Tag Archives: Act Constitutiv

Model de Act Constitutiv al unei Societati cu Raspundere Limitata – Model Asociat Unic

Model de Act Constitutiv al unei Societati cu Raspundere Limitata – Model Asociat unic

ACT CONSTITUTIV al S.C. Societate Noua S.R.L.

Subsemnatul ……………….., cetăţean român, domiciliat în …………, str. ………… nr. …, bl. …, sc. …, ap. …, judeţ/sector …………, identificat cu C.I. seria …. nr. …… eliberat de Secţia ………………, la data de ……….,
în concordanţă cu dispoziţiile Legii nr. 31/1990 republicată am hotărât constituirea societăţii cu răspundere limitată …………………….. S.R.L.
Cunoscând dispoziţiile legii române, declar pe proprie răspundere că nu am constituit o altă societate pe teritoriul României, în cadrul căreia să am calitatea de asociat unic.
CAPITOLUL I
DENUMIRE – FORMA JURIDICĂ – DURATA – SEDIUL SOCIAL
ARTICOLUL 1
Denumirea
În concordanţă cu dovada de rezervare denumire nr. …../………. denumirea societăţii este …………… S.R.L.
În toate actele, scrisorile, publicaţiile, anunţurile şi alte documente emise de societate, denumirea societăţii va fi urmată de menţiunea “societate cu răspundere limitată” sau de iniţialele “S.R.L.”, de sediu, de numărul de înmatriculare în Registrul Comerţului, codul fiscal, de capitalul social.
ARTICOLUL 2
Forma juridică
Societatea comercială “…………….” S.R.L. este persoană juridică română având forma de societate comercială cu răspundere limitată, cu asociat unic.
Prin decizia asociatului unic, în societate pot fi cooptaţi şi alţi asociaţi, fie prin cesiunea părţilor sociale existente, fie prin emiterea de părţi sociale noi în urma majorării de capital. În acest caz societatea se va transforma din societate cu răspundere limitată cu unic asociat în societate cu răspundere limitată cu doi sau mai mulţi asociaţi.
Societatea îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 republicată, a legislaţiei privind regimul investiţiilor directe şi ale prezentului act constitutiv.
ARTICOLUL 3
Durata
Durata de funcţionare a societăţii este nelimitată cu începere de la data înregistrării acesteia la Registrul Comerţului.
ARTICOLUL 4
Sediul social
Sediul social al societăţii este situat în …………, str. ………….., nr. ……….., judeţ/sector ………………………………………… .
Societatea poate deschide filiale, sucursale, puncte de lucru, depozite, în ţară şi în străinătate.
Modificarea sediului social, precum şi înfiinţarea şi desfiinţarea de filiale, sucursale, birouri, etc. în România şi/sau străinătate, se va putea face prin hotărârea asociatului unic, potrivit prevederilor legale.
CAPITOLUL II
OBIECTUL DE ACTIVITATE AL SOCIETĂŢII
ARTICOLUL 5
Obiectul de activitate al societăţii
Activitatea principală:
Activităţi de realizare şi furnizare de programe – grupa CAEN 722, cod CAEN 7220.
Societatea poate realiza activităţile menţionate fie direct, fie prin intermediul unor terţi, inclusiv prin participare la capitalul altor societăţi, constituite sau în curs de constituire.
Obiectul de activitate poate fi modificat prin decizia asociatului unic, cu respectarea dispoziţiilor legale privind înregistrarea la Registrul Comerţului.
CAPITOLUL III
CAPITALUL SOCIAL – PĂRŢILE SOCIALE

Infiintare Firma Service Auto

Infiintare Firma Service Auto

Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul Service Auto.

Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Service Auto:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Obiectul principal de activitate: Cod CAEN Cod: 5020 Intretinerea si repararea autovehiculelor

    Detalii: Aceasta clasa include: – intretinerea si repararea autovehiculelor; reparatii mecanice; reparatii electrice; repararea sistemelor electronice de injectie; intretinerea uzuala (curenta); reparatii ale caroseriei; reparatii ale unor piese ale motorului; spalare, lustruire etc.; pulverizare si vopsire; repararea parbrizelor si a geamurilor; repararea locurilor din autovehicule; repararea, montarea sau inlocuirea anvelopelor si a camerelor de aer; – tratamentul anti-rugina; – remorcarea; – instalarea de piese si accesorii care nu fac parte din procesul de fabricatie; – asistenta tehnica pe sosele.
    Exceptii: Aceasta clasa exclude: resaparea si reconditionarea pneurilor, vezi 25.12

  • Obiectul secundar de activitate:
  • Cod CAEN 5030 Comert cu piese si accesorii pentru autovehicule
    Detalii: Aceasta clasa include: – vanzarile cu ridicata sau cu amanuntul a pieselor si accesoriilor pentru autovehicule, care nu fac parte din seturile de prima dotare ce se vand odata cu autovehiculele.

    Cod CAEN 5040 Comert cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea motocicletelor
    Detalii: Aceasta clasa include: – vanzarea cu ridicata si cu amanuntul a motocicletelor, inclusiv a motoretelor ; – vanzarea cu ridicata si cu amanuntul, inclusiv prin comanda postala, de piese si accesorii pentru motociclete; – activitati ale intermediarilor in comertul cu motociclete; – intretinerea si repararea motocicletelor.
    Exceptii: Aceasta clasa exclude: – vanzarea, intretinerea si repararea bicicletelor, a pieselor si accesoriilor aferente acestora, vezi 51.18; 51.47; 52.48 si 52.74

    Cod CAEN 5050 Comert cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule
    Detalii: Aceasta clasa include: – vanzarea cu amanuntul a carburantilor pentru autovehicule si motociclete. Aceasta clasa include, de asemenea: – vanzarea cu amanuntul a produselor lubrifiante si de racire pentru autovehicule.
    Exceptii: Aceasta clasa exclude: – vanzarea cu ridicata a combustibililor, vezi 51.51

  • Repartizarea beneficiilor si pierderilor.
  • Numirea administratorului.
  • Tipul de impozitare la care doriti sa susbscrieti : 2,5% pe venit sau 16% pe profit.
  • Daca doriti sau nu sa platiti TVA, in conditiile legii.
  • Daca doriti sa platiti TVA puteti alege sa-l achitati lunar sau trimestrial, in conditiile legii.
  • Modalitatea prin care doriti sa achitati impozitul catre stat, rezultat in urma desfasurarii activitatii societatii comerciale nou infiintate.
  • Ce trebuie sa fac pentru a infiinta o firma noua de tip service auto?

    Tot ce trebuie sa faci ca sa infiintezi o firma noua este sa ne contactezi si sa ne aduci actele din lista de mai jos, de restul ne vom ocupa noi!

      Acte necesare la prima întâlnire pentru infiintare firma: Cartea de identitate, Buletinul sau pasaportul asociatului sau asociatilor care urmeaza sa infiinteze firma noua precum si a administratorului firmei;

      Actul de proprietate al sediului firmei noi infiintate împreuna cu cartile de identitate ale proprietarilor;

      Societatea poate detine spatiul pentru sediu social fie în baza unui contract de închiriere fie în baza unui contract de comodat;

      Contractul de închiriere în ambele variante de mai sus se încheie dupa ce noi vom face rezervarea numelui societatii si ati semnat actul constitutiv al firmei;

      Actul de proprietate poate fi un contract de vânzare-cumparare, contract de construire, contract de donatie, autorizatie de constructie însotitaa de un proces verbal de receptie semnat de primarie si actul de proprietate al terenului.

    Infiintare firma – Model de Act constitutiv al unei societati pe actiuni – SA

    Infiintare firma – Model de Act constitutiv al unei societati pe actiuni – SA

    ACT CONSTITUTIV
    AL S.C. ……………….. S.A.

    Subsemnaţii:
    1. ……………, cetăţean român, născut(ă) la data de ………. în ….., domiciliat în ………., str. ……… nr. …., (sector ……), posesor(are) al buletinului de identitate seria ….. nr. …….., eliberat de ………… a mun./or. ……………………………. la data de ………………….;
    2. ……………, cetăţean român, născut(ă) la data de ………. în ….., domiciliat în ………., str. ……… nr. …., (sector ……), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….., eliberat de ………… a mun./or. …………………………… la data de …………………..;
    3. ……………, cetăţean român, născut(ă) la data de ………. în ….., domiciliat în ………., str. ……… nr. …., (sector ……), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….., eliberat de ………… a mun./or. …………………………… la data de …………………..;
    4. ………….., cetăţean român, născut la data de …………. în ……, domiciliat în ………, str. ……….. nr. …., (sector …..), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….. eliberat de ……….. a mun./or. …………………………….. la data de …………………..;
    5. ………….., cetăţean român, născut la data de …………. în ……, domiciliat în ………, str. ……….. nr. …., (sector …..), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….. eliberat de ……….. a mun./or. ……………………………. la data de ……………………,
    în calitate de acţionari fondatori, am convenit înfiinţarea unei societăţi comerciale pe acţiuni în următoarele condiţii.
    Societatea astfel constituită este persoană juridică română şi va funcţiona potrivit reglementărilor legale privind societăţile comerciale, respectiv Legea nr. 31/1990, republicată.

