Ordonanţă de urgenţă nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi

Ordonanţă de urgenţă nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi

din 13/10/2000
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 510 din 18/10/2000
Guvernul României
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. 1. – Controlorii financiari din cadrul Curţii de Conturi se remunerează cu indemnizaţie lunară, conform anexei care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 2. – (1) Valoarea de referinţă sectorială şi coeficienţii de multiplicare prevăzuţi în anexă constituie baza de calcul pentru stabilirea cuantumului indemnizaţiei lunare a controlorilor financiari, corectată periodic în raport cu evoluţia preţurilor de consum în condiţiile stabilite de lege pentru determinarea şi corecţia valorii de referinţă sectorială prevăzută de lege pentru funcţiile de demnitate publică.
(2) Cuantumul indemnizaţiei lunare se stabileşte pe baza valorii de referinţă sectorială înmulţită cu coeficientul de multiplicare prevăzut în anexă. Rezultatul se rotunjeşte din o mie în o mie lei în favoarea persoanei respective.
Art. 3. – Indemnizaţia este unica formă de remunerare lunară a activităţii corespunzătoare funcţiei de controlor financiar şi reprezintă baza de calcul pentru stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determină în raport cu venitul salarial.
Art. 4. – (1) Indemnizaţiile stabilite în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă se determină astfel încât să se încadreze în fondurile alocate de la bugetul de stat pentru cheltuielile salariale.
(2) Modul şi condiţiile de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă se vor stabili de Comitetul de conducere al Curţii de Conturi.
Art. 5. – Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a suplimentat bugetul pe anul 2000 al Curţii de Conturi.
Art. 6. – (1) Pe data aplicării prezentei ordonanţe de urgenţă prevederile referitoare la salariul de merit, sporuri, indemnizaţii, stimulente, prevăzute în Legea nr. 50/1995 cu privire la salarizarea membrilor şi personalului Curţii de Conturi, nu mai sunt aplicabile funcţiilor de specialitate specifice Curţii de Conturi.
(2) Anexa nr. III/2 şi punctul 1 din anexa nr. VI/2 lit. D din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar se abrogă.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU

Contrasemnează:
───────────────
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remeş
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Liviu Lucian Albu
Preşedintele Curţii de Conturi,
Ioan Condor

Bucureşti, 13 octombrie 2000.
Nr. 160.

ANEXĂ

INDEMNIZAŢIILE
controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi

┌────────────────────────────────────┐
│  Valoarea de referinţă sectorială  │
│           1.140.800 lei            │
└────────────────────────────────────┘
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Coeficientul de multiplicare
Denumirea funcţiei            Nivelul   Clasa  Gradul  ────────────────────────────
studiilor                 Judeţe      Aparatul central
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Controlor financiar cu vechime minimă     S        I      1     13,000          13,750
în specialitate de 12-14 ani                              2     12,750          13,500
3     12,500          13,000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Controlor financiar cu vechime minimă     S       II      1     12,000          12,500
în specialitate de 9-11 ani                               2     11,500          12,000
3     11,250          11,750
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Controlor financiar cu vechime minimă     S       III     1     11,000          11,500
în specialitate de 7-8 ani                                2     10,750          11,000
3     10,500          10,750
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Controlor financiar-asistent              S
– cu vechime minimă în specialitate                       1      7,500           8,000
de 5-6 ani
– cu vechime minimă în specialitate                       2      6,000           7,500
de 3-4 ani
– cu vechime minimă în specialitate                       3      4,500           5,500
de 1-2 ani
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Director:                                 S
– cu vechime minimă în specialitate                       1     14,000          15,750
de 15 ani                                               2     13,000          15,500
3     12,500          15,000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Şef serviciu                              S
– cu vechime minimă în specialitate                       1     13,500          –
de 12 ani
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1. Prin vechime în specialitate se înţelege vechimea în funcţia de controlor financiar, inspector financiar, în funcţii de conducere economică sau financiară.
2. Procedura de avansare în grade şi clase se stabileşte prin norme metodologice aprobate de Plenul Curţii de Conturi, cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici.
3. Pentru specialiştii de o valoare excepţională Plenul Curţii de Conturi poate reduce vechimea prevăzută în prezenta anexă cu 2-4 ani.
4. Categoria coeficientului de multiplicare pe judeţe şi aparatul central pentru directori şi şefii de servicii se stabileşte anual, în raport cu evaluarea activităţii profesionale, de conducerea Curţii de Conturi.
5. Echivalarea gradelor profesionale existente, pentru personalul de execuţie, cu clasele şi, respectiv, gradele prevăzute în prezenta anexă se face cu aprobarea Comitetului de conducere al Curţii de Conturi şi se analizează anual în raport cu rezultatele profesionale ale fiecărui salariat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.