Tag Archives: Ordonanta de urgenta

Ordonanta de Urgenta nr. 77 din 30 iunie 2010 privind unele mãsuri în domeniul tineretului şi sportului

Ordonanta de Urgenta nr. 77 din 30 iunie 2010 privind unele mãsuri în domeniul tineretului şi sportului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 1 iulie 2010

Având în vedere situaţia socioeconomicã actualã din România, precum şi prioritãţile Guvernului în ceea ce priveşte administraţia publicã, determinate de criza economicã, se impune creşterea posibilitãţii de valorificare a bazei materiale aparţinând direcţiilor judeţene pentru tineret şi a direcţiilor judeţene pentru sport, instituţii publice deconcentrate în subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, şi implicit reducerea cheltuielilor suportate de la bugetul de stat necesare desfãşurãrii activitãţii, reabilitãrii şi modernizãrii acesteia.
Oportunitatea promovãrii prezentului proiect de ordonanţã de urgenţã rezultã şi din necesitatea eliminãrii contradicţiilor semnalate între prevederile principalelor acte normative care reglementeazã în domeniile tineretului şi sportului, respectiv: Legea tinerilor nr. 350/2006 , cu modificãrile ulterioare, Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Promovarea prezentului act normativ este necesarã pentru a acorda posibilitatea de obţinere a veniturilor proprii atât unitãţilor din domeniul sportului, cât şi a celor din domeniul tineretului, prin valorificarea bazei materiale, creând astfel premisele pentru reducerea subvenţiilor de la bugetul de stat necesare activitãţilor de sport şi tineret, pentru atragerea fondurilor comunitare necesare modernizãrii şi aducerii acestora la standarde europene.
Având în vedere cã bunurile ce alcãtuiesc baza materialã a direcţiilor judeţene pentru sport şi a direcţiilor judeţene pentru tineret, respectiv a municipiului Bucureşti au o anumitã specificitate caracteristicã atât activitãţii de tineret, cât şi celei de sport şi pentru a se crea oportunitatea urgentãrii valorificãrii acestora, este necesarã derogarea de la dispoziţiile reglementãrii-cadru, respectiv Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publicã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 22/2007 . Procedura generalã reprezintã o cale de valorificare care, în situaţia de faţã, îngreuneazã procesul de obţinere a veniturilor proprii necesare dezvoltãrii şi menţinerii unei stãri optime de folosinţã a respectivei baze materiale şi modernizãrii şi aducerii acestora la standardele europene.
Aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare.
În temeiul art. 115 alin (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
Continue reading

Ordonanta de Urgenta nr. 69 din 30 iunie 2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã

Ordonanta de Urgenta nr. 69 din 30 iunie 2010 privind reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentalã

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 1 iulie 2010

Situaţia extraordinarã prevãzutã la art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, constã în necesitatea reducerii consumului de energie în locuinţe, în condiţiile asigurãrii şi menţinerii condiţiilor de climat interior în cadrul acestora, prin promovarea de mãsuri incluse în Planul naţional de acţiune în domeniul eficienţei energetice,
având în vedere faptul cã Directiva 2006/32/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 aprilie 2006 privind eficienţa energeticã la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi de abrogare a Directivei 93/76/CEE a Consiliului prevede planuri naţionale de eficienţã energeticã la utilizatorii finali, precum şi mãsuri instituţionale şi legislative pentru realizarea acestora,
luând în considerare prevederile Directivei 2010/31/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 mai 2010 privind performanţa energeticã a clãdirilor, pentru aplicarea unor mãsuri financiare în sprijinul reducerii consumurilor energetice şi a creşterii numãrului de clãdiri cu consum redus de energie din sursele clasice,
în scopul reducerii consumului de energie în clãdirile de locuit, ca mãsurã de protecţie socialã a populaţiei prin reducerea cheltuielilor cu întreţinerea locuinţelor ca urmare a eliminãrii subvenţiei la energia termicã şi a creşterii preţului combustibilului utilizat pentru încãlzire şi prepararea apei calde de consum,
având în vedere necesitatea diminuãrii efectelor schimbãrilor climatice, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã, a creşterii independenţei energetice, prin reducerea consumului de combustibil utilizat la prepararea agentului termic pentru încãlzire şi a apei calde de consum, precum şi a ameliorãrii aspectului urbanistic al localitãţilor,
ţinând cont de faptul cã prin adoptarea de urgenţã a prezentului act normativ se vor realiza susţinerea creşterii economice şi contracararea efectelor negative pe care criza financiarã internaţionalã actualã le poate avea asupra sectorului energetic şi al construcţiilor, inclusiv prin utilizarea resurselor energetice naţionale,
în considerarea faptului cã executarea lucrãrilor de intervenţie pentru reabilitarea termicã a clãdirilor de locuit vizeazã susţinerea operatorilor economici din domeniul construcţiilor, al instalaţiilor pentru construcţii, precum şi crearea de noi locuri de muncã,
neadoptarea în regim de urgenţã a prezentului act normativ conduce la grevarea în continuare a bugetului statului cu cheltuieli de tipul celor efectuate în temeiul unor programe naţionale privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe în cazul blocurilor de locuinţe ale cãror asociaţii de proprietari pot susţine financiar executarea lucrãrilor de reabilitare termicã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Continue reading

