Tag Archives: Infiintare firma

Infiintare Firma Service Auto

Infiintare Firma Service Auto

Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul Service Auto.

Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Service Auto:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Obiectul principal de activitate: Cod CAEN Cod: 5020 Intretinerea si repararea autovehiculelor

    Detalii: Aceasta clasa include: – intretinerea si repararea autovehiculelor; reparatii mecanice; reparatii electrice; repararea sistemelor electronice de injectie; intretinerea uzuala (curenta); reparatii ale caroseriei; reparatii ale unor piese ale motorului; spalare, lustruire etc.; pulverizare si vopsire; repararea parbrizelor si a geamurilor; repararea locurilor din autovehicule; repararea, montarea sau inlocuirea anvelopelor si a camerelor de aer; – tratamentul anti-rugina; – remorcarea; – instalarea de piese si accesorii care nu fac parte din procesul de fabricatie; – asistenta tehnica pe sosele.
    Exceptii: Aceasta clasa exclude: resaparea si reconditionarea pneurilor, vezi 25.12

  • Obiectul secundar de activitate:
  • Cod CAEN 5030 Comert cu piese si accesorii pentru autovehicule
    Detalii: Aceasta clasa include: – vanzarile cu ridicata sau cu amanuntul a pieselor si accesoriilor pentru autovehicule, care nu fac parte din seturile de prima dotare ce se vand odata cu autovehiculele.

    Cod CAEN 5040 Comert cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea motocicletelor
    Detalii: Aceasta clasa include: – vanzarea cu ridicata si cu amanuntul a motocicletelor, inclusiv a motoretelor ; – vanzarea cu ridicata si cu amanuntul, inclusiv prin comanda postala, de piese si accesorii pentru motociclete; – activitati ale intermediarilor in comertul cu motociclete; – intretinerea si repararea motocicletelor.
    Exceptii: Aceasta clasa exclude: – vanzarea, intretinerea si repararea bicicletelor, a pieselor si accesoriilor aferente acestora, vezi 51.18; 51.47; 52.48 si 52.74

    Cod CAEN 5050 Comert cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule
    Detalii: Aceasta clasa include: – vanzarea cu amanuntul a carburantilor pentru autovehicule si motociclete. Aceasta clasa include, de asemenea: – vanzarea cu amanuntul a produselor lubrifiante si de racire pentru autovehicule.
    Exceptii: Aceasta clasa exclude: – vanzarea cu ridicata a combustibililor, vezi 51.51

  • Repartizarea beneficiilor si pierderilor.
  • Numirea administratorului.
  • Tipul de impozitare la care doriti sa susbscrieti : 2,5% pe venit sau 16% pe profit.
  • Daca doriti sau nu sa platiti TVA, in conditiile legii.
  • Daca doriti sa platiti TVA puteti alege sa-l achitati lunar sau trimestrial, in conditiile legii.
  • Modalitatea prin care doriti sa achitati impozitul catre stat, rezultat in urma desfasurarii activitatii societatii comerciale nou infiintate.
  • Ce trebuie sa fac pentru a infiinta o firma noua de tip service auto?

    Tot ce trebuie sa faci ca sa infiintezi o firma noua este sa ne contactezi si sa ne aduci actele din lista de mai jos, de restul ne vom ocupa noi!

      Acte necesare la prima întâlnire pentru infiintare firma: Cartea de identitate, Buletinul sau pasaportul asociatului sau asociatilor care urmeaza sa infiinteze firma noua precum si a administratorului firmei;

      Actul de proprietate al sediului firmei noi infiintate împreuna cu cartile de identitate ale proprietarilor;

      Societatea poate detine spatiul pentru sediu social fie în baza unui contract de închiriere fie în baza unui contract de comodat;

      Contractul de închiriere în ambele variante de mai sus se încheie dupa ce noi vom face rezervarea numelui societatii si ati semnat actul constitutiv al firmei;

      Actul de proprietate poate fi un contract de vânzare-cumparare, contract de construire, contract de donatie, autorizatie de constructie însotitaa de un proces verbal de receptie semnat de primarie si actul de proprietate al terenului.

