Category Archives: Societati Comerciale

Se prefigureaza modficarea dispozitiilor art.453 din Codul Fiscal

Modficarea art.453 din Codul Fiscal

Comert produse petroliere

Comert produse petroliere

In atentia comerciantilor angros din domeniul petrolier – comerciantii angros de produse petroliere, comercianti angros de tutun si de bauturi alcoolice:

In timp ce toata lumea se lupta cu pandemia domnii parlamentari:

    • Lungu Vasile-Cristian – senator PMP;
    • Bichineţ Corneliu – deputat PMP;
    • Bontea Vlad – deputat PSD;
    • Bozianu Nicoleta-Cătălina – deputat PMP;
    • Codreanu Constantin – deputat PMP;
    • Coliu Doru-Petrişor – deputat PMP;
    • Cristache Cătălin – deputat PMP;
    • Cucşa Marian-Gheorghe – deputat Independent;

Continue reading

Legea nr. 72 din 28 martie 2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata

Legea nr. 72 din 28 martie 2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte incheiate intre profesionisti si intre acestia si autoritati contractante

Legea nr. 72 din 28 martie 2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata

Legea nr. 72 din 28 martie 2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 182 din 2 aprilie 2013

Data intrarii in vigoare:
05 Aprilie 2013

În vederea promovării competitivităţii mediului de afaceri şi pentru consolidarea funcţionalităţii pieţei româneşti, ca parte integrantă a pieţei interne a Uniunii Europene, se impune crearea unor mecanisme eficiente pentru combaterea întârzierii în executarea obligaţiilor de plată rezultând din contractele încheiate între profesionişti şi între aceştia şi autorităţi contractante,
în scopul transpunerii Directivei 2011/7/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăţilor în tranzacţiile comerciale, denumită în continuare Directiva,
Parlamentul României adoptă prezenta lege. Continue reading

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

ACORDAREA ATESTATULUI DE IMPRESAR ARTISTIC ŞI A AVIZULUI PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IMPRESARIAT ARTISTIC

CADRU GENERAL

Procedura de acordare, suspendare sau retragere a atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului pentru desfăşurarea activităţii de impresariat artistic este reglementată de Hotărârea nr. 86 din 23 ianuarie 2008 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic, precum şi a Procedurilor de acordare, suspendare sau retragere a atestatului de impresar artistic, respectiv a avizului pentru desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, publicat în Monitorul Oficial nr. 89 din 5 februarie 2008.

PROCEDURA DE ACORDARE

Persoana fizică poate obţine atestatul de impresar artistic numai dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: Continue reading

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

ACORD PENTRU ORGANIZAREA JOCURILOR DE ARTIFICII CU ARTICOLE PIROTEHNICE

CADRU GENERAL

Acordul pentru organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice este reglementat de Ordinul nr. 1.045/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de emitere a acordului pentru organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice, publicat în Monitorul Oficial nr. 636 din 17 septembrie 2007.
Acordul pentru organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice este actul emis, în baza legii, de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, după verificarea măsurilor luate pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă, în conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare. Continue reading

ACHIZIŢIONAREA UNUI TRACTOR PRIN PROGRAMUL DE ÎNNOIRE A PARCULUI NAŢIONAL

ACHIZIŢIONAREA UNUI TRACTOR PRIN PROGRAMUL DE ÎNNOIRE A PARCULUI NAŢIONAL

ACHIZIŢIONAREA UNUI TRACTOR PRIN PROGRAMUL DE ÎNNOIRE A PARCULUI NAŢIONAL

ACHIZIŢIONAREA UNUI TRACTOR PRIN PROGRAMUL DE ÎNNOIRE A PARCULUI NAŢIONAL

CADRU GENERAL

Înnoirea Parcului naţional de tractoare este reglementată de Ordinul nr. 169 din 19 februarie 2008 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind modalităţile de aplicare a Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, publicat în Monitorul Oficial nr. 156 din 29 februarie 2008.

CONDIŢII PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN PROGRAM

Producătorii de tractoare, importatorii sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora, persoane juridice, denumiţi în continuare solicitanţi, care intenţionează să se înscrie în Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: Continue reading

CODUL FISCAL Actualizat (Legea nr. 571/2003) (actualizat pana la data de 1 octombrie 2011)

CODUL FISCAL Actualizat (Legea nr. 571/2003) (actualizat pana la data de 1 octombrie 2011)

CODUL FISCAL Actualizat (Legea nr. 571 din 2003) (actualizat pana la data de 1 octombrie 2011)

CODUL FISCAL Actualizat (Legea nr. 571 din 2003) (actualizat pana la data de 1 octombrie 2011)

EMITENT: PARLAMENTUL
Data intrarii in vigoare: 01 Ianuarie 2004
*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 23 decembrie 2003. Aceasta este forma actualizatã si valabila la data de 27 Octombrie 2011, cu modificãrile si completãrile aduse de:
– RECTIFICAREA nr. 571 din 22 decembrie 2003;
– HOTARÂREA nr. 44 din 22 ianuarie 2004;
– LEGEA nr. 174 din 17 mai 2004;
– HOTARÂREA nr. 977 din 25 iunie 2004;
– ORDONANTA nr. 94 din 26 august 2004;
– LEGEA nr. 507 din 17 noiembrie 2004;
– ORDONANTA DE URGENTA nr. 123 din 24 noiembrie 2004**);
– HOTARÂREA nr. 783 din 19 mai 2004;
– ORDONANTA nr. 83 din 19 august 2004;
– LEGEA nr. 494 din 12 noiembrie 2004;
– ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004;
– ORDINUL nr. 19 din 7 ianuarie 2005; Continue reading

Instrument de plata – CEC-ul

Instrument de plata – CEC-ul

Notiunea de cec.

Cecul reprezinta un înscris prin care o persoana (tragator) da ordin unei societati bancare (tras) la care are disponibil banesc, sa plateasca o suma de bani unui tert beneficiar, la prezentarea înscrisului.
Elementele pe care trebuie sa le cuprinda un înscris pentru a fi calificat drept cec sunt prevazute de art. 1 din Legea nr. 59/1934:
– denumirea de cec;
– ordinul neconditionat de a plati o anumita suma de bani;
Continue reading

Instrument de plata – Biletul la ordin

Instrument de plata – Biletul la ordin

Notiunea de bilet la ordin.

Biletul la ordin reprezinta un înscris prin care o persoana (subscriitor) se obliga sa plateasca o suma de bani altei persoane (beneficiar), la scadenta sau la ordinul acesteia.
Legea nr. 58/1934 enumera în art. 104 elementele pe care trebuie sa le cuprinda biletul la ordin:
– denumirea de bilet la ordin;
– promisiunea neconditionata de a plati o suma determinata;
– data scadentei (daca nu este prevazuta, biletul la ordin va fi considerat platibil la vedere);
– locul platii (în lipsa acestui element, locul emiterii va fi considerat loc de plata si locul domiciliului emitentului);
Continue reading

Avize si autorizaţii necesare funcţionării comercianţilor

Avize si autorizaţii necesare funcţionării comercianţilorPentru autorizarea şi funcţionarea comerciantului, sunt necesare, după caz, anumite avize şi autorizaţii care vor fi prezentate în continuare, împreună cu modul în care ele pot fi obţinute.

1. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PREVENIRII ŞI STINGERII INCENDIILOR

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei privind prevenirea şi stingerea incendiilor.

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv brigada/grupul de pompieri militari, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor este obligatorie pentru construcţiile noi şi pentru amenajările, extinderile sau schimbările de destinaţie la construcţiile existente care se încadrează în cazurile prevăzute în anexa nr. 1.1 şi pentru care este obligatorie şi s-a obţinut în prealabil, în condiţiile legii, autorizaţia de construire.

Pentru situaţiile care nu se încadrează în cazurile prevăzute în anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică privind apărarea împotriva incendiilor.

DOCUMENTAŢIA NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) pentru cazurile încadrate în prevederile art. 3 alin. (1) respectiv anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, piese scrise şi desenate ale documentaţiei tehnice de execuţie, respectiv:

scenariu de siguranţă la foc – elaborat conform metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. 84/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 570 din 12 septembrie 2001;

plan de situaţie şi planuri de arhitectură pentru fiecare nivel al construcţiei sau al spaţiilor supuse autorizării de P.S.I.

elaborate şi, după caz, verificate conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 13 ianuarie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 24 ianuarie 1995, ale Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.943/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 8 aprilie 2002;

b) pentru cazurile care nu se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) respectiv anexa nr. 1.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor, declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.2 pct. I din aceeaşi procedură;

c) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz.

Pentru construcţiile existente la care se execută amenajări, extinderi sau schimbări de destinaţie documentele prevăzute la lit. a) vor fi însoţite, după caz, de avizul proiectantului iniţial sau raportul de expertiză tehnică, cu însuşirea soluţiilor cuprinse în proiect, conform legislaţiei specifice.

Solicitantul are obligaţia de a prezenta pe timpul verificării efectuate la faţa locului, la solicitarea reprezentantului brigăzii/grupului de pompieri militari, întreaga documentaţie tehnică de execuţie, elaborată în conformitate cu prevederile legislaţiei privind calitatea şi autorizarea în construcţii.

Documentele se depun îndosariate.

Pentru sediul social şi fiecare sediu secundar se va elibera câte o anexă la certificatul de înregistrare.

Pentru autorizarea funcţionării din punct de vedere al prevenirii şi stingerii incendiilor se percepe un tarif de 500.000 lei pentru fiecare sediu, în care se declară activităţile, indiferent de numărul activităţilor declarate.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile brigăzilor/grupurilor de pompieri militari avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţiile eliberate anterior, precum şi cele eliberate conform prezentei proceduri îşi păstrează valabilitatea pe toată durata menţinerii condiţiilor şi a păstrării documentelor vizate spre neschimbare, care au stat la baza emiterii acestora.

Comercianţii au obligaţia de a solicita o nouă autorizare dacă intervin modificări, extinderi sau schimbări de destinaţie, care impun obţinerea unei noi autorizaţii de construire în condiţiile legii, sau în cazul desfăşurării de noi activităţi în sediile autorizate, urmând a fi parcursă procedura de autorizare stabilită pentru fiecare situaţie conform prevederilor prezentei proceduri.

Comercianţii au obligaţia de a solicita o nouă autorizare dacă intervin modificări, extinderi sau schimbări de destinaţie, care impun obţinerea unei noi autorizaţii de construire în condiţiile legii, sau în cazul desfăşurării de noi activităţi în sediile autorizate, urmând a fi parcursă procedura de autorizare stabilită pentru fiecare situaţie conform prevederilor prezentei proceduri.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

2. AUTORIZAREA SANITARĂ A FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR

Autorizarea sanitară reprezintă procesul de analiză şi investigaţie sanitară care condiţionează, din punct de vedere tehnic şi juridic, punerea în funcţiune şi desfăşurarea activităţii comercianţilor de conformarea la normele de igienă şi de sănătate publică.

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei sanitare şi se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv direcţia de sănătate publică judeţeană ori a municipiului Bucureşti sau ministerele cu reţea proprie de sănătate publică, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) o declaraţie pe propria răspundere referitoare la respectarea legislaţiei în domeniul igienico-sanitar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.2 – pct. I din Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor, pentru activităţile codificate conform nomenclatorului CAEN, prevăzute la pct. I din anexa nr. 2.1 procedură;

b) documentaţia de prezentare a activităţii conform anexei nr. 2.3 din aceeaşi procedură, pentru activităţile codificate conform nomenclatorului CAEN, prevăzute la pct. II din anexa nr. 2.1 din aceeaşi procedură, şi care sunt supuse evaluării;

c) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz, conform anexei nr. 2.4 din Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor.

Documentele se depun îndosariate.

În vederea autorizării sanitare de funcţionare comercianţii au obligaţia să desfăşoare activităţile cu respectarea prevederilor legislaţiei în domeniul igienico-sanitar.

În cazul în care, ulterior înregistrării şi autorizării funcţionării, la sediul social sau secundar se intenţionează începerea desfăşurării unor noi activităţi, comerciantul va solicita Biroului unic eliberarea de noi anexe cuprinzând autorizaţiile necesare.

Tarifele pentru serviciile prestate în vederea autorizării sanitare de funcţionare sunt prevăzute în anexa nr. 2.4 Procedura de autorizare sanitară a funcţionării comercianţilor.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia este valabilă atâta timp cât nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberată.

La modificarea condiţiilor iniţiale comerciantul va solicita prin Biroul unic reînnoirea autorizaţiei.

Autorizaţia se anulează de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti în următoarele cazuri:

a) când constată modificarea condiţiilor existente la data obţinerii acesteia, iar comerciantul nu a solicitat reînnoirea autorizaţiei;

b) când constată neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia pe propria răspundere.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic.

Reînnoirea autorizaţiei sanitare se face în următoarele situaţii:

a) pentru diversificarea, extinderea sau restrângerea activităţilor consemnate în anexa la certificatul de înregistrare;

b) la modificarea structurii funcţionale a sediului în care se desfăşoară activităţile autorizate.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

3. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE

SANITAR VETERINAR

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care menţionează datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, precum şi obiectivul şi activitatea pentru care solicită autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Autorizarea funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar este obligatorie pentru obiectivele – sedii sociale/secundare – şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar.

Pentru situaţiile care nu se încadrează în condiţiile arătate mai sus, în vederea obţinerii autorizaţiei solicitanţii vor depune numai o declaraţie pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de lege.

În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere sanitar veterinar se disting următoarele situaţii:

a) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, autoritatea sanitară veterinară va efectua evaluarea condiţiilor minime la sediul social şi/sau sediile secundare ale comercianţilor;

b) pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1, anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Funcţionează în baza declaraţiei pe propria răspundere conform art. 6 alin. (4) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată”; în acest caz nu se percep taxe şi tarife;

c) în cazul în care în sediul social sau sediile secundare nu se desfăşoară încă activităţile ce constituie obiectul de activitate al comerciantului, prevăzute în anexa nr. 3.1, nu este necesară obţinerea autorizaţiei sanitare veterinare; în această situaţie, în baza declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului date în acest sens, rubrica din anexa la certificatul de înregistrare se va semna şi ştampila cu înscrierea menţiunii “Nu este necesară în această etapă” conform art. 3 alin. (8) din O.U.G. nr. 76/2001, republicată, caz în care nu se percep taxe şi tarife, comerciantul fiind obligat să obţină autorizaţia înainte de începerea oricăreia dintre activităţile prevăzute în actul constitutiv, respectiv modificator;

d) în situaţia în care unul dintre sediile secundare nu poate fi autorizat la momentul solicitării înregistrării şi autorizării funcţionării comerciantului, certificatul de înregistrare se eliberează în mod obligatoriu cu menţionarea în anexa la acesta a obiectivelor/activităţilor autorizate în această etapă.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) o declaraţie pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.2 pct. I din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar, pentru obiectivele şi activităţile care nu se încadrează în anexa nr. 3.1 din aceeaşi procedură;

b) pentru obiectivele şi activităţile prevăzute în anexa nr. 3.1 din aceeaşi procedură:

cerere tip – dactilografiată;

un memoriu tehnic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.3 din aceeaşi procedură;

o schiţă tehnică cu fluxul tehnologic al obiectivului;

o schiţă de amplasare şi proiectare pentru obiectivele nou-construite;

contractul încheiat cu direcţiile sanitare veterinare pentru plata tarifelor reprezentând activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar veterinar de stat în unităţile de producere, prelucrare şi depozitare a produselor de origine animală, potrivit legislaţiei în vigoare;

statutul de societate – copie (dacă este cazul);

contractul de închiriere – copie sau actul de proprietate (dacă este cazul).

c) dovada achitării taxei de autorizare, după caz.

Taxele de autorizare sanitară veterinară sunt prevăzute în anexa nr. 3.1 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere sanitar veterinar.

Taxele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

Actele prezentate în copie trebuie să fie perfect lizibile.

Toate actele vor fi depuse într-un dosar cu şină, în ordinea de mai sus.

Pentru obţinerea autorizaţiei sanitar-veterinare actele prezentate mai sus se depun, la Direcţia sanitar – veterinară a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care se află unitatea de producţie pentru care se solicită, următoarele acte:

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare îşi păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite condiţiile sanitare veterinare legale pentru care comerciantul a fost autorizat.

Pentru orice modificare ulterioară a fluxului tehnologic, modernizare, extindere sau schimbare a profilului de activitate comercianţii sunt obligaţi să solicite prin Biroul unic autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare conform prevederilor prezentei proceduri.

Autorizaţia sanitară veterinară de funcţionare se anulează de către autoritatea sanitară veterinară în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare pentru care a fost autorizat.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către autoritatea sanitară veterinară, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

4. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PROTECŢIEI MEDIULUI

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială şi competenţă se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv autoritatea publică pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile capitolului II secţiunea 1 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995, republicată, cu modificările ulterioare, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Obţinerea autorizaţiei de mediu este obligatorie la punerea în funcţiune a proiectelor de activităţi noi pentru care a fost emis acordul de mediu, precum şi pentru funcţionarea sau modificarea funcţionării activităţilor existente cu impact asupra mediului. În funcţie de impactul asupra mediului al activităţilor supuse autorizării autorităţile publice pentru protecţia mediului vor aplica proceduri diferenţiate de emitere a autorizaţiilor de mediu.

Activităţile noi care nu implică lucrări noi de investiţii se reglementează numai prin autorizaţie de mediu, cu excepţia celor de import-export aflate sub incidenţa unor convenţii internaţionale la care România este parte.

DOCUMENTAŢIE NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi a sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) autorizaţia de mediu valabilă sau copie de pe adresa de solicitare a autorizaţiei de mediu la inspectoratul teritorial de protecţia mediului, dacă acestea există;

b) declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.3 – pct. I din Procedura de autorizare a activităţilor cu impact asupra mediului înconjurător, pentru activităţile cu impact nesemnificativ asupra mediului, astfel menţionate în anexa nr. 4.1 din Procedura arătată;

c) fişa de prezentare a activităţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.4 din procedura menţionată, pentru activităţile cu impact redus sau semnificativ asupra mediului, astfel menţionate în anexa nr. 4.1;

d) planul de situaţie şi planul de încadrare în zonă al obiectivului;

e) dovada achitării tarifului şi taxei aferente analizei documentaţiei.

Documentele se depun îndosariate.

Taxele şi tarifele încasate pentru emiterea autorizaţiilor de mediu pentru comercianţi sunt prevăzute în anexa nr. 4.2 din Procedura de autorizare a activităţilor cu impact asupra mediului înconjurător.

Taxele şi tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor vira sumele încasate ca tarife către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, iar pe cele încasate ca taxe în contul Fondului pentru mediu, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

În cazul activităţilor cu impact redus asupra mediului care se supun procedurii complete de autorizare ca urmare a constatării de către autorităţile pentru protecţia mediului a unei neconformări cu condiţiile legale de autorizare, solicitanţii care au achitat la casieria Biroului unic taxa şi tariful corespunzătoare etapei de evaluare a conformării achită tariful pentru continuarea procedurii direct la sediul autorităţii publice competente pentru protecţia mediului.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

Autorizaţia de mediu se emite numai pe baza cererilor corect completate şi care conţin anexate toate documentele doveditoare prevăzute în opisul de documente.

În cazul în care pe parcursul evaluării informaţiilor şi amplasamentului intervin elemente care indică un impact potenţial semnificativ asupra mediului, datorat activităţii supuse autorizării, solicitarea va fi supusă unei proceduri complete, conform prevederilor prezentei secţiuni, iar autorităţile pentru protecţia mediului vor înştiinţa Biroul unic şi vor completa anexa la certificatul de înregistrare.

Durata de valabilitate a autorizaţiei de mediu este de 5 ani dacă în această perioadă nu intervin schimbări care să afecteze condiţiile stabilite prin autorizaţie. Autorităţile publice competente pentru protecţia mediului verifică şi vizează anual situaţia conformării.

Autorizaţia se anulează de către autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare pentru care a fost autorizat.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare, pe baza procesului-verbal întocmit de către autoritatea pentru protecţia mediului, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar o copie de pe acesta, la Biroul unic.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

5. AUTORIZAREA FUNCŢIONĂRII COMERCIANŢILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL

PROTECŢIEI MUNCII

Autorizaţia se emite de către autoritatea competentă în a cărei rază teritorială se află sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantului, respectiv inspectoratul teritorial de muncă, prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comerţ şi industrie teritoriale.

Autorizaţia reprezintă actul care condiţionează funcţionarea comercianţilor de respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, în scopul prevenirii accidentelor de muncă şi bolilor profesionale.

DOCUMENTAŢIA NECESARĂ

În vederea obţinerii autorizaţiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de înregistrare, în care se vor înscrie atât datele de identificare a sediului social şi sediilor secundare, cât şi activităţile pe care urmează să le desfăşoare efectiv în aceste sedii, codificate în conformitate cu nomenclatorul CAEN.

Solicitantul este obligat să anexeze la cererea de înregistrare următoarele documente:

a) declaraţia pe propria răspundere privind respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, obligatorie pentru toţi comercianţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.2 – pct. I din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al protecţiei muncii;

b) dovada achitării tarifului aferent autorizării, după caz, conform anexei nr. 5.3 din procedura arătată;

c) copii de pe avizele şi/sau autorizaţiile pentru desfăşurarea activităţilor care, după caz, intră sub incidenţa prevederilor următoarelor acte normative:

Decretul nr. 466/1979 privind regimul produselor şi substanţelor toxice, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 2 din 3 ianuarie 1980, cu modificările ulterioare;

Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 28 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr. 4/1995 privind fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dăunătorilor şi buruienilor în agricultură şi silvicultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 30 ianuarie 1995, aprobată cu modificări prin Legea nr. 85/1995.

Documentele se depun îndosariate.

Tarifele pentru serviciile prestate în vederea autorizării din punct de vedere al protecţiei muncii sunt prevăzute în anexa nr. 5.3 din Procedura de autorizare a funcţionării comercianţilor din punct de vedere al protecţiei muncii.

Tarifele se achită la casieria Biroului unic din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, care vor efectua viramente către trezoreriile statului, în conturile autorităţii publice avizatoare, în termenele stabilite de reglementările legale în vigoare privind finanţele publice.

RESPECTAREA LEGISLAŢIEI

În vederea autorizării funcţionării din punct de vedere al protecţiei muncii comercianţii au obligaţia să desfăşoare activităţile cu respectarea prevederilor legislaţiei privind protecţia muncii, după cum urmează:

a) Legea protecţiei muncii nr. 90/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 29 ianuarie 2001;

b) Normele generale de protecţie a muncii;

c) Normele specifice de securitate a muncii pentru activităţile desfăşurate;

d) Standardele de securitate;

e) ordinele ministrului muncii şi solidarităţii sociale, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PERIOADA DE VALABILITATE ŞI REAUTORIZAREA

În cazul în care, ulterior înregistrării şi autorizării funcţionării, la sediul social sau secundar se intenţionează începerea desfăşurării unor noi activităţi, comerciantul va solicita Biroului unic eliberarea de noi anexe cuprinzând autorizaţiile necesare.

Autorizaţia este valabilă atâta timp cât nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberată.

La modificarea condiţiilor iniţiale comerciantul va solicita prin Biroul unic reînnoirea autorizaţiei.

Autorizaţia se anulează de către inspectoratul teritorial de muncă în următoarele cazuri:

a) când constată modificarea condiţiile existente la data obţinerii acesteia, iar comerciantul nu a solicitat reînnoirea autorizaţiei;

b) când constată neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia pe propria răspundere.

Anularea autorizaţiei se realizează prin completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare pe baza procesului-verbal întocmit de către inspectoratul teritorial de muncă, cu motivarea temeinică privind neconformităţile constatate şi actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Originalul procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta la Biroul unic şi la Inspecţia Muncii.

Comerciantul are obligaţia reluării, prin Biroul unic, a procedurilor de obţinere a autorizaţiilor care au fost anulate, după înlăturarea situaţiilor care au impus măsura anulării, cu plata taxelor şi tarifelor aferente.

Reautorizarea funcţionării se menţionează în rubricile corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.

Sprijin pentru consultanta acordat IMM-urilor

Sprijin pentru consultanta acordat IMM-urilorCu sprijinul colaboratorilor nostri aveti posibilitatea de a accesa fonduri europene. Firma de consultanta cu care lucram in prezent ofera sprijin in intocmirea dosarului de finantare, precum si ghidarea necesara in vederea finalizarii proiectului, ca si urmarirea dosarului pana la primirea ultimei transe de plati de la UE.
Totodata oferim servicii de consultanta pentru afaceri si management, intocmire de planuri de afaceri, studiu de fezabilitate, dosarele de finantari pentru urmatoarele activitati:

– Dezvoltarea de strategii bazate pe soluţii inovative pentru crearea de noi produse/servicii;

– Studii de fezabilitate şi pre-fezabilitate privind implementarea tehnologiilor ecoeficiente,

– Tehnologii şi produse competitive;

– Crearea planurilor de afaceri;

– Management, marketing şi activităţi de promovare;

– Consultanţă financiară;

– Inovare şi drepturi de proprietate intelectuală;

– Tehnologia informaţiei şi e-business;

– Managementul resurselor umane;

– Transferul afacerii.