
Obtinerea certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice
Obtinerea certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice
ART. 1
Structurile de primire turistice, indiferent de forma de proprietate şi administrare, se clasificã în funcţie de caracteristicile constructive, de dotãri şi serviciile prestate.
ART. 2
Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului elibereazã certificatele de clasificare pentru structurile de primire turistice, pe baza declaraţiei standardizate date pe propria rãspundere de solicitant, însoţitã de documentaţia aferentã completã, prin care se atestã îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor de autorizare.
ART. 3
În sensul prezentei hotãrâri, prin solicitant se înţelege operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice.
ART. 4
(1) Pentru obţinerea certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice, solicitantul depune pe propria rãspundere, la sediul autoritãţii publice centrale responsabile în domeniul turismului, declaraţia standardizatã însoţitã de documentaţia completã prevãzutã în normele metodologice care reglementeazã condiţiile şi criteriile de autorizare a structurilor de primire turistice, înainte de darea lor în folosinţã.
(2) Cererea solicitantului este procesatã în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii declaraţiei standardizate însoţite de documentaţia completã. Termenul poate fi prelungit o singurã datã, pentru o perioadã de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectatã de prelungirea dispusã de autoritatea competentã.
(3) Prelungirea termenului de eliberare a certificatului de clasificare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzãtor şi notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
(4) Certificatul de clasificare pentru structurile de primire turistice se considerã eliberat în situaţia în care autoritatea emitentã nu a rãspuns în termenul prevãzut la alin. (2), cu excepţia cazului în care acest lucru este justificat de motive imperative de interes general, inclusiv de un interes legitim al unei terţe pãrţi.
(5) În cazul unei documentaţii incomplete, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu în mai mult de 5 zile lucrãtoare de la primirea ei, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de procesare a documentaţiei prevãzut la alin. (2).
(6) În situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile pentru eliberarea certificatului de clasificare, autoritatea emitentã comunicã în scris în termenul prevãzut la alin. (2) motivul neacordãrii acestuia.
ART. 5
(1) Certificatele de clasificare sunt valabile pânã la modificarea condiţiilor şi criteriilor pentru care au fost eliberate sau pânã la data menţionatã în acestea.
(2) În situaţia în care au apãrut modificãri cu privire la îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor care au stat la baza eliberãrii certificatului de clasificare, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice este obligat sã solicite o nouã clasificare a structurii de primire turistice în cauzã, în termen de 30 de zile de la apariţia modificãrilor.
(3) Operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice este obligat sã solicite eliberarea unui nou certificat de clasificare înainte de expirarea valabilitãţii menţionate în certificatul de clasificare.
(4) În cazul încetãrii activitãţii structurii de primire turistice operatorul economic proprietar şi/sau administrator al structurii de primire turistice în cauzã are obligaţia sã solicite autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului radierea certificatului de clasificare şi sã restituie certificatul de clasificare şi fişa/fişele anexe în original, prin poştã cu confirmare de primire sau prin depunerea acestora la registratura autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului.
ART. 6
(1) Denumirea, tipul şi însemnele privind categoria de clasificare a structurii de primire turistice se expun la loc vizibil, în exteriorul clãdirii, iar certificatul de clasificare, numãrul de telefon al autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului se afişeazã vizibil şi în mod lizibil la recepţie, în holul structurilor de primire turistice care nu dispun de recepţie şi în spaţiul de la intrare în saloanele de servire a mesei, pentru a fi cunoscute de turişti.
(2) Operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice este obligat sã furnizeze informaţii reale cu privire la denumirea, tipul, categoria de clasificare şi serviciile prestate în toate materialele de promovare, conform certificatului de clasificare obţinut.
(3) Certificatul de clasificare şi anexa/anexele la certificatul de clasificare se pãstreazã în permanenţã în original în structura de primire turisticã în cauzã.
ART. 7
Este interzisã funcţionarea structurilor de primire turistice fãrã certificate de clasificare, cu certificate de clasificare expirate sau cu o altã structurã a spaţiilor decât cea stabilitã prin anexa certificatului de clasificare.
