Tag Archives: Modificare firma

Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor în alt judeţ

Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor în alt judeţ

Dosarele pentru înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor în alt judeţ vor conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:

Etapa I: La Oficiul Registrului Comerţului la care firma a fost înmatriculată iniţial:

A.
Continue reading

Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a acestora în aceeaşi localitate

Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a acestora în aceeaşi localitate

Dosarul pentru înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea sediului comercianţilor sau a sucursalelor acestora în aceeaşi localitate va conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:
1. Cerere de înscriere menţiuni – declaraţie de menţiuni (formular tip nr. 4), într-un exemplar;
2. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor, cu excepţia SRL cu asociat unic (original);
3. Actul adiţional în formă autentică (original + 2 copii);
4. Dovada noului sediu social (copie);
5. Certificatul de înmatriculare (original);
6. Dacă este cazul, împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original);
7. Certificatul de înregistrare fiscală (în original);
8. Dovada privind plata taxelor legale:
– taxă timbru extrajudiciar (original), sau timbru fiscal mobil;
– taxă publicare în Monitorul Oficial;
– taxa de registru + taxa eliberare copii certificate pentru dosarul fiscal;

Continue reading

Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea firmei

Înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea firmei

Dosarul pentru înscrierea în registrul comerţului şi la organul fiscal a menţiunii privind schimbarea firmei se va depune la Oficiul Registrului Comerţului şi va conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:
1. Cererea de înscriere menţiuni – declaraţie de menţiuni (formular tip nr. 4), într-un exemplar;
2. Dovada verificării disponibilităţii firmei (copie);
3. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor, cu excepţia SRL cu asociat unic (original);
4. Actul adiţional în formă autentică (original+2 copii);
5. Certificatul de înmatriculare (original);
Continue reading

Înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea administratorilor şi cenzorilor (numire, retragere, revocare, prelungire mandat, încetare mandat) pentru societăţile comerciale cu capital de stat, societăţi şi companii naţionale, ra şi oc-uri

ÎNSCRIEREA ÎN REGISTRUL COMERŢULUI A MENŢIUNII PRIVIND MODIFICAREA

ADMINISTRATORILOR ŞI CENZORILOR (NUMIRE, RETRAGERE, REVOCARE,

PRELUNGIRE MANDAT, ÎNCETARE MANDAT) PENTRU SOCIETĂŢILE COMERCIALE

CU CAPITAL DE STAT, SOCIETĂŢI ŞI COMPANII NAŢIONALE, RA ŞI OC-URI

Dosarul pentru înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea administratorilor şi cenzorilor (numire, retragere, revocare, prelungire mandat, încetare mandat) pentru societăţile comerciale cu capital de stat, societăţi şi companii naţionale, RA şi OC-uri va conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:
1. Cerere de înscriere menţiuni – declaraţie de menţiuni (formular tip nr. 4) într-un exemplar;
2. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor (original);
3. Actul adiţional în formă autentică (original + 2 copii); Continue reading

Înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind declarare/schimbare emblemă

Înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind declarare/schimbare emblemă

Dosarul pentru înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind declarare/schimbare emblemă se va depune la Oficiul Registrului Comerţului şi va conţine, în ordinea indicată mai jos, următoarele documente:
1. Cererea de înscriere menţiuni – declaraţie de menţiuni (formular tip nr. 4), într-un exemplar;
2. Dovada verificării disponibilităţii emblemei şi/sau rezervării acesteia (copie);
3. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor, cu excepţia SRL cu asociat unic (original);
4. Actul adiţional în formă autentică (original + 2 copii); Continue reading

Eliberarea licentei de executie pentru traseu

Modul în care se poate elibera licenţa de execuţie pentru traseu, se găseşte reglementat în Normele de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul nr. 1842/2001.Eliberarea licentei de executie pentru traseu

Licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează:

a) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, de către agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. în a cărei rază se află traseul respectiv;

b) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean, inclusiv între două judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), de către:

– agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. în a cărei rază se află localitatea cap de traseu de plecare în cursă, dacă operatorul de transport rutier public are sediul în acel judeţ;

– agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. în a cărei rază se află localitatea cap de traseu de plecare în cursă, dacă operatorul de transport rutier public are deschis în acel judeţ un punct de lucru, o filială sau o sucursală pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public şi nu îşi are sediul în unul dintre cele două judeţe în care se găsesc capetele de traseu. În cazul în care operatorul de transport rutier public deţine spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor în localitatea cap de traseu de plecare în cursă şi are deschis un punct de lucru, o filială sau o sucursală pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în celălalt cap de traseu, licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează de agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române A.R.R. în a cărei rază se află punctul de lucru, filiala sau sucursala; Continue reading

Revizuirea autorizaţiei sanitare initiale

Revizuirea autorizaţiei sanitare initialeAutorizaţia sanitară poate fi revizuită în următoarele cazuri:Revizuirea autorizaţiei sanitare initiale

– schimbarea denumirii societăţii
– schimbarea adresei sediului societăţii
– în cazul expirării A.S.F. sau viza anuală cu mai mult de 30 de zile.

Pentru revizuirea autorizaţiei în cazurile mai sus prezentate, sunt necesare următoarele acte:

– Cerere tip;
– Noile documente ale societăţii comerciale;
– Documentele de deţinere a spaţiului pentru noua societate;
– Autorizaţia iniţială în original.

Autorizaţia mai poate fi revizuită în cazul în care se modifică structura unităţii sau condiţiile de igienă asigurate iniţial (din momentul autorizării iniţiale). Continue reading

Avizul Ministerului Turismului

Avizul Ministerului TurismuluiProcedura avizului Ministerului Turismului pentru eliberarea autorizaţiei de constituire/desfiinţare pentru obiectivele din domeniul turismului, se găseşte reglementată în Metodologia Guvernului de avizare a documentaţiilor de urbanism privind zone şi staţiuni turistice şi a documentaţiilor tehnice privind construcţii din domeniul turismului, aprobată prin H.G. nr. 31/1996.

Avizul de specialitate al Ministerului Turismului precede şi constituie o condiţie a eliberării autorizaţiei de constituire/desfiinţare pentru obiectivele din domeniul turismului.

Avizul emis menţionează categoria în care poate fi încadrat obiectivul, cu condiţia respectării şi a celorlalte criterii privind clasificarea pe stele şi categorii a structurilor de primire turistice, şi constituie premisa acordării ulterioare a categoriei.

OBIECTUL AVIZĂRII

Avizul de specialitate al Ministerului Turismului se emite pentru:

1. documentaţii de urbanism şi amenajare a teritoriului privind zone şi staţiuni turistice, cu regulamentele de urbanism aferente;

2. documentaţii tehnice privind amplasamentul, conformarea şi funcţionalitatea construcţiilor noi cu destinaţie turistică de tipul:

a) structuri de primire turistice:

hotel, hotel-apartament, motel, vilă, bungalou, cabană, sat de vacanţă, camping, pensiune cu o capacitate mai mare de 3 camere, indiferent de categoria de confort a acestora;

b) structuri de servire a mesei:

restaurant clasic, restaurant specializat, restaurant cu specific naţional sau local, braserie, berărie, grădină de vară, baruri de orice tip, unităţi de tip fast food-restaurant cu autoservire, bufet tip “expres”, pizzerie, snack-bar-cofetărie, patiserie, organizate în:

unităţi amenajate în spaţii speciale destinate, cuprinse în structuri de primire turistice;

structuri independente, amplasate în cadrul staţiunii turistice;

c) structuri de agrement turistic:

cluburi, cazinouri, săli polivalente, instalaţii şi dotări specifice agrementului turistic – transport turistic pe cablu, părţii amenajate pentru practicarea schiului şi altele asemenea;

d) structuri de tratament balnear:

complexe de turism balnear;

3. documentaţii privind funcţionalitatea specifică a construcţiilor existente din domeniul turismului, supuse lucrărilor de modernizare, reamenajare, extinderi sau altor lucrări care modifică funcţia turistică a acestora;

