Tag Archives: Publicitate

Lege nr. 158/2008 privind publicitatea înselatoare si publicitatea comparativa

Lege nr. 158/2008 privind publicitatea înselatoare si publicitatea comparativa

Parlamentul României
din 18/07/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 559 din 24/07/2008
Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. – Prezenta lege are drept scop protectia comerciantilor împotriva publicitatii înselatoare si a consecintelor defavorabile ale acesteia, precum si stabilirea conditiilor în care publicitatea comparativa este permisa.
Art. 2. – (1) Dispozitiile prezentei legi se aplica continutului materialelor publicitare si mesajelor publicitare, oricare ar fi mijlocul de comunicare ce face posibil transferul informatiei.
(2) Comunicatiilor audiovizuale comerciale difuzate în cadrul serviciilor de programe audiovizuale le sunt aplicabile prevederile prezentei legi, ale Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si normele de reglementare emise în aplicarea acesteia.
Art. 3. – În sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) publicitate – orice forma de prezentare a unei activitati comerciale, industriale, artizanale sau liberale, în scopul promovarii vânzarii de bunuri ori servicii, inclusiv bunuri imobile, drepturi si obligatii;
b) publicitate înselatoare – publicitatea care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului înselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent;
c) publicitate comparativa – publicitatea care identifica în mod explicit sau implicit un concurent ori bunuri sau servicii oferite de acesta;
d) comerciant – persoana fizica sau juridica ce actioneaza în scopuri care se încadreaza în activitatea sa comerciala, industriala, artizanala ori liberala si orice persoana care actioneaza în numele si pe seama comerciantului;
e) responsabil de cod – orice entitate, inclusiv un comerciant sau un grup de comercianti, responsabila cu formularea si revizuirea unui cod de conduita si/sau cu monitorizarea conformitatii cu codul de catre cei care si-au luat angajamentul de a-l respecta;
f) cod de conduita – acordul sau ansamblul de reguli care nu este impus prin legislatie ori dispozitii administrative si care defineste comportamentul comerciantilor care se angajeaza sa îl respecte cu privire la una sau mai multe practici comerciale ori la unul sau mai multe sectoare de activitate;
g) comunicatie comerciala audiovizuala – imaginea, cu sau fara sunet, care este destinata sa promoveze, direct sau indirect, bunurile, serviciile ori imaginile unei persoane fizice sau juridice care desfasoara o activitate economica. Imaginile respective însotesc sau sunt incluse într-un program în schimbul unei plati ori retributii similare sau în scopul autopromovarii. Formele de comunicatii comerciale audiovizuale includ, printre altele, publicitatea televizata, sponsorizarea, teleshoppingul si pozitionarea de produse prin servicii de programe audiovizuale.
Continue reading

Ordonanţă nr. 6/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 457/2004 privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun

Ordonanţă nr. 6/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 457/2004 privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun

din 30/01/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 78 din 31/01/2008

Guvernul României
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. III.2 din Legea nr. 373/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.

Art. I. – Legea nr. 457/2004 privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.067 din 17 noiembrie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
“b) publicitate pentru produsele din tutun – orice formă de comunicare comercială care are ca scop sau ca efect direct ori indirect promovarea unui produs din tutun sau a fumatului;
c) sponsorizare pentru produsele din tutun – orice formă de contribuţie publică sau privată pentru orice eveniment, activitate ori persoană, cu scopul sau având ca efect direct ori indirect promovarea unui produs din tutun sau a fumatului;”.
Continue reading

Legea nr. 457 din 2004 – Legea privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun

Legea nr. 457 din 2004 – Legea privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun

din 01/11/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1067 din 17/11/2004

Parlamentul României
Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. 1. – Prezenta lege stabileşte măsuri cu privire la publicitatea produselor din tutun, precum şi cu privire la promovarea acestora în presă şi în alte publicaţii tipărite, în emisiuni radiodifuzate, prin servicii ale societăţii informaţionale şi prin sponsorizarea în domeniul tutunului, inclusiv prin distribuirea gratuită a produselor din tutun, în vederea prevenirii consumului produselor din tutun.
Continue reading

Infiintare Firma – Agentie de publicitate

Infiintare Firma – Agentie de publicitate

Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul publicitatii.

Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Agentie de publicitate:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading