Tag Archives: Registrul Comertului

Infiintare Firma Turism – Hotel si Restaurant

Infiintare Firma Turism – Hotel si restaurant

Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul Turismului.

Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Turismul:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Lege nr. 346 din 2004 – Legea privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii

    Lege nr. 346/2004 – Legea privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii

    din 14/07/2004
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 681 din 29/07/2004
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    CAPITOLUL I
    Dispoziţii generale

    Art. 1. – Prezenta lege reglementează măsuri destinate creării cadrului favorabil înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii.
    Art. 2. – În sensul prezentei legi, prin întreprindere se înţelege orice formă de organizare a unei activităţi economice, autonomă patrimonial şi autorizată potrivit legilor în vigoare să facă acte şi fapte de comerţ, în scopul obţinerii de profit, în condiţii de concurenţă, respectiv: societăţi comerciale, societăţi cooperative, persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent şi asociaţii familiale autorizate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
    Art. 3. – (1) Întreprinderile mici şi mijlocii sunt definite ca fiind acele întreprinderi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) au un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250;
    b) realizează o cifră de afaceri anuală echivalentă cu până la 8 milioane de euro sau au un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depăşeşte echivalentul în lei a 5 milioane euro;
    c) respectă criteriul de independenţă, astfel cum este acesta definit în alin. (2).
    (2) Sunt considerate independente întreprinderile mici şi mijlocii care nu sunt deţinute în proporţie de peste 25% din capitalul social sau din drepturile de vot de către o altă întreprindere ori de mai multe întreprinderi împreună, care nu fac parte din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), este considerată independentă o întreprindere aflată în una dintre următoarele situaţii:
    a) întreprinderea este deţinută de societăţi publice de investiţii, de societăţi cu capital de risc, investitori instituţionali, universităţi sau centre de cercetare nonprofit, cu condiţia ca aceştia să nu exercite, în mod individual sau împreună, controlul asupra întreprinderii;
    b) capitalul este divizat de aşa natură încât deţinătorii nu pot fi identificaţi, întreprinderea declară cu bună-credinţă, pe propria răspundere, că este în măsură să presupună că nu este deţinută în proporţie de 25% sau mai mult de o altă întreprindere ori de mai multe întreprinderi împreună, care nu fac parte din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii.
    (4) Îndeplinirea criteriului de independenţă se stabileşte pe baza declaraţiei pe propria răspundere a întreprinderii interesate în atestarea încadrării în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii.
    (5) Plafonul cifrei de afaceri prevăzut la alin. (1) lit. b) poate fi modificat, în funcţie de evoluţia indicatorilor macroeconomici, prin hotărâre a Guvernului.
    Art. 4. – (1) Întreprinderile mici şi mijlocii se clasifică, în funcţie de numărul mediu anual de salariaţi, în următoarele categorii:
    a) până la 9 salariaţi – microîntreprinderi;
    b) între 10 şi 40 de salariaţi – întreprinderi mici;
    c) între 50 şi 249 de salariaţi – întreprinderi mijlocii.
    (2) Termenii microîntreprindere, întreprindere mică şi întreprindere mijlocie, precum şi termenul derivat întreprinderi mici şi mijlocii vor fi utilizaţi în toate reglementările, statisticile şi alte documente oficiale emise de către autorităţi sau instituţii publice.
    Continue reading

    Hotărârea nr.991 din 2004 – Hotărârea pentru stabilirea modelului cererii de înregistrare şi al certificatului de înregistrare în registrul comerţului

    Hotărârea nr.991 din 2004 – Hotărârea pentru stabilirea modelului cererii de înregistrare şi al certificatului de înregistrare în registrul comerţului

    din 25/06/2004
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 590 din 01/07/2004
    În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, şi al art. 3 alin. (13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalităţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    Art. 1. – (1) Se aprobă modelul cererii de înregistrare a persoanelor juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului, prevăzut în anexa A.
    (2) Se aprobă modelul cererii de înregistrare în registrul comerţului a persoanelor fizice şi asociaţiilor familiale, prevăzut în anexa B.
    (3) Se aprobă modelul cererii pentru obţinerea autorizării funcţionării, prevăzut în anexa C.
    (4) Se aprobă modelul formularului “Declaraţie pe propria răspundere” din care rezultă că la sediul social/secundar nu se desfăşoară activităţile prevăzute în obiectul de activitate declarat, prevăzut în anexa D.
    Art. 2. – (1) Se aprobă modelul certificatului de înregistrare a comerciantului, prevăzut în anexa E.
    (2) Se aprobă modelul formularului care devine anexă la certificatul de înregistrare, prevăzut în anexa F.
    Art. 3. – Anexele A-F*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ___________
    *) Anexele A-F sunt reproduse în facsimil.