Ordonanta de Urgenta nr. 59 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Ordonanta de Urgenta nr. 59 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 442 din 30 iunie 2010

Întrucât nivelul veniturilor bugetare a fost profund afectat de criza economicã şi financiarã,
pentru realizarea unui echilibru între nivelul veniturilor şi al cheltuielilor, corelat cu obiectivele macroeconomice,
datoritã necesitãţii implementãrii unor mãsuri de lãrgire a bazei de impozitare, precum şi de majorare a unor impozite în domeniul impozitelor şi taxelor locale,
ţinând seama de faptul cã nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecinţã negativã imposibilitatea menţinerii deficitului bugetar în limitele stabilite,
în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de România prin semnarea acordurilor de împrumut cu organismele internaţionale, absolut necesare pentru asigurarea finanţãrii cheltuielilor publice şi a menţinerii încrederii investitorilor în climatul socio-economic românesc,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

1. Articolul 252 va avea urmãtorul cuprins: Continue reading

Ordonanta de Urgenta nr. 58 din 26 iunie 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi alte mãsuri financiar-fiscale

Ordonanta de Urgenta nr. 58 din 26 iunie 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi alte mãsuri financiar-fiscale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 28 iunie 2010

Întrucât nivelul veniturilor bugetare a fost profund afectat de criza economicã şi financiarã,
pentru realizarea unui echilibru între nivelul veniturilor şi cel al cheltuielilor, corelat cu obiectivele macro-economice,
datoritã necesitãţii implementãrii unor mãsuri de lãrgire a bazei de impozitare, precum şi de majorare a unor impozite în domeniul impozitelor directe şi în domeniul impozitelor şi taxelor locale,
având în vedere necesitatea eliminãrii, cât mai urgent posibil, a incompatibilitãţii legislaţiei naţionale privind recuperarea pierderilor realizate prin sediile permanente din strãinãtate ale persoanelor juridice române cu dispoziţiile art. 49 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, pentru evitarea declanşãrii procedurii de infringement,
ţinând seama de faptul cã nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecinţe negative creşterea deficitului bugetar,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7 alineatul (1) punctul 2 se introduc douã noi subpuncte, subpunctele 2.1 şi 2.2, cu urmãtorul cuprins:
“2.1. Orice activitate poate fi reconsideratã ca activitate dependentã dacã îndeplineşte cel puţin unul dintre urmãtoarele criterii: Continue reading

Ordonanta de Urgenta nr. 54 din 23 iunie 2010 privind unele mãsuri pentru combaterea evaziunii fiscale

Ordonanta de Urgenta nr. 54 din 23 iunie 2010 privind unele mãsuri pentru combaterea evaziunii fiscale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 23 iunie 2010

Având în vedere necesitatea combaterii în regim de maximã urgenţã a fraudei fiscale în domeniul TVA pentru livrãrile de: cereale, plante tehnice, legume, fructe, carne, zahãr, fãinã, pâine şi produse de panificaţie,
având în vedere necesitatea stabilirii unor standarde minime comune pentru înregistrarea şi scoaterea din evidenţã a persoanelor impozabile care efectueazã operaţiuni de comerţ intracomunitar, în special achiziţii intracomunitare de bunuri, în vederea diminuãrii evaziunii fiscale în domeniul TVA,
pentru asigurarea unei mai bune monitorizãri a operatorilor economici care desfãşoarã operaţiuni cu produse accizabile, respectiv produse energetice, alcool şi bãuturi alcoolice şi tutun prelucrat, în vederea accelerãrii încasãrii accizelor la bugetul de stat şi a diminuãrii evaziunii fiscale în domeniu,
în scopul întãririi supravegherii şi controlului vamal al activitãţii de introducere şi comercializare a mãrfurilor în regim duty-free,
pentru instituirea unor pârghii care sã conducã la creşterea gradului de colectare a veniturilor bugetare,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
Continue reading

