prin Ordinul Ministrului Muncii nr.1733/2015 privind plasamentul minorilor

Veste buna pentru familiile care detin atestat de familie adoptatoare.

In urma solutionarii dosarului civil nr.1599/2/2018 Curtea de Apel Bucuresti a admis, in parte, cererea de chemare in judecata, formulata de catre clientii mei si a anulat art.2, alin.4, lit.g) din Procedura aprobata prin Ordinul Ministrului Muncii nr.1733/2015 privind plasamentul minorilor.

Link aici

13.11.2018
Ora estimata: 12:00
Complet: S8 Completul 15 fond
Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Hotărâre/13.11.2018/Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive. Respinge acţiunea formulată în contradictoriu cu Ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale, Vasilescu Lia-Olguţa, ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Admite în parte acţiunea. Anulează art. 2 alin. (4) lit. g) din Procedura de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament, aprobată prin Ordinul nr. 1733/19.08.2015 emis de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. Respinge în rest acţiunea ca neîntemeiată. Obligă pârâtul Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale la plata către reclamanţi a sumei de 2550 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Recursul se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 13.11.2018.
Document: Hotarâre 4643/2018 13.11.2018

Art.2, alin.4, lit.g) din Procedura prevedea ca:

“Art. 2
[…]
(4) Nu poate primi copii în plasament persoana sau familia în care un membru se află în una dintre următoarele situaţii:
(…)
g) a depus cerere de eliberare a atestatului de adoptator/familie adoptatoare, cu excepţia situaţiei în care persoana sau familia face parte din familia extinsă;”

Aceasta prevedere din actul administrativ cu caracter normativ era nelegala prin raportare la Legea nr.272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului, Hotararea nr.502/2017 privind organizarea si functionarea comisiei pentru protectia copilului, art.16, art.20, art.22, art.34, art.148 din Constitutia Romaniei, art.4, art.42, art.77 din Legea nr.24/2000 privind tehnica legislativa, O.G. nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.

Prin constatarea nulitatii acestei dispozitii familiile care detin atestat de familie adoptatoare emis in conditiile Legii nr.273/2004 pot lua copii in plasament!

Asteptam sa vedem solutia consolidata in calea de atac.

Avocat Tudor Dobrescu

Ordinul Presedintelui ANAF nr.2047/2016 privind aprobarea procedurii de distribuire sau restituie a sumelor provenite din infractiunile de evaziune fiscala

Ordinul Presedintelui ANAF nr.2047/2016 pentru aprobarea Procedurii de distribuire sau restituire în conturile, respectiv din conturile de venituri bugetare corespunzătoare a sumelor încasate în contul 50.86.09 „Disponibil din sume încasate reprezentând prejudiciul cauzat şi recuperat în condiţiile art. 10 din Legea nr. 241/2005“ – MO nr. 0542 din 19 iulie 2016

În temeiul prevederilor art. 2 din Ordinul viceprim-ministrului, ministrului finanţelor publice, nr. 1.076/2012 privind încasarea sumelor reprezentând prejudiciul cauzat şi recuperat potrivit prevederilor art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale şi ale art. 10 alin. (1) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările ulterioare, având în vedere prevederile art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite prezentul ordin.

Articolul 1
Se aprobă Procedura de distribuire sau restituire în conturile, respectiv din conturile de venituri bugetare corespunzătoare a sumelor încasate în contul 50.86.09 „Disponibil din sume încasate reprezentând prejudiciul cauzat şi recuperat în condiţiile art. 10 din Legea nr. 241/2005“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 2
Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
Eugen-Dragoş Doroş Bucureşti, 8 iulie 2016.
Nr. 2.047.
Continue reading

Ministerul Educatiei recunoaste ca a gresit – Evaluarea Nationala este nelegala

Asa cum am aratat si in articolul precedent noi o sa contestam in justitie modul de organizare a Evaluarii Nationale pentru anul 2016 din doua considerente:

1. Pe forma: pe motiv ca Ministerul Educatiei a organizat aceasta Evaluare Nationala in baza unui act normativ abrogat, respectiv Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010, Ordin ce fusese emis in aplicarea Legii nr.84/1995. Intrucat Legea nr.84/1995 a fost abrogata conform prevederilor art.361 din Legea nr.1/2011, automat si Ordinul se abroga pe motiv ca actul subsecvent urmeaza calea actului initial, iar potrivit dispozitiilor art.4 si art.77 din Legea nr.24/2000 privind tehnica legislativa acest document nu mai producea efecte.
Mai mult decat atat, conform prevederilor Legii nr.1/2011 Ministerul Educatiei era obligat sa adopte noi norme metodologice in termen de 8 luni de zile de la data intrarii in vigoare a noii Legi, obligatie care nu a fost satisfacuta.

