Tag Archives: Asigurari

Certificat de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de turist şi/sau a cheltuielilor de repatriere în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism

Certificat de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de turist şi/sau a cheltuielilor de repatriere în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism

Prin prezentul certificat asigurătorul se obligă să ramburseze turistului sumele achitate şi/sau cheltuielile de repatriere în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism, în condiţiile menţionate mai jos.
Definiţii
1. Agenţia de turism – unitatea specializată înregistrată în România, care oferă şi vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
2. Asigurătorul – societatea de asigurări care încheie cu asiguratul o poliţă de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de turist şi/sau a cheltuielilor de repatriere în cazul insolvabilităţii sau al falimentului asiguratului şi care emite prezentul certificat.
3. Asiguratul – societatea comercială înregistrată în România, titulara licenţei de turism pentru agenţia de turism.
4. Beneficiarul – turistul.
5. Cheltuielile de repatriere – cheltuielile efectuate de turist după întreruperea de către asigurat a derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul să se poată întoarce la punctul originar de plecare din România în condiţii de confort şi preţ similare celor contractate.
6. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice – acordul de voinţă dintre asigurat şi turist, care are ca obiect cumpărarea unui pachet de servicii turistice de către turist şi eliberarea documentelor de plată şi a documentelor de călătorie de către asigurat.
7. Despăgubire – suma datorată de asigurător beneficiarului în urma producerii evenimentului asigurat.
8. Falimentul – procedura judiciară de executare silită a bunurilor din averea asiguratului, în scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.
9. Insolvabilitatea – situaţia în care asiguratul nu achită debitul în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de către acesta a documentelor justificative de la turist.
10. Pachetul de servicii turistice – combinaţia prestabilită a cel puţin două dintre următoarele trei grupe de servicii, cu condiţia ca durata neîntreruptă a acestora să depăşească 24 de ore sau să cuprindă o înnoptare, şi anume transport, cazare şi alte servicii fără legătură cu transportul sau cazarea ori care nu sunt accesorii ale acestora şi care reprezintă o parte semnificativă a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentaţie, tratament balnear, agrement şi altele asemenea.
11. Sumele achitate – contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii plătite de acesta în conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiat cu asiguratul.
12. Turistul – orice persoană care cumpără sau care se angajează să cumpere pachetul de servicii turistice – contractant principal – sau orice altă persoană în numele căreia contractantul principal se angajează să cumpere pachetul de servicii turistice – alţi beneficiari – sau orice persoană în favoarea căreia contractantul principal sau alţi beneficiari cedează pachetul de servicii turistice – cesionarul.
Obligaţiile turistului în caz de daună
1. În cazul în care asiguratul nu efectuează repatrierea turistului, turistul are obligaţia de a anunţa imediat asigurătorul prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie asigurătorul nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea turistului în România.
2. În cazul în care turistul solicită de la asigurat rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către asigurat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia de a păstra fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
3. Turistul are obligaţia de a notifica asigurătorul prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire în legătură cu solicitarea adresată asiguratului privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzută la pct. 2.
4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire, însoţită de documentele justificative.
6. Documentele justificative conţin, dar nu se limitează la:
– contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
– certificatul de asigurare;
– confirmările de primire precizate la pct. 2, 3 şi 5;
– fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
– fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Calcularea şi plata despăgubirilor
1. Despăgubirea nu poate depăşi preţul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
2. Din despăgubire se scade o franşiză de 5% din preţul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, sumă care rămâne în răspunderea turistului.
3. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către asigurător a documentelor justificative de la turist.
4. Despăgubirea va fi plătită în moneda contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
5. În cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către turist, turistul are obligaţia de a restitui asigurătorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentând debitul.
Excluderi
Asigurătorul nu datorează despăgubiri pentru:
1. daune rezultate din alte cauze decât insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;
2. alte sume solicitate de turist în afara celor privind cheltuielile de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către acesta;
3. cheltuielile efectuate de turist înainte de începerea derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice (taxă de viză, vaccinări, taxe de aeroport);
4. sumele achitate de turist pe care asiguratul nu este obligat să le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;
5. daune generate de forţa majoră invocată de asigurat, dovedită cu documente emise de autorităţile publice competente. Prin caz de forţă majoră se înţelege împrejurările care au intervenit după încheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevăzute şi inevitabile pentru părţi;
6. fraudă, rea-intenţie sau rea-credinţă din partea turistului sau a reprezentanţilor acestuia;
7. daune rezultate din orice consecinţă a războiului, invaziei, actelor de agresiune străină (fie că războiul este declarat sau nu), război civil, rebeliune, revoluţie, insurecţie, lovitură de stat;
8. daune rezultate din vina turistului.