Ordonanta de Urgenta nr. 50 din 9 iunie 2010 privind contractele de credit pentru consumatori

Ordonanta de Urgenta nr. 50 din 9 iunie 2010 privind contractele de credit pentru consumatori

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 389 din 11 iunie 2010

Având în vedere cã transpunerea şi implementarea în legislaţia naţionalã a Directivei 2008/48/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2008 privind contractele de credit pentru consumatori şi de abrogare a Directivei 87/102/CEE a Consiliului trebuie realizatã pânã la data de 11 iunie 2010, adoptarea prezentei ordonanţe de urgenţã se impune pentru a permite creditorilor sã îndeplineascã obligaţiile prevãzute în actul normativ european, astfel încât sã fie atins obiectivul de creare a pieţei interne comunitare, care impune asigurarea unui cadru de reglementare unitar la nivelul Uniunii Europene.
Ţinând cont de faptul cã în lipsa unei reglementãri imediate a contractelor de credit pentru consumatori aceştia nu ar putea beneficia de drepturile prevãzute de actul normativ european şi cã s-ar crea o denaturare a concurenţei,
luând în considerare faptul cã actul normativ încurajeazã mobilitatea consumatorilor în sensul de a li se permite acestora mutarea creditelor de la un creditor la altul în condiţii contractuale mai avantajoase, posibilitatea consumatorilor de a rambursa anticipat sumele contractate fãrã a plãti penalitãţi excesive, în condiţiile generate de criza economico-financiarã cu impact asupra veniturilor per familie, actul normativ creeazã cadrul necesar pentru relansarea acordãrii de credite în condiţii de transparentã şi liberã concurenţã, instituindu-se astfel mecanisme care sã menţinã un grad suficient de solvabilitate atât debitorilor, cât şi creditorilor,
pentru a se evita posibilitatea declanşãrii procedurii de infringement de cãtre Comisia Europeanã împotriva României,
ţinând cont de faptul cã aceste aspecte vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
Continue reading

Ordonanta de urgenta nr. 24 din 2009 privind stabilirea unor competente pentru ordonatorul principal de credite al aparatului de lucru al Guvernului

Guvernul României

Ordonanta de urgenta nr. 24 din 2009 privind stabilirea unor competente pentru ordonatorul principal de credite al aparatului de lucru al Guvernului

din 18/03/2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 176 din 20/03/2009

Pâna la data intrarii în vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2009 privind desfiintarea Cancelariei PrimuluiMinistru si stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului erau 2 ordonatori principali de credite, ceea ce impunea aprobarea, în mod unitar, a structurii organizatorice si a numarului maxim de posturi ale fiecarei structuri din aparatul de lucru al Guvernului, aceasta realizându-se prin decizie a primului-ministru.
Dupa desfiintarea Cancelariei Primului-Ministru singurul ordonator principal de credite pentru întregul aparat de lucru al Guvernului a devenit secretarul general al Guvernului, conducatorul Secretariatului General al Guvernului, care are rolul de a asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice si tehnice ale activitatii Guvernului si a primului-ministru. În aceste conditii se impune ca acestea sa fie realizate de catre ordonatorul principal de credite, care, de altfel, asigura gestionarea unitara a acestei problematici, inclusiv în ceea ce priveste raportarile financiare catre Ministerul Finantelor Publice.
Tinând seama de faptul ca neadoptarea de masuri imediate, prin ordonanta de urgenta, ar avea consecinte negative în ceea ce priveste aplicarea masurilor de optimizare a structurilor organizatorice ale entitatilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, Continue reading