2. Pe fondul cauzei: Sistemul de solutionare a contestatiilor prevazut de catre Metodologia adoptata conform OMECS 4801/2010 este unul discriminatoriu, si care nu confera elevului dreptul la un recurs efectiv, sens in care sunt incalcate dispozitiile O.G. nr.137/2000 si prevederile art.13 din Conventia CEDO. Pe scurt, desi elevul nu poarta vreo vina pentru faptul ca profesorul care ii noteaza gresit lucrarea, elevul suporta consecintele in sensul ca nu primeste nota meritata, daca la contestatie nu castiga mai mult de 50 de sutimi. In practica acest lucru inseama o depunctare, nemeritata, care poate sa conduca la o scadere si cu 300 de pozitii in lista intocmita de catre Minister, in urma careia se ocupa locul in licee.

Ministerul Educatiei recunoaste ca a gresit - Evaluarea Nationala este nelegala

Ministerul Educatiei recunoaste ca a gresit – Evaluarea Nationala este nelegala!

Raportat la sustinerile Ministerului Educatiei potrivit cu care a avut “nenumarate” litigii izvorate din aplicarea acestui act normativ, si ca le-ar fi castigat, va informam ca noi nu avem cunostinta despre aceste litigii si ca Ministerul nu face dovada ca ar avea vreo legatura cu speta noastra, neindicand vreun numar de dosar aflat pe rolul vreunei instante de judecata.

Nu in ultimul rand doresc sa evidentiez faptul ca atat fostul Ministru, domnul Sorin Campeanu,  cat si actualul Ministru, domnul Mircea Dumitru, recunosc in mod public faptul ca exista o eroare cu privire la aceasta metodologie de evaluare a elevilor. Acestia arata ca nu se cunosc criteriile care au stat la baza adoptarii Metodologiei de evaluare raportat la modalitatea de acordare a celor 50 de sutimi.

Cotidianul central Evenimentul Zilei a facut diligente in vederea obtinerii unor puncte de vedere documentate, dar Ministerul Educatiei a evitat sa precizeze care au fost motivele pentru care nu a adoptat noi Metologii conform Legii nr.1/2011, adica a incalcat legea, si aplica in continuare o Metodologie abrogata si discriminatorie.

Problematica a fost prezentata pe larg in ziarul tiparit astazi 19.07.2016 in cotidianul central Evenimentul Zilei, ocazie cu care multumim echipei de redactie.

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Miercuri, 06.07.2016, am fost contactat de catre o mamica care m-a rugat sa ii reprezint fiica in varsta de 14 ani in lupta cu Ministerul Educatiei privind abuzul pe care acest minister il face raportat la elevii, absolventi de clasa a VIII-a, care au sustinut Evaluarea Nationala in cursul anului 2016.

Astfel din analiza documentelor, impreuna cu alti colegi, a reiesit faptul ca Ministerul Educatiei a adoptat  Ordinul nr.5.081 din 31 august 2015 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2015-2016  care face trimitere la Metodologia aprobata de catre acelasi minister in anul 2010, respectiv Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011.

Cazul este unul destul de simplu si cred ca foarte des intalnit in practica avocatilor specializati in lupta cu abuzurile savarsite de catre institutiile statului:

Elevul sustine o proba, sa spunem proba de Matematica, la care obtine o nota. De exemplu 9,15. Formuleaza o contestatie, care este admisa, de unde primeste inca 35 de sutimi, respectiv obtine nota 9,50 la acea proba. Dar potrivit normelor expuse mai sus la nota finala este inscrisa tot nota initiala pe motiv ca elevul nu a castigat mai mult de 50 de sutimi in urma solutionarii contestatiei.

Din punctul meu de vedere aceasta norma metodologica adoptata de catre Ministerul Educatiei prin intermediul Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 este nelegala, abuziva si deschide usa nedreptatilor si coruptiei, pornind de la faptul ca elevul evaluat nu are nicio vina intrucat lucrarea sa nu a  fost corectata intr-un mod just de catre profesorul care a notat-o. Pe de alta parte daca elevul obtinea nota 9,50 la proba respectiva si formula contestatie in urma carei obtinea si 1 sutime, nota finala era 9,51. Chestiune extrem de nedreapta si discriminatorie de altfel intrucat Ministerul nu a precizat care au fost elementele care au condus la o asemenea discriminare intre elevii care obtin nota 9,49 si cei care obtin nota 9,50.

Fie ca vorbim 20, 10 sau chiar 5 sutimi, ele pot fi decisive pentru un elev care doreste sa acceada la un liceu bun si de renume. In speta este vorba de mai mult de 20 de sutimi, mai exact este vorba de 35 de sutimi de care elevul a fost privat in mod abuziv de catre comisia de evaluare si astfel i s-a ingradit dreptul de a candida pe un loc meritat intr-un liceu in care media de admitere este mai mare.

Pe cale de consecinta am procedat la depunerea unei plangeri prealabile la Ministerul Educatiei si la Inspectoratul Scolar General al Municipiului Bucuresti prin intermediul careia i-am rugam sa nu incalce legea si sa acorde nota elevului obtinuta ca efect al solutionarii contestatiei.

