Tag Archives: Infiintare SRL

Legea nr. 346 din 2004 privind stimularea înfiintarii si dezvoltarii întreprinderilor mici si mijlocii

Legea nr. 346 din 2004 privind stimularea înfiintarii si dezvoltarii întreprinderilor mici si mijlocii

Text actualizat pâna la data de 10.12.2007. Actul include modificarile din urmatoarele acte:
– Rectificarea publicata în M.Of. nr. 791 din 27/08/2004.
– O.G. nr. 94/2004
– O.G. nr. 27/2006
– Legea nr. 175/2006
– O.U.G. nr. 139/2007 publicata în MOF nr. 844 din 10/12/2007.

Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. – Prezenta lege reglementeaza masuri destinate crearii cadrului favorabil înfiintarii si dezvoltarii întreprinderilor mici si mijlocii.
Art. 2. – În sensul prezentei legi, prin întreprindere se întelege orice forma de organizare a unei activitati economice si autorizata potrivit legilor în vigoare sa faca acte si fapte de comert, în scopul obtinerii de profit, în conditii de concurenta, respectiv: societati comerciale, societati cooperative, persoane fizice care desfasoara activitati economice în mod independent si asociatii familiale autorizate potrivit dispozitiilor legale în vigoare.
__________
Articolul a fost modificat prin art. I pct. 1 din O.G. nr. 27/2006, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 175/2006.

Art. 3. – (1) Întreprinderile mici si mijlocii sunt definite ca fiind acele întreprinderi care îndeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250;
b) realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pâna la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate. Prin active totale se întelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans;
c) Abrogat.
(2) Abrogat.
(3) Abrogat.
(4) Abrogat.
(5) Plafonul cifrei de afaceri prevazut la alin. (1) lit. b) poate fi modificat, în functie de evolutia indicatorilor macroeconomici, prin hotarâre a Guvernului.
__________
Litera b) de la alin. (1) a fost modificata prin art. I pct. 2 (fost pct. 1) din O.G. nr. 27/2006.
– Litera c) de la alin. (1) si alin. (2)-(4) au fost abrogate prin art. I pct. 3 (fost pct. 2) din O.G. nr. 27/2006.

Art. 4. – (1) Întreprinderile mici si mijlocii se clasifica, în functie de numarul mediu anual de salariati si de cifra de afaceri anuala neta sau de activele totale pe care le detin, în urmatoarele categorii:
a) microîntreprinderi – au pâna la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pâna la 2 milioane euro, echivalent în lei;
b) întreprinderi mici – au între 10 si 49 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pâna la 10 milioane euro, echivalent în lei;
c) întreprinderi mijlocii – au între 50 si 249 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pâna la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.
(2) Termenii microîntreprindere, întreprindere mica si întreprindere mijlocie, precum si termenul derivat întreprinderi mici si mijlocii vor fi utilizati în toate reglementarile, statisticile si alte documente oficiale emise de catre autoritati sau institutii publice.
__________
Alineatul (1) a fost modificat prin art. I pct. 4 (fost pct. 3) din O.G. nr. 27/2006, astfel cum a fost modificat prin Legea de aprobare nr. 175/2006.
Continue reading

Legea nr. 307 din 2006 privind apararea împotriva incendiilor – Actualizata

Legea nr. 307 din 2006 privind apararea împotriva incendiilor – Actualizata

Text actualizat la data de 18.09.2006 avându-se în vedere urmatoarele acte:
– Rectificarea publicata în MOF nr. 788.

Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. – (1) Apararea împotriva incendiilor reprezinta ansamblul integrat de activitati specifice, masuri si sarcini organizatorice, tehnice, operative, cu caracter umanitar si de informare publica, planificate, organizate si realizate potrivit prezentei legi, în scopul prevenirii si reducerii riscurilor de producere a incendiilor si asigurarii interventiei operative pentru limitarea si stingerea incendiilor, în vederea evacuarii, salvarii si protectiei persoanelor periclitate, protejarii bunurilor si mediului împotriva efectelor situatiilor de urgenta determinate de incendii.
(2) În sensul prezentei legi, termenii si expresiile referitoare la situatii de urgenta, factori si tipuri de risc, interventie operativa si evacuare au întelesul prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, iar termenii si expresiile specifice apararii împotriva incendiilor au urmatorul înteles: Continue reading

Infiintare Firma – Agentie de publicitate

Infiintare Firma – Agentie de publicitate

Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul publicitatii.

Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Agentie de publicitate:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Infiintare Firma – Agentie imobiliara

    Infiintare Firma – Agentie imobiliara

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul imobiliar.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Agentie imobiliara:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Infiintare Firma Turism – Hotel si Restaurant

    Infiintare Firma Turism – Hotel si restaurant

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul Turismului.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Turismul:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Infiintare Firma Constructii

    Infiintare Firma Constructii

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul constructiilor.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate constructiile:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Infiintare Firma Transporturi

    Infiintare Firma Transporturi

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul transporturilor.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate transportul:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Hotărârea nr.991 din 2004 – Hotărârea pentru stabilirea modelului cererii de înregistrare şi al certificatului de înregistrare în registrul comerţului

    Hotărârea nr.991 din 2004 – Hotărârea pentru stabilirea modelului cererii de înregistrare şi al certificatului de înregistrare în registrul comerţului

    din 25/06/2004
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 590 din 01/07/2004
    În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, şi al art. 3 alin. (13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalităţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    Art. 1. – (1) Se aprobă modelul cererii de înregistrare a persoanelor juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului, prevăzut în anexa A.
    (2) Se aprobă modelul cererii de înregistrare în registrul comerţului a persoanelor fizice şi asociaţiilor familiale, prevăzut în anexa B.
    (3) Se aprobă modelul cererii pentru obţinerea autorizării funcţionării, prevăzut în anexa C.
    (4) Se aprobă modelul formularului “Declaraţie pe propria răspundere” din care rezultă că la sediul social/secundar nu se desfăşoară activităţile prevăzute în obiectul de activitate declarat, prevăzut în anexa D.
    Art. 2. – (1) Se aprobă modelul certificatului de înregistrare a comerciantului, prevăzut în anexa E.
    (2) Se aprobă modelul formularului care devine anexă la certificatul de înregistrare, prevăzut în anexa F.
    Art. 3. – Anexele A-F*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ___________
    *) Anexele A-F sunt reproduse în facsimil.

    Art. 4. – Ghidul şi aplicaţia informatică de completare a cererii de înregistrare vor fi elaborate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi vor fi puse la dispoziţie solicitanţilor.
    Continue reading

    Autorizatia sanitar – veterinara

        În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care menţionează datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, precum şi obiectivul şi activitatea pentru care solicită autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

        Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar este obligatorie pentru obiectivele – sedii sociale/secundare – şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1.

        Pentru situaţiile care nu se încadrează în condiţiile arătate mai sus, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de lege.

     

        În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere sanitar veterinar se disting următoarele situaţii:

       a) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1, autoritatea sanitară veterinară va efectua evaluarea condiţiilor minime la sediul social şi/sau sediile secundare ale comercianţilor;

       b) pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1, anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Funcţionează în baza declaraţiei pe propria răspundere conform art. 6 alin. (4) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată”; în acest caz nu se percep taxe şi tarife;

       c) în cazul în care în sediul social sau sediile secundare nu se desfăşoară încă activităţile ce constituie obiectul de activitate al comerciantului, prevăzute în anexa nr. 3.1, nu este necesară obţinerea autorizaţiei sanitare veterinare; în această situaţie, în baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului date în acest sens, rubrica din anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Nu este necesară în această etapă” conform art. 3 alin. (8) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată, caz în care nu se percep taxe şi tarife, comerciantul fiind obligat să obţină autorizaţia înainte de începerea oricăreia dintre activităţile prevăzute în actul constitutiv, respectiv modificator;

       d) în situaţia în care unul dintre sediile secundare nu poate fi autorizat la momentul solicitării înregistrării şi autorizării funcţionării comerciantului, certificatul de înregistrare se eliberează în mod obligatoriu cu menţionarea în anexa la acesta a obiectivelor/activităţilor autorizate în această etapă.