    Art. 4. – Ghidul şi aplicaţia informatică de completare a cererii de înregistrare vor fi elaborate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi vor fi puse la dispoziţie solicitanţilor.
    Continue reading

    Hotărâre nr. 1422/2006 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

    Hotărâre nr. 1422/2006 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

    din 11/10/2006
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 867 din 24/10/2006

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    Art. I. – Hotărârea Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 1 iulie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:

    “HOTĂRÂRE
    privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile
    efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi
    oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale”

    2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
    “Art. 1. – (1) Se aprobă taxele pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Pentru operaţiunile menţionate la lit. D nr. crt. 2-4 din anexa nr. 1, se aplică taxe suplimentare de 50% pentru soluţionarea cererii în termen de maximum 48 de ore.”
    3. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 21, cu următorul cuprins:
    “Art. 21. – Se aprobă tarifele pentru accesarea de informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului computerizat, prin serviciul on-line al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, prevăzute în anexa nr. 3.”
    4. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
    “Art. 3. – (1) Informaţiile prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 sunt eliberate autorităţilor şi instituţiilor publice fără plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare.
    (2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii.”
    Continue reading

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind transformarea formei juridice

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind transformarea formei juridice

    Dosarul pentru înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind transformarea formei juridice (art. 200 din Legea nr. 31/1990) va conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:

    1. Cerere de înscriere menţiuni – declaraţie de menţiuni (formular tip nr. 4), într-un exemplar;
    2. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor, cu excepţia SRL cu asociat unic (original);
    3. Actul adiţional în formă autentică (original + 2 copii);
    4. Actul constitutiv în formă autentică, corespunzător noii forme juridice de societate (original);
    5. Bilanţul contabil certificat de persoanele autorizate, potrivit legii, din care să rezulte situaţia patrimonială a societăţii în momentul transformării (copie);
    6. Certificatul de înmatriculare, (original);
    7. Dacă este cazul, alte acte doveditoare (declaraţii pe proprie răspundere ale asociaţilor/acţionarilor nou cooptaţi, sau a administratorilor, cenzorilor nou numiţi, dovada privind efectuarea vărsămintelor noilor aporturi pentru majorarea capitalului social, etc.);
    8. Certificatul de înregistrare fiscală (original);
    9. Dacă este cazul, împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original);
    Continue reading

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor în alt judeţ

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor în alt judeţ

    Dosarele pentru înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor în alt judeţ vor conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:

    Etapa I: La Oficiul Registrului Comerţului la care firma a fost înmatriculată iniţial:

    A.
    Continue reading

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a acestora în aceeaşi localitate

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a acestora în aceeaşi localitate

    Dosarul pentru înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor acestora în aceeaşi localitate va conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:
    1. Cerere de înscriere menţiuni – declaraţie de menţiuni (formular tip nr. 4), într-un exemplar;
    2. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor, cu excepţia SRL cu asociat unic (original);
    3. Actul adiţional în formă autentică (original + 2 copii);
    4. Dovada noului sediu social (copie);
    5. Certificatul de înmatriculare (original);
    6. Dacă este cazul, împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original);
    7. Certificatul de înregistrare fiscală (în original);
    8. Dovada privind plata taxelor legale:
    – taxă timbru extrajudiciar (original), sau timbru fiscal mobil;
    – taxă publicare în Monitorul Oficial;
    – taxa de registru + taxa eliberare copii certificate pentru dosarul fiscal;

    Continue reading

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea firmei

    Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea firmei

    Dosarul pentru înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea firmei se va depune la Oficiul Registrului Comerţului şi va conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:
    1. Cererea de înscriere menţiuni – declaraţie de menţiuni (formular tip nr. 4), într-un exemplar;
    2. Dovada verificării disponibilităţii firmei (copie);
    3. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor, cu excepţia SRL cu asociat unic (original);
    4. Actul adiţional în formă autentică (original+2 copii);
    5. Certificatul de înmatriculare (original);
    Continue reading

    Legea nr.26 din 1990 (r1) privind registrul comerţului

    Parlamentul României

    Legea nr.26 din 1990 (r1) privind registrul comerţului

    din 05/11/1990
    Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 49 din 04/02/1998
    CAPITOLUL I
    Dispoziţii generale

    Art. 1. – (1) Comercianţii au obligaţia ca, înainte de începerea comerţului, să ceară înmatricularea în registrul comerţului, iar în cursul exercitării şi la încetarea comerţului, să ceară înscrierea în acelaşi registru a menţiunilor privind actele şi faptele a căror înregistrare este prevăzută de lege.
    (2) În sensul prezentei legi, comercianţii sunt persoanele fizice care exercită în mod obişnuit acte de comerţ, societăţile comerciale, regiile autonome şi organizaţiile cooperatiste.
    (3) Prevederile alin. (1) nu se aplică meseriaşilor şi ţăranilor care îşi desfac produsele din gospodăria proprie.
    Art. 2. – (1) Registrul comerţului se ţine de către oficiul registrului comerţului, organizat în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti, potrivit prevederilor cap. II din prezenta lege.
    (2) Registrul central al comerţului se ţine de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, organizat pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României.
    Art. 3. – Comercianţii cer înmatricularea la oficiul registrului comerţului din judeţul sau din municipiul Bucureşti, unde îşi au sediul. Continue reading

    Înscrierea în registrul comerţului a menţiunilor privind înfiinţarea de sedii secundare care nu au statut de sucursale

    Înscrierea în registrul comerţului a menţiunilor privind înfiinţarea de sedii secundare care nu au statut de sucursale

    Documentele necesare pentru înregistrarea menţiunilor privind înfiinţarea de sedii secundare care nu au statut de sucursale (agenţii, reprezentanţe, etc.) – art. 43 alin. (4) din Legea nr. 31/1990, republicată cu modificările şi completările ulterioare:
    1. Cerere de înregistrare (original);
    2. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor/decizia asociatului unic/decizia consiliului de administraţie/directoratului, în cazul în care este abilitat în acest sens (original);
    Pentru înregistrarea menţiunilor privind înfiinţarea de sedii secundare de către RA şi organizaţiile cooperatiste de credit, în locul hotărârii prevăzută mai sus, se vor depune, după caz:
    – hotărârea consiliului de administraţie, (original); Continue reading