    Infiintare firma – Model de Act constitutiv al unei societati pe actiuni – SA

    Infiintare firma – Model de Act constitutiv al unei societati pe actiuni – SA

    ACT CONSTITUTIV
    AL S.C. ……………….. S.A.

    Subsemnaţii:
    1. ……………, cetăţean român, născut(ă) la data de ………. în ….., domiciliat în ………., str. ……… nr. …., (sector ……), posesor(are) al buletinului de identitate seria ….. nr. …….., eliberat de ………… a mun./or. ……………………………. la data de ………………….;
    2. ……………, cetăţean român, născut(ă) la data de ………. în ….., domiciliat în ………., str. ……… nr. …., (sector ……), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….., eliberat de ………… a mun./or. …………………………… la data de …………………..;
    3. ……………, cetăţean român, născut(ă) la data de ………. în ….., domiciliat în ………., str. ……… nr. …., (sector ……), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….., eliberat de ………… a mun./or. …………………………… la data de …………………..;
    4. ………….., cetăţean român, născut la data de …………. în ……, domiciliat în ………, str. ……….. nr. …., (sector …..), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….. eliberat de ……….. a mun./or. …………………………….. la data de …………………..;
    5. ………….., cetăţean român, născut la data de …………. în ……, domiciliat în ………, str. ……….. nr. …., (sector …..), posesor(are) al buletinului de identitate seria …… nr. …….. eliberat de ……….. a mun./or. ……………………………. la data de ……………………,
    în calitate de acţionari fondatori, am convenit înfiinţarea unei societăţi comerciale pe acţiuni în următoarele condiţii.
    Societatea astfel constituită este persoană juridică română şi va funcţiona potrivit reglementărilor legale privind societăţile comerciale, respectiv Legea nr. 31/1990, republicată.

    CAPITOLUL I
    Denumirea, emblema şi forma juridică a societăţii

    Art. 1. – Societatea va purta denumirea societatea comercială “……” – S.A.
    În orice act, scrisoare sau publicaţie care provine de la SOCIETATE, trebuie să se menţioneze: denumirea, forma juridică, sediul social, numărul de înmatriculare la Registrul comerţului, codul fiscal.
    Art. 2. – Emblema societăţii este formată dintr-un desen conform desenului din anexa la contract.
    Art. 3. – S.C. ……………… S.A. se constituie ca societate comercială pe acţiuni, persoană juridică română, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul act constitutiv.

    CAPITOLUL II
    Sediul, durata societăţii

    Art. 4. – Sediul social al societăţii este în România, localitatea ………, str. …………….. nr. …., judeţ/sector ….. . Sediul societăţii poate fi schimbat în altă localitate pe baza hotărârii Adunării generale a acţionarilor.
    Societatea poate înfiinţa filiale, sucursale, reprezentanţe, agenţii situate şi în alte localităţi din ţară sau din străinătate.
    Art. 5. – Durata de funcţionare a societăţii este convenită la ……… ani, putând fi prelungită pe aceeaşi durată, dacă nu este dizolvată înainte de expirarea termenului.

    CAPITOLUL III
    Obiectul de activitate

    Art. 6. – Societatea comercială “………” S.A. îşi va desfăşura activitatea în domeniul “Producţie de mobilier”, grupa CAEN 361, având ca obiect principal “Fabricarea de produse stratificate din lemn” cod CAEN 2020, iar în secundar următoarele activităţi:
    – Producţie de scaune – cod CAEN 3611;
    – Producţie mobilier pentru birou şi magazine – cod CAEN 3612;
    – Producţie mobilier pentru bucătării – cod CAEN 3613;
    – Producţia altor tipuri de mobilier – cod CAEN 3614;
    – Producţie de saltele şi somiere – cod CAEN 3615;
    – Comerţ cu amănuntul al mobilei, al articolelor de iluminat şi al altor articole de uz casnic – cod CAEN 5244;
    – Comerţ cu ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a. – cod CAEN 5147.