4. documentaţii privind construcţiile ce urmează a fi modificate structural şi funcţional în scopul primirii unei funcţionalităţi cu profil turistic.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ PENTRU OBŢINEREA AVIZULUI

În vederea emiterii avizului Ministerului Turismului asupra documentaţiilor privind construcţii şi amenajări din domeniul turismului, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se vor prezenta:

a) cererea de solicitare a avizului din partea beneficiarului;

b) certificatul de urbanism;

c) documentaţia tehnică de execuţie-proiect în faza pentru autorizare de construire, care va cuprinde:

d) 1. piese scrise:

memoriu succint pentru fiecare specialitate în parte;

date şi indicii care caracterizează construcţia proiectată;

2. piese desenate:

planul cuprinzând încadrarea în teritoriu la una dintre scările: 1:10.000; 1:2.000; 1:1.000;

planul de situaţie al imobilelor care fac obiectul avizării, la scara: 1:2.000 sau 1:1.000; 1:500; 1:200; 1:100, după caz, care va preciza:

parcela cadastrală pentru care a fost eliberat certificatul de urbanism;

amplasarea tuturor construcţiilor care se vor construi sau care se vor desfiinţa;

accesele în incintă şi în construcţie;

plantaţii, spaţii verzi;

trasee de alimentare cu apă şi canalizare;

planurile tuturor nivelurilor;

secţiuni care să cuprindă cota zero, cotele tuturor nivelurilor, înălţimea acoperişului şi pantele acestuia;

toate faţadele care să cuprindă şi clădirile învecinate, după caz, pentru construcţiile alipite unor imobile existente.

Piesele desenate sus-menţionate se vor prezenta la una dintre scările: 1:100; 1:50 şi, în mod excepţional, 1:20 pentru unele detalii de finisaje băi şi de mobilare, specifice funcţiunii hoteliere a camerelor, pentru unităţi de categoria de confort de 4 şi 5 stele.

Avizul se emite în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentaţiei complete la Ministerul Turismului.

În cazul unor lucrări având un înalt grad de complexitate, termenul de emitere a avizului se prelungeşte cu 15 zile.

În situaţia depunerii unei documentaţii incomplete, aceasta se restituie solicitantului în termen de 15 zile de la data înregistrării, în vederea completării.

Contestaţiile la aviz se depun în scris la Ministerul Turismului, în termen de 15 zile de la data primirii avizului de către beneficiar, urmând ca în termen de 15 zile să se transmită răspunsul la contestaţie.

REFUZUL AVIZĂRII

Comisia de avizare de specialitate a Ministerului Turismului poate refuza acordarea avizului atunci când:

prin arhitectura practicată, dimensiuni, aspect exterior, finisaje, se modifică natura şi caracterul zonei în care se vor amplasa viitoarele construcţii ori nu se respectă prescripţiile stabilite prin actele normative;

prin amplasament, structura capacităţilor sau profilul funcţional, noile construcţii sau instalaţii pot compromite sau pot aduce prejudicii cadrului natural existent, mediului ambiant, peisajului caracteristic, resurselor naturale, salubrităţii şi/sau securităţii publice;

terenurile pentru amplasamente sunt inundabile, erodate sau alunecă;

construcţiile noi, prin amplasament, au accese care nu asigură funcţionalitatea normală sau sunt inaccesibile mijloacelor de stingere a incendiilor;

construcţiile noi nu se încadrează în parametrii funcţionali şi de valorificare raţională a resurselor naturale;

interese majore de ordin edilitar de perspectivă impun anumite restricţii de care nu s-a ţinut seama;

documentaţia supusă avizării nu reflectă clar funcţionalitatea tehnologică specifică profilului structurilor turistice, după caz, de primire turistice, de servire a mesei, de tratament balnear, de agrement turistic, ale obiectivului analizat.

Avize si autorizaţii necesare funcţionării comercianţilor

Avize si autorizaţii necesare funcţionării comercianţilorPentru autorizarea şi funcţionarea comerciantului, sunt necesare, după caz, anumite avize şi autorizaţii care vor fi prezentate în continuare, împreună cu modul în care ele pot fi obţinute.

1. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PREVENIRII ŞI STINGERII INCENDIILOR

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei privind prevenirea şi stingerea incendiilor.

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv brigada/grupul de pompieri militari, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor este obligatorie pentru construcţiile noi şi pentru amenajările, extinderile sau schimbările de destinaţie la construcţiile existente care se încadrează în cazurile prevăzute în anexa nr. 1.1 şi pentru care este obligatorie şi s-a obţinut în prealabil, în condiţiile legii, autorizaţia de construire.

Pentru situaţiile care nu se încadrează în cazurile prevăzute în anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică privind apărarea împotriva incendiilor.

DOCUMENTAŢIA NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) pentru cazurile încadrate în prevederile art. 3 alin. (1) respectiv anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, piese scrise şi desenate ale documentaţiei tehnice de execuţie, respectiv:

scenariu de siguranţă la foc – elaborat conform metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. 84/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 570 din 12 septembrie 2001;

plan de situaţie şi planuri de arhitectură pentru fiecare nivel al construcţiei sau al spaţiilor supuse autorizării de P.S.I.

elaborate şi, după caz, verificate conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 13 ianuarie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 24 ianuarie 1995, ale Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.943/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 8 aprilie 2002;

b) pentru cazurile care nu se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) respectiv anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.2 pct. I din aceeaşi procedură;

c) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz.

Pentru construcţiile existente la care se execută amenajări, extinderi sau schimbări de destinaţie documentele prevăzute la lit. a) vor fi însoţite, după caz, de avizul proiectantului iniţial sau raportul de expertiză tehnică, cu însuşirea soluţiilor cuprinse în proiect, conform legislaţiei specifice.

Solicitantul are obligaţia de a prezenta pe timpul verificării efectuate la faţa locului, la solicitarea reprezentantului brigăzii/grupului de pompieri militari, întreaga documentaţie tehnică de execuţie, elaborată în conformitate cu prevederile legislaţiei privind calitatea şi autorizarea în construcţii.

Documentele se depun îndosariate.

Pentru sediul social şi fiecare sediu secundar se va elibera câte o anexă la certificatul de înregistrare.

Pentru autorizarea funcţionării din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor se percepe un tarif de 500.000 lei pentru fiecare sediu, în care se declară activităţile, indiferent de numărul activităţilor declarate.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile brigăzilor/grupurilor de pompieri militari avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţiile eliberate anterior, precum şi cele eliberate conform prezentei proceduri îşi păstrează valabilitatea pe toată durata menţinerii condiţiilor şi a păstrării documentelor vizate spre neschimbare, care au stat la baza emiterii acestora.

Comercianţii au obligaţia de a solicita o nouă autorizare dacă intervin modificări, extinderi sau schimbări de destinaţie, care impun obţinerea unei noi autorizaţii de construire în condiţiile legii, sau în cazul desfăşurării de noi activităţi în sediile autorizate, urmând a fi parcursă procedura de autorizare stabilită pentru fiecare situaţie conform prevederilor prezentei proceduri.

Comercianţii au obligaţia de a solicita o nouă autorizare dacă intervin modificări, extinderi sau schimbări de destinaţie, care impun obţinerea unei noi autorizaţii de construire în condiţiile legii, sau în cazul desfăşurării de noi activităţi în sediile autorizate, urmând a fi parcursă procedura de autorizare stabilită pentru fiecare situaţie conform prevederilor prezentei proceduri.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

2. AUTORIZAREA SANITARĂ A FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR

Autorizarea sanitară reprezintă procesul de analiză şi investigaţie sanitară care condiţionează, din punct de vedere tehnic şi juridic, punerea în funcţiune şi desfăşurarea activităţii comercianţilor de conformarea la normele de igienă şi de sănătate publică.