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Evaluarea Nationala va ajunge pe masa judecatorilor

Nu am sa intru in chestiuni extrem de tehnice legate de cazul prezentat intrucat aceste aspecte vor fi expuse in fata instantei de judecata, dar consider ca subiectul este unul de interes major intrucat afecteaza toti elevii de clasa a VIII-a. Intr-un articol ulterior o sa pun la dispozitia persoanelor interesate detaliile tehnice cu privire la modalitatea prin care si alti parinti se pot implica in aceasta problema, prin formularea unei cereri de interventie in dosarul pe care o sa il promovam.

Problematica a fost abordata, si tratata cu generozitate in presa centrala, de catre cotidianul Evenimentul Zilei, link aici, ocazie cu care multumesc colectivului redactional care a inteles pe deplin drama copiilor si faptul ca in cadrul acestui minister se produc abuzuri impotriva elevilor nevinovati. Subiectul a fost preluat si de catre doamna Deputat Andreea Paul care a relatat despre aceasta nedreptate in editorialul din 12.07.2016 publicat pe www.stiripesurse.ro, link aici.

“Nu contează, în acest context, dacă în urma contestațiilor au fost mai multe măriri sau mai multe micșorări de note. Important și îngrijorător, ba chiar de-a dreptul revoltător, este faptul că situațiile în care nota inițială a fost confirmată la virgulă în urma contestației au fost extrem de rare – în jur de 7%. Abia în 7 cazuri din 100 putem spune că notele obținute sunt cele corecte! Priviți situația și așa: în 93% din cazuri, elevii de clasa a VIII-a, care au dat examenul de intrare în liceu, au fost notați greșit. 93%! Concluzia dramatică este că ierarhia rezultată în urma modernului sistem de evaluare națională și repartizare electronică este eronată. Este un rateu incredibil al evaluării naționale.” spune Andreea Paul.

O afirmatie cu un puternic impact in aceasta speta a fost facuta si de catre fostul Ministru al Educatiei, Sorin Cimpeanu, care in anul 2015 a promis ca va modifica Metodologia referitoare la corectarea lucrarilor sustinute in cadrul examenelor nationale. Potrivit sustinerilor acestuiaAm cerut reanalizarea procedurii privind cele 50 de sutimi care fac diferenţa pentru a primi un punct, la recorectare. Este frustrant să ştii că, la recorectare ai primit 10 sutimi, să zicem, dar nu poţi beneficia de ele, iar tu intri în competiţie cu nota nemodificată. Acest lucru poate şi trebuie să fie modificat la nivelul metodologiei de anul viitor”.

In concluzie as avea rugamintea sa popularizati subiectul, pe motiv ca este unul de interes general, chiar national, mai cu seama cu cat Ministerul Educatiei se prevaleaza de Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 care a fost adoptat in baza Legii invatamantului nr.84/1995, act normativ abrogat de art.361 din Legea nr.1 din 05/01/2011 la data de 09 Februarie 2011.

Intrucat Ordinul nr. 4.801 din 31 august 2010 este un act subsecvent Legii nr.84/1995, acesta urmeaza calea actului initial, adica a Legii, si ca atare este abrogat la randul sau inca din 09 Februarie 2011.

HOTARAREA nr. 1.050 din 1 iulie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

HOTARAREA nr. 1.050 din 1 iulie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei

HOTARAREA nr. 1.050 din 1 iulie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92 din 2003  privind Codul de procedura fiscala

HOTARAREA nr. 1.050 din 1 iulie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92 din 2003 privind Codul de procedura fiscala

Guvernului nr. 92/2003  privind Codul de procedura fiscala
EMITENT:GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 iulie 2004
Data intrarii in vigoare: 20 Iulie 2004

În temeiul art. 108 din Constitutie, republicatã, si al art. 196 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. Continue reading

HOTARARE nr. 44 din 22 ianuarie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

HOTARARE nr. 44 din 22 ianuarie 2004 (*actualizata*) pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

HOTARARE nr. 44 din 22 ianuarie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571 din 2003 privind Codul fiscal

HOTARARE nr. 44 din 22 ianuarie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571 din 2003 privind Codul fiscal

(actualizata pana la data de 31 decembrie 2010*)
EMITENT: GUVERNUL
Data intrarii in vigoare: 06 Februarie 2004
Aceasta este forma actualizatã valabila la data de 28 Septembrie 2011, cu modificãrile si completãrile aduse de:
– RECTIFICAREA nr. 44 din 22 ianuarie 2004;
– HOTARÂREA nr. 1.840 din 28 octombrie 2004;
– HOTARÂREA nr. 783 din 19 mai 2004;
– HOTARÂREA nr. 84 din 3 februarie 2005;
– HOTARÂREA nr. 610 din 23 iunie 2005;
– HOTARÂREA nr. 797 din 14 iulie 2005;
– RECTIFICAREA nr. 797 din 14 iulie 2005;
– HOTARÂREA nr. 580 din 3 mai 2006;
– HOTARÂREA nr. 1.514 din 25 octombrie 2006 abrogatã de HOTARÂREA nr. 956 din 19 august 2009;
– HOTARÂREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006;
– HOTARÂREA nr. 213 din 28 februarie 2007;
– HOTARÂREA nr. 314 din 28 martie 2007; Continue reading