    CAPITOLUL IV
    Capitalul social şi acţiunile

    Anexa la Contract de comercializare a pachetului de servicii turistice

    ANEXĂ la Contract de comercializare a pachetului de servicii turistice

    CONDIŢII DE ASIGURARE

    privind rambursarea cheltuielilor de repatriere

    şi/sau a sumelor achitate de către turişti, în cazul insolvabilităţii

    sau falimentului agenţiei de turism

    1. Definiţii
    1.1. Agenţia de turism – unitatea specializată care oferă şi vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
    1.2. Asiguratul – societatea comercială înregistrată în România, titulara licenţei de turism pentru agenţia de turism.
    1.3. Beneficiarul – turistul.
    1.4. Cheltuielile de repatriere – cheltuielile efectuate de turist după întreruperea de către asigurat a derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul să se poată întoarce la punctul originar de plecare din România, în condiţii de confort şi preţ similare celor contractate.
    1.5. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice – acordul de voinţă dintre asigurat şi turist, care are ca obiect cumpărarea unui pachet de servicii turistice de către turist şi eliberarea documentelor de plată şi a documentelor de călătorie de către asigurat.
    1.6. Dauna – prejudiciul financiar suferit de turist.
    1.7. Debitul – sumele achitate şi/sau cheltuielile de repatriere.
    1.8. Despăgubirea – suma datorată de asigurător beneficiarului în urma producerii evenimentului asigurat.
    1.9. Certificatul de asigurare – documentul emis de asigurător în favoarea fiecărui beneficiar, prin care se atestă valabilitatea asigurării.
    1.10. Evenimentul asigurat – neplata debitului de către asigurat ca urmare a insolvabilităţii sau falimentului asiguratului.
    1.11. Falimentul – procedura judiciară de executare silită a bunurilor din averea asiguratului, în scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.
    1.12. Insolvabilitatea – situaţia în care asiguratul nu achită debitul în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de către acesta a documentelor justificative de la turist sau întrerupe unilateral acordarea serviciilor.
    1.13. Licenţa de turism – documentul prin care se atestă capacitatea asiguratului de a comercializa servicii turistice în condiţii de calitate şi siguranţă pentru turişti.
    1.14. Pachetul de servicii turistice – combinaţia prestabilită a cel puţin două dintre următoarele trei grupe de servicii, cu condiţia ca durata neîntreruptă a acestora să depăşească 24 de ore sau să cuprindă o înnoptare, şi anume transport, cazare şi alte servicii, fără legătură cu transportul sau cazarea sau care nu sunt accesorii ale acestora şi care reprezintă o parte semnificativă a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentaţie, tratament balnear, agrement şi altele asemenea.
    1.15. Suma asigurată – valoarea pentru care se încheie asigurarea, înscrisă în formularul de avizare (anexa nr. 2 la poliţă).
    1.16. Sumele achitate – contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii plătite de acesta în conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiat cu asiguratul.
    1.17. Turistul – orice persoană care cumpără sau care se angajează să cumpere pachetul de servicii turistice – contractant principal – sau orice altă persoană în numele căreia contractantul principal se angajează să cumpere pachetul de servicii turistice – alţi beneficiari – sau orice persoană în favoarea căreia contractantul principal sau alţi beneficiari cedează pachetul de servicii turistice – cesionarul.
    2. Obiectul poliţei de asigurare
    2.1. Obiectul prezentei poliţe de asigurare este acoperirea de către asigurător a riscului de neplată a debitului pe care îl are asiguratul faţă de turist (beneficiarul asigurării), în temeiul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiat cu acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului asiguratului.
    2.2. Asigurătorul acceptă ca, în schimbul primelor de asigurare încasate de la asigurat, să garanteze turistului – beneficiar al asigurării – plata debitului în cazul insolvabilităţii sau falimentului asiguratului.
    3. Excluderi
    3.1. Asigurătorul nu datorează despăgubiri pentru:
    – daune rezultate din alte cauze decât insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;
    – alte sume solicitate de turist în afara celor privind cheltuielile de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către acesta;
    – cheltuielile efectuate de turist înainte de începerea derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice (vaccinări, taxe de aeroport);