Legea nr.265 din 2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului

Legea nr.265 din 2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. I. – Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195 din 22 decembrie 2005 privind protecţia mediului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.196 din 30 decembrie 2005, cu următoarele modificări şi completări:
1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. – (1) Obiectul prezentei ordonanţe de urgenţă îl constituie un ansamblu de reglementări juridice privind protecţia mediului, obiectiv de interes public major, pe baza principiilor şi elementelor strategice care conduc la dezvoltarea durabilă.
(2) Mediul reprezintă ansamblul de condiţii şi elemente naturale ale Terrei: aerul, apa, solul, subsolul, aspectele caracteristice ale peisajului, toate straturile atmosferice, toate materiile organice şi anorganice, precum şi fiinţele vii, sistemele naturale în interacţiune, cuprinzând elementele enumerate anterior, inclusiv unele valori materiale şi spirituale, calitatea vieţii şi condiţiile care pot influenţa bunăstarea şi sănătatea omului.” Continue reading

Ordonanta de urgenta nr. 1 din 2009 privind unele masuri în domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar

Ordonanta de urgenta nr. 1 din 2009 privind unele masuri în domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar

Având în vedere faptul ca actele normative care reglementeaza salarizarea categoriilor de personal din sectorul bugetar îsi înceteaza aplicabilitatea la 31 decembrie 2008, este necesara prelungirea termenului de aplicabilitate prevazut de aceste acte normative pâna la 31 martie 2009.
Tinând cont de faptul ca prin prelungirea termenului se pot realiza salarizarea si încadrarea personalului din sectorul bugetar în perioada 1 ianuarie-31 martie 2009,
se impune promovarea în regim de urgenta a unei ordonante de urgenta, prin care sa se prelungeasca termenul de aplicabilitate prevazut de actele normative care reglementeaza salarizarea categoriilor de personal din sectorul bugetar, pentru a putea realiza mecanismul de salarizare si încadrare a personalului din sectorul bugetar în perioada 1 ianuarie-31 martie 2009.
Având în vedere numeroasele categorii de persoane care fac obiectul acestor acte normative,
luând în considerare faptul ca situatiile expuse mai sus constituie situatii extraordinare ce vizeaza elemente de interes public, se impune promovarea prezentei ordonante de urgenta.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1. – Sunt si ramân în vigoare pâna cel mai târziu la data de 31 martie 2009 urmatoarele acte normative:
a) Ordonanta Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 177/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. Continue reading

Ordonanta de urgenta nr. 28 din 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Text actualizat la data de 17.11.2008 avându-se în vedere republicarea din Monitorul Oficial, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005. Actul include modificarile din urmatoarele acte:
– O.G. nr. 28/2006
– O.U.G. nr. 12/2006
– O.G. nr. 47/2007
– Legea nr. 264/2008 publicata în MOF nr. 767 din 14/11/2008.
– A se vedea art. V pct. 1 din O.G. nr. 47/2007, care prevede ca în titlul si în cuprinsul ordonantei de urgenta, sintagma “agenti economici” se înlocuieste cu sintagma “operatori economici”.

Art. 1. – (1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti în continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
(3) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizati. În sensul prezentei ordonante de urgenta, prin distribuitor autorizat se întelege agentul economic pe numele caruia a fost eliberat avizul prevazut la art. 5 alin. (2). Distribuitorul autorizat are dreptul de a comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obtinut avizul, precum si obligatia sa asigure service la aceste aparate atât în mod direct, cât si prin alti operatori economici acreditati de catre acesta, denumiti în continuare unitati acreditate pentru comercializare si/sau service. Distribuitor autorizat nu poate fi decât producatorul sau importatorul aparatului respectiv. În situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligati ca în momentul constatarii defectiunii sa anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea de service acreditata a acestui distribuitor autorizat.
(4) Pâna la repunerea în functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa înregistreze într-un registru, special întocmit în acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita facturi fiscale pentru respectivele operatiuni, la cererea clientului.
__________
Alineatul (3) a fost modificat prin art. IX pct. 1 din O.G. nr. 28/2006.

Art. 2. – Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):
a) comertul ocazional cu produse agricole autohtone efectuat de catre producatorii agricoli individuali detinatori de autorizatie în piete, târguri, oboare sau în alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se încaseaza prin automate, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
b) serviciile de alimentatie publica efectuate în mijloace de transport public de calatori;
c) Abrogat;
d) vânzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
e) transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul; Continue reading