Contract de asigurare pentru accidente

Contract de asigurare pentru accidente

Art. 1. PĂRŢILE CONTRACTANTE
Societatea Comercială …………………………….. cu sediul social în ……………… str. ……………………… nr. …… judeţul/sector al municipiului Bucureşti ………………. înmatriculată în Registrul comerţului ……… sub nr. ……….. având contul de virament nr. ………………… deschis la Banca ……………….. reprezentată legal prin ……………… în calitate de ASIGURĂTOR
şi
Dl. /D-na ………….., domiciliat în ……….., str. ………….. nr. ….., et. …., ap. …., sector ….., identificat cu B.I. seria ….., nr. ………., denumit în continuare ASIGURAT.
Art. 2. ASIGURATUL stabileşte ca BENEFICIAR al asigurării în caz de deces pe ………………………………….
Art. 3. PREVEDERI GENERALE
Continue reading

Contract de asigurare pentru incendiu

Contract de asigurare pentru incendiu

Art. 1. PĂRŢILE CONTRACTANTE
Societatea Comercială …………………………….. cu sediul social în ……………… str. ………………. nr. ………….. judeţul/sector al municipiului Bucureşti ………………. înmatriculată în Registrul comerţului ……… sub nr. ……….. având contul de virament nr. ………………… deschis la Banca ……………….. reprezentată legal prin ……………… în calitate de ASIGURĂTOR
şi
Dl. /D-na ………….., domiciliat în ……….., str. ………….. nr. ….., et. …., ap. …., sector ….., identificat cu B.I. seria ….., nr. ………………………………., denumit în continuare ASIGURAT.
Art. 2. BUNURILE ASIGURATE
a) Clădiri
Se cuprinde în asigurare complexul lucrărilor edilitare (exclusă fiind numai valoarea terenului) situat în amplasamentul indicat în poliţă, din care fac parte: Continue reading

Contract de asigurare pentru furt si talharie din locuinte si birouri

Contract de asigurare pentru furt si talharie din locuinte si birouri

Art. 1. PĂRŢILE CONTRACTANTE
Societatea Comercială …………………………….. cu sediul social în ……………… str. ………………. nr. ………….. judeţul/sector al municipiului Bucureşti ………………. înmatriculată în Registrul comerţului ………. sub nr. ……….. având contul de virament nr. ……………….. deschis la Banca ……………….. reprezentată legal prin ……………… în calitate de ASIGURĂTOR
şi
Dl. /D-na ………….., domiciliat în ……….., str. ………….. nr. ….., et. …., ap. …., sector ….., identificat cu B.I. seria ….., nr. ………., denumit în continuare ASIGURAT.
Art. 2. BUNURILE ASIGURATE PRIN PREZENTUL CONTRACT
Prin acestea se înţeleg, la adresa indicată mai sus: Continue reading

Contract de asigurare pentru raspundere civila fata de terti

CONTRACT DE ASIGURARE

Art. 1. PĂRŢILE CONTRACTANTE
Societatea Comercială …………………………….. cu sediul social în ……………… str. ………………. nr. ………….. judeţul/sector al municipiului Bucureşti ………………. înmatriculată în Registrul comerţului ……… sub nr. ……….. având contul de virament nr. ………………… deschis la Banca ……………….. reprezentată legal prin ……………… în calitate de ASIGURĂTOR
şi
Dl. /D-na ………….., domiciliat în …………., str. ………….. nr. ….., et. …., ap. …., sector ….., identificat cu B.I. seria …….., nr. ………., denumit în continuare ASIGURAT.
Art. 2. DEFINIŢII
În prezentul contract se adoptă următoarele definiţii:
Despăgubire: suma datorată de ASIGURĂTOR în cazul producerii evenimentului asigurat;
Risc: obiectul contractului, adică probabilitatea producerii evenimentului asigurat;
Primă: suma datorată de ASIGURAT în schimbul asumării riscului de către ASIGURĂTOR;
Eveniment: evenimentul definit în condiţiile contractuale, care produce paguba asupra interesului asigurat şi care rezultă din cauzele prevăzute în condiţiile contractuale Continue reading