ART. 8
(1) În scopul protecţiei turiştilor, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice are urmãtoarele obligaţii:
a) sã asigure funcţionarea la categoria şi/sau tipul de structurã de primire turisticã menţionate în certificatul de clasificare;
b) sã respecte reglementãrile legale în vigoare în ceea ce priveşte desfãşurarea activitãţii în structurile de primire turistice;
c) sã respecte nivelul maxim de zgomot stabilit prin reglementãrile specifice privind organizarea programelor artistice, a audiţiilor muzicale, video, TV, organizate în aer liber, în construcţii deschise, cum sunt cele care nu au toate laturile şi acoperişul izolate fonic, precum şi în construcţii provizorii, cum sunt corturile, terasele acoperite şi altele asemenea.
(2) Operatorii economici proprietari şi/sau administratori ai structurilor de primire turistice clasificate de pe litoralul românesc au obligaţia sã asigure funcţionarea acestora pe toatã perioada sezonului turistic estival, respectiv perioada 1 mai-30 septembrie a fiecãrui an.
ART. 9
(1) Certificatul de clasificare se retrage de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, în situaţia în care nu sunt respectate obligaţiile stabilite la art. 8 alin. (1).
(2) În situaţia în care au fost remediate deficienţele pentru care certificatul de clasificare a fost retras, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice solicitã reluarea activitãţii turistice printr-o cerere scrisã adresatã administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului. Restituirea certificatului de clasificare retras se va face dupã ce personalul cu atribuţii de control din cadrul administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului constatã remedierea deficienţelor, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii cererii scrise a solicitantului.
(3) În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-a retras certificatul de clasificare în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. a), solicitantul va relua procedura de clasificare pentru tipul şi categoria de clasificare efectiv îndeplinite. Procedura de clasificare se reia conform prevederilor art. 4.
(4) În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-a retras certificatul de clasificare în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. b), operatorul economic nu are dreptul de a solicita eliberarea unui nou certificat de clasificare pentru orice tip de structurã de primire turisticã şi categorie de clasificare pentru structura în cauzã, pânã la remedierea deficienţelor menţionate în actul de control prin care a fost retras certificatul de clasificare.
(5) Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului va publica periodic pe site-ul propriu lista cuprinzând structurile de primire turistice cãrora le-au fost retrase certificatele de clasificare şi, respectiv, lista celor cãrora le-au fost restituite certificatele de clasificare.
(6) În perioada în care certificatul de clasificare este retras, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice nu are dreptul sã desfãşoare activitãţi turistice şi sã încaseze venituri din exploatarea structurii de primire turistice respective.
Cadrul legal se regaseste in Hotararea de Guvern nr. 1.267 din 8 decembrie 2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism
Dispoziţii generale privind condiţiile şi criteriile pentru eliberarea certificatului de clasificare.
ART. 3
(1) Structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare se clasificã pe stele şi respectiv, flori în cazul pensiunilor agroturistice şi al pensiunilor turistice din mediul rural, în funcţie de caracteristicile constructive, dotãrile şi serviciile pe care le oferã, potrivit criteriilor cuprinse în anexele nr. 1,2,7 care fac parte integrantã din prezentele norme.
(2) Clasificarea structurilor de primire turistice se realizeazã de cãtre autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului, în scopul protecţiei turiştilor, constituind o formã codificatã de prezentare sinteticã a nivelului de confort şi a ofertei de servicii.
ART. 4
Pentru obţinerea certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice, operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice depun, înainte de darea lor în folosinţã, la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, declaraţia standardizatã datã pe proprie rãspundere, însoţitã de documentaţia completã, întocmitã potrivit prezentelor norme.
ART. 5
În vederea eliberãrii certificatului de clasificare, operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice depun la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, o declaraţie standardizatã datã pe propria rãspundere, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme, însoţitã de documentaţia cu urmãtorul conţinut:
a) certificat constatator, în original sau copie legalizatã, emis de Oficiul Registrului Comerţului în baza Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din care sã rezulte informaţii privind datele complete de identificare ale operatorului economic, precum şi informaţii referitoare la durata de funcţionare declaratã, activitatea principalã, activitãţile secundare, capitalul social şi activitãţile autorizate;
b) fişa privind încadrarea spaţiilor de cazare pe categorii, conform anexei nr. 4 la prezentele norme, dupã caz;
c) fişa privind încadrarea spaţiilor cu funcţiuni de alimentaţie publicã conform anexei nr. 5 la prezentele norme, dupã caz.