    – sumele achitate de către turist, pe care asiguratul nu este obligat să le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;
    – daune generate de forţa majoră invocată de asigurat, dovedită cu documente emise de autorităţile publice competente. Prin caz de forţă majoră se înţelege împrejurările care au intervenit după încheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevăzute şi inevitabile pentru părţi;
    – fraudă, rea-intenţie sau rea-credinţă din partea turistului sau a reprezentanţilor acestuia;
    – daune rezultate din orice consecinţă a războiului, invaziei, actelor de agresiune străină (fie că războiul este declarat sau nu), război civil, rebeliune, revoluţie, insurecţie, lovitură de stat;
    – daune rezultate din vina turistului.
    4. Suma asigurată
    4.1. Suma asigurată reprezintă limita răspunderii pe care asigurătorul o are pentru fiecare turist (beneficiar al prezentei asigurări) şi este egală cu preţul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
    4.2. Suma asigurată în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice este menţionată în formularul de avizare (anexa nr. 2 la poliţă).
    4.3. Suma asigurată în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice este exprimată în moneda respectivului contract (lei sau valută).
    5. Perioada de asigurare şi perioada de răspundere
    5.1. Perioada de asigurare este menţionată în poliţa de asigurare.
    5.2. Perioada de răspundere în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice începe la data semnării respectivului contract şi a primirii de către turist a certificatului de asigurare, conform formularului de avizare (anexa nr. 2 la poliţă).
    5.3. Perioada de răspundere în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice avizat către asigurător încetează în una dintre următoarele situaţii, indiferent care dintre acestea intervine mai întâi:
    – finalizarea derulării pachetului de servicii turistice, conform contractului respectiv;
    – rezilierea contractului respectiv;
    – plata integrală a debitului de către asigurat sau de către un terţ; în cazul plăţii parţiale, răspunderea asigurătorului se diminuează în mod corespunzător;
    – plata despăgubirii datorate de către asigurător.
    6. Prima de asigurare
    6.1. Cota de primă de asigurare este precizată în poliţa de asigurare şi se aplică la suma asigurată.
    6.2. Prima de asigurare este plătită de către asigurat în aceeaşi zi în care a fost transmis formularul de avizare (anexa nr. 2 la poliţă).
    6.3. Prima de asigurare este plătită în aceeaşi monedă în care este exprimată suma asigurată.
    7. Franşiza
    7.1. Franşiza este partea de risc rămasă în răspunderea turistului, exprimată ca procent din suma asigurată, şi se deduce din fiecare daună.
    7.2. Franşiza este precizată în poliţa de asigurare şi în certificatul de asigurare.
    8. Obligaţiile asiguratului
    8.1. Asiguratul are obligaţia de a întocmi şi de a transmite asigurătorului cel puţin o dată pe săptămână formularele de avizare (anexa nr. 2 la poliţă) cuprinzând contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiate în săptămâna precedentă.
    8.2. Asiguratul are obligaţia de a întocmi corect şi complet fiecare formular de avizare transmis asigurătorului.
    8.3. Asiguratul are obligaţia de a plăti prima de asigurare aferentă formularelor de avizare, în numerar sau prin virament bancar, în moneda contractelor de comercializare a pachetelor de servicii turistice (lei sau valută), cel mai târziu în ziua în care a fost transmis formularul de avizare.
    8.4. Asiguratul are obligaţia de a informa turistul în legătură cu condiţiile de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de către turist şi/sau a cheltuielilor de repatriere şi de a înmâna acestuia, în momentul semnării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, un certificat de asigurare (anexa nr. 3 la poliţă) în care se menţionează drepturile şi obligaţiile turistului.
    8.5. Asiguratul are obligaţia de a întocmi contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice în conformitate cu prevederile legilor româneşti în vigoare în acel moment.
    8.6. Asiguratul are obligaţia de a menţiona în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice numărul certificatului de asigurare care a fost înmânat turistului.
    8.7. Asiguratul are obligaţia de a gestiona în mod corespunzător stocul de certificate de asigurare primite din partea asigurătorului şi de a justifica pe bază de documente stocul existent în orice moment în cazul în care asigurătorul va solicita în scris acest lucru.
    8.8. Asiguratul are obligaţia de a informa asigurătorul în legătură cu orice modificare intervenită în unul dintre următoarele elemente: denumire, formă juridică, sediu, telefon, structura acţionariat, licenţa de turism, brevete de turism.
    9. Obligaţiile asigurătorului
    9.1. Asigurătorul are obligaţia de a aproviziona ritmic şi în cantităţi suficiente asiguratul cu certificate de asigurare care să fie înseriate şi care să cuprindă cel puţin drepturile şi obligaţiile turistului. Aprovizionarea cu certificate de asigurare se va face periodic, după primirea de către asigurător a formularelor de avizare, din care să rezulte certificatele de asigurare emise către turişti şi stocul de certificate de asigurare din gestiunea asiguratului. Numărul de certificate de asigurare care vor fi transmise asiguratului va fi în funcţie de numărul de certificate emise în săptămâna precedentă şi de numărul de certificate existente în stoc.
    9.2. Asigurătorul are obligaţia de a plăti despăgubirea pe baza documentelor justificative menţionate la pct 10.6 şi pe certificatul de asigurare, în condiţiile prezentei poliţe de asigurare.
    10. Constatarea daunelor şi plata despăgubirilor
    10.1. În cazul în care asiguratul nu efectuează repatrierea turistului, turistul are obligaţia de a anunţa imediat asigurătorul prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie asigurătorul nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile prezentei poliţe de asigurare.
    10.2. În cazul în care turistul solicită de la asigurat rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către asigurat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
    10.3. Turistul are obligaţia de a notifica asigurătorul prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată asiguratului privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 10.2.
    10.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
    10.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
    10.6. Documentele justificative conţin, dar nu se limitează la:
    – contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
    – certificatul de asigurare;
    – confirmările de primire precizate la pct. 10.2, 10.3 şi 10.5;
    – fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
    – fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
    10.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma asigurată conform fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice.
    10.8. Din despăgubire se scade franşiza menţionată pe poliţă.
    10.9. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către asigurător a documentelor justificative de la turist.
    10.10. Despăgubirea va fi plătită în aceeaşi monedă în care a fost plătită prima de asigurare.
    10.11. În cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către turist, turistul are obligaţia de a restitui asigurătorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentând debitul.
    11. Dispoziţii finale
    11.1. Prin plata despăgubirii şi în limita acesteia, asigurătorul se subrogă în toate drepturile turistului împotriva asiguratului şi este mandatat să folosească toate mijloace legale pentru executarea silită a asiguratului.
    11.2. Asigurătorul are dreptul de a rezilia prezenta poliţă în oricare dintre următoarele cazuri:
    – apariţia unui eveniment asigurat conform prezentei poliţe;
    – plata de despăgubiri la unul sau mai multe contracte de comercializare a pachetelor de servicii turistice datorită insolvabilităţii sau falimentului asiguratului;
    – ridicarea de către autoritatea competentă a licenţei de turism aferentă asiguratului.
    Asigurătorul este răspunzător în continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turiştilor înainte de data rezilierii.
    11.3. Asigurătorul are dreptul de a suspenda prezenta poliţă în oricare dintre următoarele cazuri:
    – suspendarea de către autoritatea competentă a licenţei de turism aferentă asiguratului;
    – nerespectarea obligaţiilor asumate de asigurat prin prezenta poliţă.
    Asigurătorul este răspunzător în continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turiştilor înainte de data suspendării.
    11.4. Dacă debitul este obiectul unui litigiu în justiţie între turist şi asigurat, sentinţa definitivă va fi respectată, cu condiţia îndeplinirii prevederilor prezentei poliţe.
    11.5. Prezentele clauze contractuale sunt completate de legislaţia din România.
    11.6 Orice litigiu rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentei poliţe se soluţionează pe cale amiabilă sau, dacă nu este posibil astfel, de către instanţele de judecată competente din România.

    Contract de comercializare a pachetului de servicii turistice

    Contract de comercializare a pachetului de servicii turistice

    Art. 1. Părţile contractante
    S. C. …………………. S.R.L. cu sediul în ………………………., str. ………, nr. ……., înmatriculat la Registrul Comerţului sub nr. ….., cod fiscal ………….., cont nr. ………….. deschis la Banca ……….., reprezentată prin …………………, în calitate de Agenţie de turism
    şi
    Dl. /d-na ……………….. cu domiciliul în ……………………….., str. …………, nr. ……., identificat cu act de identitate seria ……… nr. ………….., în calitate de BENEFICIAR
    Art. 2. OBIECTUL CONTRACTULUI
    Prin prezentul contract AGENŢIA DE TURISM vinde BENEFICIARULUI un pachet de servicii turistice ce conţine: ……………….. în perioada …………….
    Art. 3. PREŢUL ŞI MODALITATEA DE PLATĂ
    Preţul pachetului de servicii turistice este de ……………… şi include transportul, cazarea, masa, taxa pentru obţinerea vizei etc.
    Plata se va face în numerar, la data încheierii prezentului contract.
    Art. 4. Agenţia de turism este obligată:
    – să depună dosarul BENEFICIARULUI pentru obţinerea vizei;
    – să asigure transportul BENEFICIARULUI cu …………………., respectând itinerariul propus prin pachetul de servicii turistice;
    – să asigure condiţiile de cazare, masă, agrement etc. ce fac obiectul pachetului de servicii turistice.
    Art. 5. Agenţia de turism garantează îndeplinirea tuturor obligaţiilor sale asumate prin contract cu poliţa de asigurare nr ……… anexată la prezentul.
    Art. 6. BENEFICIARUL se obligă să îşi îndeplinească obligaţiile de plată.
    Art. 7. În cazul în care, din motive temeinice, BENEFICIARUL nu va beneficia de pachetul de servicii achiziţionat, are la dispoziţie următoarele posibilităţi:
    – să cesioneze drepturile şi obligaţiile ce-i revin din prezentul contract;
    – să i se returneze preţul pachetului de servicii, cu excepţia taxei de viză;
    Art. 8. FORŢA MAJORĂ
    Situaţiile de forţă majoră (cutremur, inundaţii, calamităţi sau situaţii asimilate forţei majore, interdicţii legale sau situaţii ce nu depind nemijlocit de una dintre părţi) vor fi notificate de către partea care le invocă în termen de 5 zile de la data apariţiei. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o invocă. Încetarea cazului de forţă majoră determină reluarea obligaţiilor de către partea care l-a invocat.
    Art. 9. LITIGII
    Eventualele litigii ce decurg din derularea prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă, iar în caz de nerezolvare a acestora, părţile se vor adresa instanţelor competente.
    Art. 10. DISPOZIŢII FINALE
    Prezentul contract s-a încheiat azi ……….., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

    AGENŢIA DE TURISM,                               BENEFICIAR,

    Infiintare Firma – Agentie de publicitate

    Infiintare Firma – Agentie de publicitate

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul publicitatii.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Agentie de publicitate:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Infiintare Firma – Agentie imobiliara

    Infiintare Firma – Agentie imobiliara

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul imobiliar.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate Agentie imobiliara:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Infiintare Firma Constructii

    Infiintare Firma Constructii

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul constructiilor.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate constructiile:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Infiintare Firma Transporturi

    Infiintare Firma Transporturi

    Cabinetul nostru de avocatura ofera posibilitatea de a va infiinta o firma noua in domeniul transporturilor.

    Aceasta poate fi de tip Societate Comerciala cu Raspundere Limitata sau Societate pe Actiuni.

    Aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere la infiintarea unei societati comerciale care are ca obiect principal de activitate transportul:

  • Denumirea societatii comerciale.
  • Numarul de asociati sau de actionari care participa la infiintarea firmei (functie de tipul de societate pe care il alegeti).
  • Alegerea sediului social al firmei.
  • Infiintarea unui punct de lucru la care sa desfasurati activitati (optional).
  • Continue reading

    Lege nr. 346 din 2004 – Legea privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii

    Lege nr. 346/2004 – Legea privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii

    din 14/07/2004
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 681 din 29/07/2004
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    CAPITOLUL I
    Dispoziţii generale

    Art. 1. – Prezenta lege reglementează măsuri destinate creării cadrului favorabil înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii.
    Art. 2. – În sensul prezentei legi, prin întreprindere se înţelege orice formă de organizare a unei activităţi economice, autonomă patrimonial şi autorizată potrivit legilor în vigoare să facă acte şi fapte de comerţ, în scopul obţinerii de profit, în condiţii de concurenţă, respectiv: societăţi comerciale, societăţi cooperative, persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent şi asociaţii familiale autorizate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
    Art. 3. – (1) Întreprinderile mici şi mijlocii sunt definite ca fiind acele întreprinderi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) au un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250;
    b) realizează o cifră de afaceri anuală echivalentă cu până la 8 milioane de euro sau au un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depăşeşte echivalentul în lei a 5 milioane euro;
    c) respectă criteriul de independenţă, astfel cum este acesta definit în alin. (2).
    (2) Sunt considerate independente întreprinderile mici şi mijlocii care nu sunt deţinute în proporţie de peste 25% din capitalul social sau din drepturile de vot de către o altă întreprindere ori de mai multe întreprinderi împreună, care nu fac parte din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), este considerată independentă o întreprindere aflată în una dintre următoarele situaţii:
    a) întreprinderea este deţinută de societăţi publice de investiţii, de societăţi cu capital de risc, investitori instituţionali, universităţi sau centre de cercetare nonprofit, cu condiţia ca aceştia să nu exercite, în mod individual sau împreună, controlul asupra întreprinderii;
    b) capitalul este divizat de aşa natură încât deţinătorii nu pot fi identificaţi, întreprinderea declară cu bună-credinţă, pe propria răspundere, că este în măsură să presupună că nu este deţinută în proporţie de 25% sau mai mult de o altă întreprindere ori de mai multe întreprinderi împreună, care nu fac parte din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii.
    (4) Îndeplinirea criteriului de independenţă se stabileşte pe baza declaraţiei pe propria răspundere a întreprinderii interesate în atestarea încadrării în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii.
    (5) Plafonul cifrei de afaceri prevăzut la alin. (1) lit. b) poate fi modificat, în funcţie de evoluţia indicatorilor macroeconomici, prin hotărâre a Guvernului.
    Art. 4. – (1) Întreprinderile mici şi mijlocii se clasifică, în funcţie de numărul mediu anual de salariaţi, în următoarele categorii:
    a) până la 9 salariaţi – microîntreprinderi;
    b) între 10 şi 40 de salariaţi – întreprinderi mici;
    c) între 50 şi 249 de salariaţi – întreprinderi mijlocii.
    (2) Termenii microîntreprindere, întreprindere mică şi întreprindere mijlocie, precum şi termenul derivat întreprinderi mici şi mijlocii vor fi utilizaţi în toate reglementările, statisticile şi alte documente oficiale emise de către autorităţi sau instituţii publice.
    Continue reading

    Hotărârea nr.991 din 2004 – Hotărârea pentru stabilirea modelului cererii de înregistrare şi al certificatului de înregistrare în registrul comerţului

    Hotărârea nr.991 din 2004 – Hotărârea pentru stabilirea modelului cererii de înregistrare şi al certificatului de înregistrare în registrul comerţului

    din 25/06/2004
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 590 din 01/07/2004
    În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, şi al art. 3 alin. (13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalităţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    Art. 1. – (1) Se aprobă modelul cererii de înregistrare a persoanelor juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului, prevăzut în anexa A.
    (2) Se aprobă modelul cererii de înregistrare în registrul comerţului a persoanelor fizice şi asociaţiilor familiale, prevăzut în anexa B.
    (3) Se aprobă modelul cererii pentru obţinerea autorizării funcţionării, prevăzut în anexa C.
    (4) Se aprobă modelul formularului “Declaraţie pe propria răspundere” din care rezultă că la sediul social/secundar nu se desfăşoară activităţile prevăzute în obiectul de activitate declarat, prevăzut în anexa D.
    Art. 2. – (1) Se aprobă modelul certificatului de înregistrare a comerciantului, prevăzut în anexa E.
    (2) Se aprobă modelul formularului care devine anexă la certificatul de înregistrare, prevăzut în anexa F.
    Art. 3. – Anexele A-F*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ___________
    *) Anexele A-F sunt reproduse în facsimil.

    Art. 4. – Ghidul şi aplicaţia informatică de completare a cererii de înregistrare vor fi elaborate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi vor fi puse la dispoziţie solicitanţilor.
    Continue reading