    CAPITOLUL I
    Denumirea, emblema şi forma juridică a societăţii

    Art. 1. – Societatea va purta denumirea societatea comercială “……” – S.A.
    În orice act, scrisoare sau publicaţie care provine de la SOCIETATE, trebuie să se menţioneze: denumirea, forma juridică, sediul social, numărul de înmatriculare la Registrul comerţului, codul fiscal.
    Art. 2. – Emblema societăţii este formată dintr-un desen conform desenului din anexa la contract.
    Art. 3. – S.C. ……………… S.A. se constituie ca societate comercială pe acţiuni, persoană juridică română, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul act constitutiv.

    CAPITOLUL II
    Sediul, durata societăţii

    Art. 4. – Sediul social al societăţii este în România, localitatea ………, str. …………….. nr. …., judeţ/sector ….. . Sediul societăţii poate fi schimbat în altă localitate pe baza hotărârii Adunării generale a acţionarilor.
    Societatea poate înfiinţa filiale, sucursale, reprezentanţe, agenţii situate şi în alte localităţi din ţară sau din străinătate.
    Art. 5. – Durata de funcţionare a societăţii este convenită la ……… ani, putând fi prelungită pe aceeaşi durată, dacă nu este dizolvată înainte de expirarea termenului.

    CAPITOLUL III
    Obiectul de activitate

    Art. 6. – Societatea comercială “………” S.A. îşi va desfăşura activitatea în domeniul “Producţie de mobilier”, grupa CAEN 361, având ca obiect principal “Fabricarea de produse stratificate din lemn” cod CAEN 2020, iar în secundar următoarele activităţi:
    – Producţie de scaune – cod CAEN 3611;
    – Producţie mobilier pentru birou şi magazine – cod CAEN 3612;
    – Producţie mobilier pentru bucătării – cod CAEN 3613;
    – Producţia altor tipuri de mobilier – cod CAEN 3614;
    – Producţie de saltele şi somiere – cod CAEN 3615;
    – Comerţ cu amănuntul al mobilei, al articolelor de iluminat şi al altor articole de uz casnic – cod CAEN 5244;
    – Comerţ cu ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a. – cod CAEN 5147.

    CAPITOLUL IV
    Capitalul social şi acţiunile

    Organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală

    Organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscalăA se vedea O.G. nr. 94/2004 care prin art. XXXVII prevede că de la data intrării în vigoare a O.G. nr. 94/2004 şi până la data de 31 decembrie 2006 se suspendă aplicarea O.G. nr. 71/2001.

    Exercitarea independentă a calităţii de consultant fiscal se realizează numai pe baza raporturilor juridice civile şi comerciale cu persoanele fizice sau juridice cărora le acordă consultanţă şi faţă de care acesta nu are nici un fel de interese materiale directe sau indirecte, cu excepţia onorariilor cuvenite pentru munca prestată în această calitate.

    Activitatea de consultanţă fiscală constă în acordarea de servicii profesionale privind asistenţa de specialitate la întocmirea declaraţiilor de impozite şi taxe, asistenţă pe probleme fiscale şi referitor la creanţele bugetare, cum sunt: amenzi, penalităţi şi majorări, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, precum şi de reprezentare în faţa organelor fiscale, iar în faţa organelor judecătoreşti, în calitate de expert.