ART. 6
În vederea preschimbãrii certificatului de clasificare operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice depun la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, certificatul de clasificare şi fişele anexe în original, însoţite de documentele prevãzute la art. 5
ART. 7
În vederea eliberãrii certificatului de clasificare, în situaţia reclasificãrii unitãţii la un alt tip de structurã sau categorie de clasificare, operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice depun la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, un memoriu justificativ, în situaţia solicitãrii unui alt tip de structurã şi categorie de clasificare, certificatul de clasificare însoţit de fişele anexe în original, precum şi documentele prevãzute la art. 5.
ART. 8
În vederea eliberãrii certificatului de clasificare, în situaţia schimbãrii operatorului economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice, acesta depune la sediul autoritãţii administratiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, certificatul de clasificare şi fişele anexe în original, precum şi documentele prevãzute la art. 5.
ART. 9
În vederea eliberãrii certificatului de clasificare, în situaţia schimbãrii denumirii structurii de primire turistice, operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice, depune la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, o documentaţie cu urmãtorul conţinut:
a) cerere din care sã rezulte noua denumire a structurii de primire turistice;
b) certificatul de clasificare şi fişele anexe în original.
ART. 10
În vederea eliberãrii unei noi fişe anexe a certificatului de clasificare, în situaţia în care au intervenit modificãri în structura spaţiilor cu funcţiuni de cazare şi/sau de alimentaţie publicã, operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice depune la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului o documentaţie cu urmãtorul conţinut:
a) cerere privind eliberarea unei noi fişe anexe a certificatului de clasificare conform modelului din anexa 4.1 şi/sau 5.1, la prezentele norme, dupã caz;
b) copia certificatului de clasificare;
c) fişa anexã a certificatului de clasificare în original însoţitã de fişa actualizatã conform anexei 4 şi/sau 5 la prezentele norme, dupã caz.
ART. 11
În vederea eliberãrii unui duplicat al certificatului de clasificare, în cazul pierderii sau deteriorãrii/distrugerii acestuia, operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice depune la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, o documentaţie cu urmãtorul conţinut:
a) cerere privind eliberarea unui duplicat al certificatului de clasificare;
b) dovada publicãrii în presã a pierderii/distrugerii certificatului de clasificare.
ART. 12
În vederea radierii certificatului de clasificare, operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice, depune la sediul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, o documentaţie cu urmãtorul conţinut:
a) cerere privind radierea certificatului de clasificare;
b) certificatul de clasificare însoţit de fişele anexe în original.
ART. 13
Cererea operatorului economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice este procesatã în termenele şi condiţiile prevãzute în art. 4 din hotãrâre.
ART. 14
Dupã verificarea documentaţiei depuse de operatorul economic, autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului întocmeşte certificatul de clasificare şi fişa/fişele privind încadrarea spaţiilor de cazare şi respectiv, fişa/fişele privind încadrarea spaţiilor cu funcţiuni de alimentaţie publicã, conform machetei prezentate în anexa nr. 9 a prezentelor norme.
ART. 15
Operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice are urmãtoarele obligaţii:
a) sã asigure buna întreţinere şi funcţionalitatea dotãrilor pe toatã perioada de funcţionare a structurilor de primire turistice;
b) sã afişeze la recepţie tarifele stabilite pentru structura de primire turisticã în cauzã. În situaţia în care în aceeaşi structurã de primire turisticã existã spaţii de cazare clasificate la o altã categorie decât cea înscrisã în certificatul de clasificare, acestea se vor afişa distinct împreunã cu tarifele aferente;
c) sã asigure în permanenţã apã caldã şi rece la grupurile sanitare din cadrul structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi alimentaţie publicã.