     

        DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

     

        Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

       a) o declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.2 pct. I, pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1;

       b) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1:

       – cerere tip – dactilografiată;

       – un memoriu tehnic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.3;

       – o schiţă tehnică cu fluxul tehnologic al obiectivului;

       – o schiţă de amplasare şi proiectare pentru obiectivele nou-construite;

       – contractul încheiat cu direcţiile sanitare veterinare pentru plata tarifelor reprezentând activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar veterinar de stat în unităţile de producere, prelucrare şi depozitare a produselor de origine animală, potrivit legislaţiei în vigoare;

       – statutul de societate – copie (dacă este cazul);

       – contractul de închiriere – copie sau actul de proprietate (dacă este cazul).

       c) dovada achitării taxei de autorizare, după caz.

     

        Actele prezentate în copie trebuie să fie perfect lizibile.

        Toate actele vor fi depuse într-un dosar cu şină, în ordinea de mai sus.

        Pentru obţinerea autorizaţiei sanitar-veterinare actele prezentate mai sus se depun, la Direcţia sanitar – veterinară a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care se află unitatea de producţie pentru care se solicită, următoarele acte:

     

        VERIFICAREA DOCUMENTAŢIEI

     

        Autoritatea sanitară veterinară, prin personalul său de specialitate, verifică condiţiile sanitare veterinare de funcţionare a obiectivelor şi pentru activităţile solicitate, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare în vigoare, cu referire la:

       – amplasarea obiectivului, vecinătăţi, noxe;

       – caracteristicile constructive: materiale de construcţie, sisteme de aprovizionare cu apă, canalizare;

       – condiţiile de microclimat: ventilaţie, temperatură, umiditate, luminozitate şi altele asemenea;

       – fluxul tehnologic: dotarea tehnică cu utilaje, circulaţia materiilor prime, a produselor finite şi a personalului, spaţii de producţie, spaţii de depozitare pentru materii prime, produse finite, produse necomestibile, confiscate, spaţii pentru Venena şi Separanda pentru unităţile de profil;

       – capacităţile de producţie, depozitare şi desfacere a produselor, asigurarea lanţului frigorific;

       – dotarea cu aparatură de măsură şi control şi sisteme de înregistrare a temperaturii, umidităţii etc.;

       – funcţionarea vestiarelor filtru şi a grupurilor sanitare;

       – spaţii de depozitare pentru ambalaje, containere pentru produse sechestrate şi confiscate, spaţii pentru substanţe toxice în cazul produselor farmaceutice cu acest regim;

       – sisteme de evacuare a produselor confiscate, deşeurilor, ambalajelor şi altor materiale nefolosibile;

       – contractul cu o unitate specializată pentru colectarea în vederea prelucrării a deşeurilor, confiscatelor, altor produse necomestibile;

       – dotarea cu echipamente, substanţe şi materiale pentru operaţiunile de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare în unitate, spaţii pentru păstrarea substanţelor necesare;

       – starea tehnică şi igienică a mijloacelor pentru transport animale, produse de origine animală, produse de uz veterinar, asigurarea lanţului frigorific, amenajarea spaţiilor pentru spălare şi dezinfecţie;

       – organizarea şi funcţionarea laboratorului uzinal, dotarea şi încadrarea cu personal, atestarea acestuia;

       – implementarea în unitate a procedurilor operaţionale standard de sanitaţie (SSOP), a planului pentru analiza riscului (HACCP), a programului de autocontrol şi a regulilor de bună practică (GMP);

       – igiena personalului, echipamente de protecţie, utilităţi pentru igiena personală;

       – încadrarea cu personal, pregătirea, instruirea sau atestarea acestuia, controlul stării de sănătate;

       – supravegherea sanitară veterinară a unităţii conform prevederilor legale.

        __________

        Anexele despre care se vorbeşte în prezenta procedură, fac parte din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, aprobată prin H.G. nr. 573/2002.