    CONDIŢII OBLIGATORII PENTRU A OBŢINE CALITATEA DE CONSULTANT FISCAL

    Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal candidaţii, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

    a) să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;

    Continue reading

    Infiintari firme – Constituirea unei Societati Comerciale cu Raspundere Limitata

    Constituirea unei societati comercialePentru constituirea societăţilor comerciale este necesară întocmirea şi procurarea unor acte, obţinerea unor avize, etc. după cum urmează:

    A. Verificarea la Registrul Comerţului, a acceptabilităţii numelui şi emblemei alese

    B. Redactarea actului constitutiv al societăţii;

    C. Capitalul social;

    D. Obţinerea unor autorizaţii prealabile;

    E. Autentificarea actului de constituire a societăţilor comerciale;

    F. Solicitarea înmatriculării societăţii în registrul comerţului şi a atribuirii codului unic;

    G. Controlul de legalitate realizat de către judecătorul delegat;

    H. Încheierea de înmatriculare;

    I. Publicitatea societăţii şi înscrierea la organele fiscale;

    J. Deschiderea contului de virament;

    K. Întocmirea ştampilelor, parafelor şi sigiliilor;

    L. Înfiinţarea filialelor şi sucursalelor.

    A. Verificarea la registrul comerţului, a acceptabilităţii numelui şi emblemei alese şi redactarea actului constitutiv al societăţii. Continue reading

    Constituirea unei asociatii de proprietari

    Constituirea unei asociatii de proprietariProcedura constituirii unei asociaţii de proprietari se găseşte reglementată în Legea locuinţei nr. 114/1996, în Regulamentul (rep.) asociaţiilor de locatari, în Legea nr. 145/1999 (care modifică Legea nr. 114 şi Regulamentul) şi în Normele Metodologice privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari aprobate prin H.G. nr. 400/2003.

    În scopul reprezentării şi susţinerii intereselor comune ale proprietarilor, legate de folosirea bunurilor aflate în proprietate comună indiviză din clădirea ce alcătuieşte un condominiu, proprietarii locuinţelor şi ai spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă se pot constitui în asociaţii de proprietari cu personalitate juridică.

    Asociaţia de proprietari este forma juridică de organizare şi de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui condominiu, cu personalitate juridică, nonprofit, înfiinţată în condiţiile prevăzute de lege.

    Asociaţiile de proprietari se constituie prin hotărârea a cel puţin jumătate plus unu din numărul proprietarilor apartamentelor şi spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă din cadrul unui condominiu.

    În clădirile de locuit cu mai multe tronsoane sau scări se pot constitui asociaţii de proprietari pe fiecare tronson sau scară, dacă proprietatea comună aferentă tronsonului ori scării poate fi delimitată şi dacă este posibilă repartizarea cheltuielilor comune pe tronsoane sau pe scări.

    Asociaţiile de proprietari se pot constitui prin hotărârea adunării generale şi cu acordul expres al coproprietarilor cu privire la delimitarea efectivă a părţilor de proprietate comună care se preiau în administrare de respectiva asociaţie de proprietari şi cu privire la obligaţiile şi drepturile legale care vor continua să rămână în sarcina tuturor coproprietarilor.

    Pentru a se stabili dacă este posibilă defalcarea tehnică a consumurilor şi repartizarea cheltuielilor comune pe tronsoane sau pe scări, precum şi modalitatea acestei defalcări/repartizări, se va solicita avizul furnizorilor de servicii implicaţi – electricitate, gaze naturale, apă sau altele asemenea – cu privire la posibilităţile tehnice de furnizare a utilităţilor pe tronsoane sau pe scări.

    Prin acordul de asociere pe scară sau tronson se reglementează şi raporturile cu celelalte asociaţii de proprietari constituite în clădire.

    ETAPELE CONSTITUIRII UNEI ASOCIAŢII DE PROPRIETARI

    1. Întrunirea proprietarilor pentru stabilirea acţiunilor necesare constituirii asociaţiei de proprietari;

    2. Înscrierea proprietăţii în registrele de carte funciară sau, acolo unde acestea nu sunt constituite, în registrele de transcripţiuni imobiliare, la birourile de publicitate imobiliară ale judecătoriilor;

    3. Organizarea şi desfăşurarea adunării generale de constituire a asociaţiei de proprietari;

    4. Legalizarea statutului şi a acordului de asociere*) şi depunerea actelor de înregistrare a asociaţiei de proprietari la judecătorie, în vederea obţinerii sentinţei judecătoreşti de înfiinţare;

    5. Comandarea ştampilelor;

    6. Deschiderea contului la o societate bancară;

    7. Înregistrarea la administraţia financiară;

    8. Încheierea contractelor cu furnizorii de utilităţi edilitar-gospodăreşti (apă-canal, termoficare, gaz, electricitate, salubritate etc.);

    9. Preluarea patrimoniului de către asociaţia de proprietari de la asociaţia de locatari.

    __________

    *) Modele de statut şi acord de asociere, se găsesc prezentate în ANEXELE 2 respectiv 1 din Normele Metodologice privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari aprobate prin H.G. nr. 400/2003.