d) sã asigure în spaţiile de cazare, de servire şi în cele comune, o temperaturã minimã de 21 grade C în sezonul rece, iar în sezonul cald, de maximum 25 grade C.;
e) sã asigure personal calificat, conform specificaţiilor din anexa 7 la prezentele norme. Personalul de servire din structurile de primire turistice va purta îmbrãcãminte specificã stabilitã de operatorul economic în cauzã, diferenţiat în funcţie de condiţiile de desfãşurare a activitãţii şi ecuson cuprinzând numele şi prenumele, iar restul personalului va purta echipament de lucru specific activitãţii;
f) sã asigure condiţiile necesare astfel încât turiştii sã nu fie deranjaţi de zgomotele produse de instalaţiile tehnice ale clãdirii sau de alţi factori de poluare;
g) sã asigure spaţii de cazare cu luminã naturalã directã şi aerisire;
h) sã nu amplaseze spaţii de cazare la subsolul clãdirilor;
i) sã expunã la loc vizibil, în exteriorul clãdirii: denumirea, tipul şi însemnele privind categoria de clasificare a structurii de primire turistice;
j) sã expunã vizibil şi în mod lizibil în recepţie, în holul structurilor de primire turistice care nu dispun de recepţie şi în spaţiul de la intrare în saloanele de servire a mesei, certificatul de clasificare, numãrul de telefon – tel verde – al autoritãţii administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului pentru a fi cunoscute de turişti;
k) sã furnizeze informaţii reale cu privire la denumirea, tipul, categoria de clasificare şi serviciile prestate în toate materialele de promovare, conform certificatului de clasificare obţinut;
l) sã pãstreze în permanenţã , în original, în structura de primire turisticã în cauzã, certificatul de clasificare şi anexa/anexele acestuia;
m) sã asigure o gamã diversificatã de servicii suplimentare, cuprinse în tariful de cazare sau cu platã separat, conform listei orientative prezentate în anexa nr 1.1.1 astfel:
1. la unitãţile de 4 şi 5 stele – cel puţin 15 servicii;
2. la unitãţile de 3 stele – cel puţin 12 servicii;
3. la unitãţile de 2 stele – cel puţin 8 servicii;
4. la unitãţile de 1 stea – cel puţin 5 servicii;
n) sã asigure în spaţiile de cazare materiale scrise, realizate estetic şi tipãrite în limba românã şi în cel puţin douã limbi de circulaţie internaţionalã, cuprinzând informaţii utile pentru turişti cu privire la:
– instrucţiuni de folosire a telefonului, dupã caz;
– tarifele interne şi internaţionale pentru convorbiri telefonice;
– lista cuprinzând serviciile suplimentare oferite şi tarifele pentru cele cu platã, cu indicarea modalitãţilor de solicitare a serviciului în camerã;
– lista de preţuri cu preparatele room-service;
– lista cuprinzând preţurile produselor din minibar, dupã caz;
– instrucţiuni de folosire TV, instalaţie aer condiţionat, dupã caz;
– informaţii turistice privind zona sau localitatea;
– orice alte informaţii ce ar putea face agreabil sejurul turistului;
La hotelurile de 4 şi 5 stele, materialele vor fi prezentate în mape personalizate, în fiecare spaţiu de cazare.
o) sã asigure pãstrarea ordinii, liniştii publice, moralitãţii şi sã respecte normele legale în vigoare privind siguranţa şi securitatea turiştilor din structurile de primire turistice;
p) sã asigure conectarea la sistemul integrat de evidenţã a turiştilor, în termen de 60 zile de la implementarea şi operaţionalizarea acestuia;
q) sã afişeze vizibil în camerele de baie, în cel puţin douã limbi de circulaţie internaţionalã, mesajul “Pro Natura” referitor la opţiunea fiecãrui oaspete asupra duratei de utilizare a aceloraşi lenjerii şi prosoape.
ART. 16
(1) Conform prezentelor norme metodologice, în România pot funcţiona urmãtoarele tipuri de structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare, clasificate astfel:
1. hoteluri de 5, 4, 3, 2, 1 stele;
2. hoteluri-apartament de 5, 4, 3, 2 stele;
3. moteluri de 3, 2, 1 stele;
4. hosteluri de 3, 2, 1 stele
5. vile turistice de 5, 4, 3, 2, 1 stele;
7. bungalowuri de 3, 2, 1 stele;
8. cabane turistice de 3, 2, 1 stele;
9. sate de vacanţã de 5, 4, 3, 2, 1 stele,
9. campinguri, popasuri turistice, cãsuţe tip camping, de 3, 2, 1 stele;
10. pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice de 5, 4, 3, 2, 1 stele/flori;
11. apartamente sau camere de închiriat de 3, 2, 1 stele;
12. structuri de primire cu funcţiuni de cazare pe pontoane plutitoare, nave fluviale şi maritime de 5, 4, 3, 2, 1 stele.