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei sanitare şi se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv direcţia de sănătate publică judeţeană ori a municipiului Bucureşti sau ministerele cu reţea proprie de sănătate publică, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) o declaraţie pe propria răspundere referitoare la respectarea legislaţiei în domeniul igienico-sanitar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.2 – pct. I din Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor, pentru activităţile codificate conform nomenclatorului CAEN, prevăzute la pct. I din anexa nr. 2.1 procedură;

b) documentaţia de prezentare a activităţii conform anexei nr. 2.3 din aceeaşi procedură, pentru activităţile codificate conform nomenclatorului CAEN, prevăzute la pct. II din anexa nr. 2.1 din aceeaşi procedură, şi care sunt supuse evaluării;

c) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz, conform anexei nr. 2.4 din Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor.

Documentele se depun îndosariate.

În vederea autorizării sanitare de funcţionare comercianţii au obligaţia să desfăşoare activităţile cu respectarea prevederilor legislaţiei în domeniul igienico-sanitar.

În cazul în care, ulterior înregistrării şi autorizării funcţionării, la sediul social sau secundar se intenţionează începerea desfăşurării unor noi activităţi, comerciantul va solicita Biroului unic eliberarea de noi anexe cuprinzând autorizaţiile necesare.

Tarifele pentru serviciile prestate în vederea autorizării sanitare de funcţionare sunt prevăzute în anexa nr. 2.4 Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia este valabilă atâta timp cât nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberată.

La modificarea condiţiilor iniţiale comerciantul va solicita prin Biroul unic reînnoirea autorizaţiei.

Autorizaţia se anulează de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti în următoarele cazuri:

a) când constată modificarea condiţiilor existente la data obţinerii acesteia, iar comerciantul nu a solicitat reînnoirea autorizaţiei;

b) când constată neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia pe propria răspundere.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic.

Reînnoirea autorizaţiei sanitare se face în următoarele situaţii:

a) pentru diversificarea, extinderea sau restrângerea activităţilor consemnate în anexa la certificatul de înregistrare;

b) la modificarea structurii funcţionale a sediului în care se desfăşoară activităţile autorizate.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

3. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE

SANITAR VETERINAR

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care menţionează datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, precum şi obiectivul şi activitatea pentru care solicită autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar este obligatorie pentru obiectivele – sedii sociale/secundare – şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar.

Pentru situaţiile care nu se încadrează în condiţiile arătate mai sus, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de lege.

În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere sanitar veterinar se disting următoarele situaţii:

a) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, autoritatea sanitară veterinară va efectua evaluarea condiţiilor minime la sediul social şi/sau sediile secundare ale comercianţilor;

b) pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1, anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Funcţionează în baza declaraţiei pe propria răspundere conform art. 6 alin. (4) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată”; în acest caz nu se percep taxe şi tarife;

c) în cazul în care în sediul social sau sediile secundare nu se desfăşoară încă activităţile ce constituie obiectul de activitate al comerciantului, prevăzute în anexa nr. 3.1, nu este necesară obţinerea autorizaţiei sanitare veterinare; în această situaţie, în baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului date în acest sens, rubrica din anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Nu este necesară în această etapă” conform art. 3 alin. (8) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată, caz în care nu se percep taxe şi tarife, comerciantul fiind obligat să obţină autorizaţia înainte de începerea oricăreia dintre activităţile prevăzute în actul constitutiv, respectiv modificator;

d) în situaţia în care unul dintre sediile secundare nu poate fi autorizat la momentul solicitării înregistrării şi autorizării funcţionării comerciantului, certificatul de înregistrare se eliberează în mod obligatoriu cu menţionarea în anexa la acesta a obiectivelor/activităţilor autorizate în această etapă.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) o declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.2 pct. I din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1 din aceeaşi procedură;

b) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 din aceeaşi procedură:

cerere tip – dactilografiată;

un memoriu tehnic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.3 din aceeaşi procedură;

o schiţă tehnică cu fluxul tehnologic al obiectivului;

o schiţă de amplasare şi proiectare pentru obiectivele nou-construite;

contractul încheiat cu direcţiile sanitare veterinare pentru plata tarifelor reprezentând activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar veterinar de stat în unităţile de producere, prelucrare şi depozitare a produselor de origine animală, potrivit legislaţiei în vigoare;

statutul de societate – copie (dacă este cazul);

contractul de închiriere – copie sau actul de proprietate (dacă este cazul).

c) dovada achitării taxei de autorizare, după caz.

Taxele de autorizare sanitară veterinară sunt prevăzute în anexa nr. 3.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar.

Taxele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

Actele prezentate în copie trebuie să fie perfect lizibile.

Toate actele vor fi depuse într-un dosar cu şină, în ordinea de mai sus.

Pentru obţinerea autorizaţiei sanitar-veterinare actele prezentate mai sus se depun, la Direcţia sanitar – veterinară a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care se află unitatea de producţie pentru care se solicită, următoarele acte:

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare îşi păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite condiţiile sanitare veterinare legale pentru care comerciantul a fost autorizat.

Pentru orice modificare ulterioară a fluxului tehnologic, modernizare, extindere sau schimbare a profilului de activitate comercianţii sunt obligaţi să solicite prin Biroul unic autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare conform prevederilor prezentei proceduri.

Autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare se anulează de către autoritatea sanitară veterinară în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare pentru care a fost autorizat.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către autoritatea sanitară veterinară, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

4. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PROTECŢIEI MEDIULUI

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială şi competenţă se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv autoritatea publică pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile capitolului II secţiunea 1 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995, republicată, cu modificările ulterioare, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Obţinerea autorizaţiei de mediu este obligatorie la punerea în funcţiune a proiectelor de activităţi noi pentru care a fost emis acordul de mediu, precum şi pentru funcţionarea sau modificarea funcţionării activităţilor existente cu impact asupra mediului. În funcţie de impactul asupra mediului al activităţilor supuse autorizării autorităţile publice pentru protecţia mediului vor aplica proceduri diferenţiate de emitere a autorizaţiilor de mediu.

Activităţile noi care nu implică lucrări noi de investiţii se reglementează numai prin autorizaţie de mediu, cu excepţia celor de import-export aflate sub incidenţa unor convenţii internaţionale la care România este parte.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi a sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) autorizaţia de mediu valabilă sau copie de pe adresa de solicitare a autorizaţiei de mediu la inspectoratul teritorial de protecţia mediului, dacă acestea există;

b) declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.3 – pct. I din Procedura de autorizare a activităţilor cu impact asupra mediului înconjurător, pentru activităţile cu impact nesemnificativ asupra mediului, astfel menţionate în anexa nr. 4.1 din Procedura arătată;

c) fişa de prezentare a activităţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.4 din procedura menţionată, pentru activităţile cu impact redus sau semnificativ asupra mediului, astfel menţionate în anexa nr. 4.1;

d) planul de situaţie şi planul de încadrare în zonă al obiectivului;

e) dovada achitării tarifului şi taxei aferente analizei documentaţiei.

Documentele se depun îndosariate.

Taxele şi tarifele încasate pentru emiterea autorizaţiilor de mediu pentru comercianţi sunt prevăzute în anexa nr. 4.2 din Procedura de autorizare a activităţilor cu impact asupra mediului înconjurător.

Taxele şi tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor vira sumele încasate ca tarife către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, iar pe cele încasate ca taxe în contul Fondului pentru mediu, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

În cazul activităţilor cu impact redus asupra mediului care se supun procedurii complete de autorizare ca urmare a constatării de către autorităţile pentru protecţia mediului a unei neconformări cu condiţiile legale de autorizare, solicitanţii care au achitat la casieria Biroului unic taxa şi tariful corespunzătoare etapei de evaluare a conformării achită tariful pentru continuarea procedurii direct la sediul autorităţii publice competente pentru protecţia mediului.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia de mediu se emite numai pe baza cererilor corect completate şi care conţin anexate toate documentele doveditoare prevăzute în opisul de documente.

În cazul în care pe parcursul evaluării informaţiilor şi amplasamentului intervin elemente care indică un impact potenţial semnificativ asupra mediului, datorat activităţii supuse autorizării, solicitarea va fi supusă unei proceduri complete, conform prevederilor prezentei secţiuni, iar autorităţile pentru protecţia mediului vor înştiinţa Biroul unic şi vor completa anexa la certificatul de înregistrare.

Durata de valabilitate a autorizaţiei de mediu este de 5 ani dacă în această perioadă nu intervin schimbări care să afecteze condiţiile stabilite prin autorizaţie. Autorităţile publice competente pentru protecţia mediului verifică şi vizează anual situaţia conformării.

Autorizaţia se anulează de către autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare pentru care a fost autorizat.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare, pe baza procesului-verbal întocmit de către autoritatea pentru protecţia mediului, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar o copie de pe acesta, la Biroul unic.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

5. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PROTECŢIEI MUNCII

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv inspectoratul teritorial de muncă, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, în scopul prevenirii accidentelor de muncă şi bolilor profesionale.

DOCUMENTAŢIA NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) declaraţia pe propria răspundere privind respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, obligatorie pentru toţi comercianţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.2 – pct. I din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al protecţiei muncii;

b) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz, conform anexei nr. 5.3 din procedura arătată;

c) copii de pe avizele şi/sau autorizaţiile pentru desfăşurarea activităţilor care, după caz, intră sub incidenţa prevederilor următoarelor acte normative:

Decretul nr. 466/1979 privind regimul produselor şi substanţelor toxice, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 2 din 3 ianuarie 1980, cu modificările ulterioare;

Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 28 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr. 4/1995 privind fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dăunătorilor şi buruienilor în agricultură şi silvicultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 30 ianuarie 1995, aprobată cu modificări prin Legea nr. 85/1995.

Documentele se depun îndosariate.

Tarifele pentru serviciile prestate în vederea autorizării din punct de vedere al protecţiei muncii sunt prevăzute în anexa nr. 5.3 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al protecţiei muncii.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

RESPECTAREA LEGISLAŢIEI

În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere al protecţiei muncii comercianţii au obligaţia să desfăşoare activităţile cu respectarea prevederilor legislaţiei privind protecţia muncii, după cum urmează:

a) Legea protecţiei muncii nr. 90/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 29 ianuarie 2001;

b) Normele generale de protecţie a muncii;

c) Normele specifice de securitate a muncii pentru activităţile desfăşurate;

d) Standardele de securitate;

e) ordinele ministrului muncii şi solidarităţii sociale, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

În cazul în care, ulterior înregistrării şi autorizării funcţionării, la sediul social sau secundar se intenţionează începerea desfăşurării unor noi activităţi, comerciantul va solicita Biroului unic eliberarea de noi anexe cuprinzând autorizaţiile necesare.

Autorizaţia este valabilă atâta timp cât nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberată.

La modificarea condiţiilor iniţiale comerciantul va solicita prin Biroul unic reînnoirea autorizaţiei.

Autorizaţia se anulează de către inspectoratul teritorial de muncă în următoarele cazuri:

a) când constată modificarea condiţiile existente la data obţinerii acesteia, iar comerciantul nu a solicitat reînnoirea autorizaţiei;

b) când constată neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia pe propria răspundere.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către inspectoratul teritorial de muncă, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic şi la Inspecţia Muncii.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

Societatile de pensii

Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative1:

„Art. 2 – (1) – În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

[…]

12. Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisia, reprezintă autoritatea administrativă autonomă, cu personalitate juridică, aflată sub controlul Parlamentului României, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări prin Legea nr. 313/2005;

„Art. 4 – (1) Societăţile de pensii necesită autorizare de către Comisie pentru constituire şi administrare.”

„Art. 12 – (1) Modificarea conţinutului documentelor care au stat la baza autorizaţiei de administrare trebuie aprobată în prealabil de Comisie, cu excepţia cazului în care modificarea este în afara controlului administratorului.”

Norma nr. 1/2006 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii, emisă de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private

„Art. 4 – Societatea de pensii, persoană juridică română, poate administra fonduri de pensii facultative numai în baza autorizaţiei de constituire şi a autorizaţiei de administrare, emise de Comisie.”