    Atenţie! aceste modele, nu sunt obligatorii sau limitative.

    1. ÎNTRUNIREA PROPRIETARILOR PENTRU STABILIREA ACŢIUNILOR NECESARE CONSTITUIRII ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI

    Anterior adunării de constituire, proprietarii din clădirile cu mai multe apartamente se pot întruni pentru a hotărî cu privire la înfiinţarea asociaţiei de proprietari sau la transformarea asociaţiei de locatari în asociaţie de proprietari. Totodată vor hotărî şi cu privire la persoana fizică sau juridică însărcinată cu întocmirea acordului de asociere şi a statutului, cu privire la termenul de finalizare a acestora şi la data de convocare a adunării de constituire. Hotărârea proprietarilor se consemnează într-un proces-verbal care se semnează de toţi cei prezenţi.

    În cadrul primei întruniri a proprietarilor este necesar să se stabilească:

    cine întocmeşte statutul. În cazul în care se hotărăşte să se apeleze la persoane fizice sau juridice de specialitate, se stabileşte şi se aprobă reprezentantul proprietarilor care va urmări achiziţionarea acestor servicii, costurile etc.;

    cine întocmeşte acordul de asociere în formă scrisă;

    modalitatea de înregistrare a proprietăţii asupra imobilului (individual sau prin procură dată unui reprezentant, necesitatea unor notificări care se vor adresa proprietarilor de apartamente sau ai unor spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din clădire, persoane fizice sau juridice, care nu sunt prezenţi la întrunirea respectivă, pentru înscrierea proprietăţii etc.);

    pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de înfiinţarea asociaţiei de proprietari, până la înregistrarea sa ca persoană juridică (întocmirea şi redactarea statutului şi a acordului de asociere, legalizarea documentelor asociaţiei, efectuarea corespondenţei), este necesar ca toţi proprietarii să contribuie cu o sumă de bani acoperitoare (stabilită prin aprecierea cheltuielilor necesare), suma care va constitui patrimoniul asociaţiei de proprietari şi care va fi precizat ca atare în cadrul statutului. Această sumă se poate dimensiona şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de înregistrarea asociaţiei de proprietari la judecătorie, înregistrarea la administraţia financiară, deschiderea contului în bancă (provizoriu şi definitiv, încheierea contractelor cu furnizorii de utilităţi, preluarea patrimoniului de la asociaţia de locatari din care a făcut parte, comandarea ştampilei, organizarea şi desfăşurarea adunărilor organizatorice etc.). Până la deschiderea unui cont în bancă, în numele asociaţiei de proprietari ca persoană juridică, sumele precizate mai sus se pot acumula într-un depozit (cont) într-o societate bancară, deschis de reprezentantul proprietarilor, membrii fondatori, în numele asociaţiei în curs de înfiinţare. Toate plăţile ce se vor efectua din acest cont se vor justifica pe bază de documente de plată, cheltuielile repartizându-se în funcţie de cota-parte indiviză de proprietate. După înregistrarea asociaţiei de proprietari ca persoană juridică şi deschiderea contului propriu, sumele din contul iniţial se vor transfera în contul asociaţiei de proprietari, preluându-se în contabilitatea acesteia, împreună cu documentele de justificare a cheltuielilor efectuate.

    2. ÎNSCRIEREA PROPRIETĂŢII ÎN REGISTRELE DE CARTE FUNCIARĂ SAU, ACOLO UNDE ACESTEA NU SUNT CONSTITUITE, ÎN REGISTRELE DE TRANSCRIPŢIUNI IMOBILIARE, LA BIROURILE DE PUBLICITATE IMOBILIARĂ ALE JUDECĂTORIILOR

    În toate cazurile, în vederea înscrierii asociaţiei de proprietari, se va solicita eliberarea unui extras de carte funciară sau a numărului şi datei de transcriere, prin care să se ateste înscrierea, respectiv transcrierea proprietăţii.

    Pentru clădirile de locuit la care sunt efectuate aceste înscrieri sau transcrieri de proprietate nu se vor face altele noi.

    3. ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA ADUNĂRII GENERALE DE CONSTITUIRE A ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI

    Cu cel puţin 10 zile înaintea datei fixate pentru adunarea de constituire proprietarii se convoacă prin afişare într-un loc vizibil.

    Adunarea de constituire a asociaţiei de proprietari este legal întrunită dacă sunt jumătate plus unu din numărul proprietarilor apartamentelor şi spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă din cadrul unui condominiu.

    Hotărârea privind înfiinţarea asociaţiei de proprietari poate fi luată cu votul a cel puţin două treimi din numărul proprietarilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul proprietarilor locuinţelor şi ai spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă din cadrul clădirii, scării sau tronsonului respectiv, după caz.

    Dacă nu este întrunit cvorumul, o nouă convocare va avea loc după cel puţin 5 zile de la data primei întâlniri, în aceleaşi condiţii ca prima convocare iar În cazul în care nici la a doua convocare nu se poate lua hotărârea de constituire din lipsa cvorumului, se face o a treia convocare, după cel puţin 5 zile de la data celei de-a doua; în acest caz, hotărârea privind înfiinţarea asociaţiei de proprietari poate fi luată cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenţi, dar nu mai puţin de o treime din numărul proprietarilor.

    Acordul proprietarilor privind constituirea asociaţiei de proprietari se consemnează într-un proces-verbal întocmit în două exemplare originale, semnate de toţi proprietarii care şi-au dat consimţământul. Procesul-verbal constituie anexă la acordul de asociere.

    Proprietarii îşi dau consimţământul, de regulă, în adunarea de constituire; în cazul proprietarilor absenţi consimţământul poate fi exprimat prin simpla semnare a procesului-verbal, în termen de 30 de zile de la data la care a avut loc adunarea de constituire.

    În cazul în care vreun proprietar nu poate semna se va consemna că acesta şi-a dat consimţământul şi se face menţiune despre cauza acestei imposibilităţi.

    Acordul de asociere se redactează pe baza procesului-verbal al adunării de constituire şi va cuprinde numele, prenumele şi domiciliul proprietarilor, individualizarea proprietăţii potrivit actului de proprietate, după caz, respectiv contractului de vânzare-cumpărare, contractului de construire şi procesului-verbal de predare-primire, contractului de schimb sau contractului de donaţie, enumerarea şi descrierea părţilor aflate în proprietatea comună şi cota-parte din proprietatea comună ce revine fiecărui apartament sau spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă.

    Înscrierea ulterioară în asociaţia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenţi la adunarea de constituire şi care nu şi-au dat consimţământul în condiţiile arătate se face la cererea acestora, prin înscrierea datelor într-un act adiţional la acordul de asociere, încheiat cu proprietarul interesat, fără alte formalităţi.

    În cadrul adunării generale se vor lua decizii cu privire la:

    Societatile de pensii

    Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative1:

    „Art. 2 – (1) – În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

    […]

    12. Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisia, reprezintă autoritatea administrativă autonomă, cu personalitate juridică, aflată sub controlul Parlamentului României, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări prin Legea nr. 313/2005;

    „Art. 4 – (1) Societăţile de pensii necesită autorizare de către Comisie pentru constituire şi administrare.”

    „Art. 12 – (1) Modificarea conţinutului documentelor care au stat la baza autorizaţiei de administrare trebuie aprobată în prealabil de Comisie, cu excepţia cazului în care modificarea este în afara controlului administratorului.”

    Norma nr. 1/2006 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii, emisă de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private

    „Art. 4 – Societatea de pensii, persoană juridică română, poate administra fonduri de pensii facultative numai în baza autorizaţiei de constituire şi a autorizaţiei de administrare, emise de Comisie.”

    Societati specializate de paza si protectie

    • H.G. nr. 1010 din 25 iunie 2004 pentru aprobarea normelor metodologice şi a documentelor prevăzute la art. 69 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor:

    „Anexa nr. l
    Art. 2 – (1) Pentru obţinerea licenţei de funcţionare, conducătorii societăţilor trebuie să depună la inspectoratul judeţean de poliţie sau la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială îşi are sediul social societatea, următoarele documente:
    […] b) aviz de principiu eliberat de inspectoratul judeţean de politie sau, după caz, de către Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială va funcţiona societatea, referitor la obiectul de activitate, denumirea societăţii, avizarea asociatului/asociaţilor şi personalului de conducere, obţinut înaintea înmatriculării acesteia la oficiul registrului comerţului, aviz care rămâne valabil pentru licenţiere.”
    „Anexa nr. 2
    Art. 6 –Societăţile cu obiect de activitate în domeniul sistemelor de alarmare împotriva efracţiei, înfiinţate după intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, vor solicita inspectoratului judeţean de poliţie ori Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, după caz, avizul de principiu pentru conducători, înaintea înregistrării la oficiul registrului comerţului, aviz care rămâne valabil pentru licenţiere.”

    Societatile care desfasoară activitati de producere, import, export si comercializare a armelor de foc si munitiilor

    Conform Legii 295/2004 privind regimul armelor şi muniţiilor, cu modificările ulterioare:

    „Art. 105 – (3) Constituirea şi activitatea persoanelor juridice care au ca obiect de activitate importul sau exportul de arme şi muniţii sunt supuse controlului autorităţilor cu atribuţii în domeniul exporturilor strategice.”
    „Art. 106 – (1) Societăţile comerciale prevăzute la art. 104 alin. (2) se pot constitui ca armurieri, cu avizul structurii specializate din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin includerea în obiectul de activitate a operaţiunilor cu arme şi muniţii.
    (2) Avizul prevăzut la alin. (1) se solicită de către asociaţii societăţii comerciale, cu ocazia îndeplinirii procedurilor legale de înfiinţare sau, după caz, de schimbare a obiectului de activitate al societăţii.”

    • H.G. nr. 130/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor şi muniţiilor:

    „Art. 106 – Societăţile comerciale care doresc să includă în obiectul de activitate oricare dintre operaţiunile cu arme şi muniţii, prevăzute la art. 105 alin. (2) din Lege, trebuie să solicite în prealabil, cu ocazia constituirii sau, după caz, a modificării ori extinderii obiectului de activitate, avizul structurii specializate, centrală sau locală, a Inspectoratului General al Poliţiei Române.”

    Societatile de pe piata de capital

    Conform Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare:

    „Art. 6 – Societăţile de servicii de investiţii financiare, denumite în continuare S.S.I.F., sunt persoane juridice, […] care funcţionează numai în baza autorizaţiei C.N.V.M.” „Art. 9 – S.S.I.F. are obligaţia să respecte condiţiile de autorizare, cerinţele prudenţiale şi de adecvare a capitalului stabilite prin prezenta lege şi prin reglementările C.N.V.M.,pe toată durata desfăşurării activităţii, şi va notifica sau va supune în prealabil autorizării, după caz, orice modificare în modul ei de organizare şi funcţionare, în conformitate cu prevederile reglementărilor C.N. V.M.”
    „Art. 43 – Înfiinţarea de sucursale pe teritoriul României de către intermediarii din statele nemembre va fi supusă autorizării C.N. V.M. […]”
    „Art. 44 – (1) Fondul de compensare a investitorilor, denumit în continuare Fond, este persoană juridică, […] în baza actului constitutiv, aprobat în prealabil de C.N.V.M.”
    „Art. 53 – (1) Societatea de administrare a investiţiilor, denumită în continuare S.A.I., este persoană juridică, […] şi funcţionează numai în baza autorizaţiei C.N. V.M.”
    „Art. 124 – (1) Pieţele reglementate de instrumente financiare se organizează şi se administrează de către o persoană juridică, […] autorizată şi supravegheată de C.N.V.M., denumită în continuare operator de piaţă.”
    „Art. 146 – (1) Depozitarul central este acea persoană juridică, […], autorizată şi supravegheată de C.N.V.M., care efectuează operaţiunile de depozitare a valorilor mobiliare, precum şi orice operaţiuni în legătură cu acestea.”
    „Art. 286 – (3) Prin derogare de la Legea nr. 31/1990, modificările ce vor fi efectuate la actele constitutive ale S.I.F.-urilor, pentru încadrarea acestora în prevederile prezentei legi, vor fi înregistrate la oficiul registrului comerţului, în baza hotărârii consiliului de administraţie sau a S.A.I., după caz, ulterior obţinerii autorizaţiei prealabile emise de C.N. V.M.”