(2) În cadrul tipurilor de structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare prevãzute la alin. (1), poate exista urmãtoarea structurã a spaţiilor de cazare:
1. camerã cu pat individual, reprezentând spaţiul destinat folosirii de cãtre o singurã persoanã. Lãţimea patului individual este de minimum 90 cm. Lungimea patului va fi de minimum 200 cm în cazul structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare de 3, 4 şi 5 stele şi de minimum 190 cm în cazul structurilor de 1 şi 2 stele;
2. camerã cu pat matrimonial, reprezentând spaţiul destinat folosirii de cãtre una sau douã persoane. Lãţimea patului matrimonial este de minimum 140 cm;
3. camerã cu douã paturi individuale;
4. camerã cu trei paturi individuale,
5. camerã cu patru paturi individuale;
6. camere comune – cu mai mult de patru paturi individuale;
7. camerã cu priciuri, reprezentând spaţiul destinat utilizãrii de cãtre mai multe persoane. Priciul reprezintã o platformã din lemn sau din alte materiale pe care se asigurã un spaţiu de 100 cm lãţime pentru fiecare turist;
8. garsonierã, reprezentând spaţiul compus din dormitor pentru douã persoane, salon şi grup sanitar propriu. Dormitorul poate fi despãrţit de salon şi printr-un glasvand sau alte mijloace care permit o delimitare esteticã;
9. apartament, reprezentând spaţiul compus din unul sau mai multe dormitoare (maximum 5 dormitoare), salon (camerã de zi), vestibul şi echipare sanitarã proprie. La categoria de clasificare 5 stele existã un grup sanitar pentru fiecare douã locuri, iar la categoria de clasificare 4 stele, precum şi la restul categoriilor, existã minimum un grup sanitar la 4 locuri.
10. suita – ansamblu alcãtuit din douã camere, care pot funcţiona împreunã sau separat, deservite de un grup sanitar comun;
11. duplex, reprezentând ansamblul alcãtuit din douã spaţii distincte legate printr-o scarã interioarã, unul cu destinaţia de camerã de zi, având în componenţã şi grup sanitar, precum şi un spaţiu de dormit, situat la etaj.
ART. 17
Activitãţile desfãşurate în cadrul structurilor de primire turistice (cazare, alimentaţie, agrement, tratament, comerţ etc.) constituie un tot unitar, fiind pãrţi componente ale produsului turistic, care impune asigurarea corelaţiei dintre categoria structurii de primire şi calitatea celorlalte servicii.
ART. 18
Structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare pot avea în componenţã camere clasificate la cel mult douã categorii, cu condiţia ca diferenţa dintre aceste categorii sã fie de cel mult o stea /floare. Categoria de clasificare a structurii de primire turistice este datã de cea la care sunt încadrate majoritatea spaţiilor de cazare din incinta acesteia, dar nu mai puţin de 80% totalul spaţiilor de cazare. În situaţia în care nu este întrunit acest procent minim de 80%, structura de primire turisticã va fi clasificatã la categoria inferioarã.
ART. 19
Nu se admite organizarea altor activitãţi în holurile de recepţie a structurilor de primire turistice.
ART. 20
Pentru structurile de primire turistice clasificate la categoriile de 4 şi 5 stele se utilizeazã lenjerie din materiale de calitate superioarã.
ART. 21
Pentru toate tipurile şi categoriile de structuri de primire turistice se utilizeazã lenjerii de pat, prosoape de culoare albã, rezistente la procesele termice/chimice de spãlare şi sterilizare, care se schimbã la eliberarea camerei, iar pentru sejururile mai lungi, ori de câte ori este nevoie, conform art. 15 lit. (q), dar nu mai târziu de:
*T*
┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│Categoria unitãţii│ Lenjeria │ Prosoapele │ Halatele │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 5 şi 4 stele │ 2 zile │ 2 zile │ 3 zile │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 3 stele │ 3 zile │ 2 zile │ – │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 2 stele şi 1 stea│ 4 zile │ 3 zile │ – │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
*ST*
ART. 22
(1) Conform prezentelor norme metodologice, în România pot funcţiona urmãtoarele tipuri de structuri de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie:
a) Restaurant;
b) Bar;
c) Fast food
(2) Structurile menţionalte la alin. (1) se clasificã astfel:
– restaurant 5, 4, 3, 2, 1 stele;
– bar 5, 4, 3, 2, 1 stele;
– fast-food 3, 2, 1 stele;
Cadrul legal se regaseste in ORDIN nr. 899 din 28 ianuarie 2011
pentru aprobarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism
EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI