Category Archives: Familie

Art.2, alin.4, lit.g) din Procedura aprobata prin Ordinul Ministrului Muncii nr.1733/2015 a fost anulat

Curtea de Apel Bucuresti a anulat in data de 13.11.2018, art.2, alin.4, lit.g) din Procedura aprobata prin Ordinul Ministrului Muncii nr.1733/2015 privind plasamentul minorilor

Veste buna pentru familiile care detin atestat de familie adoptatoare.

In urma solutionarii dosarului civil nr.1599/2/2018 Curtea de Apel Bucuresti a admis, in parte, cererea de chemare in judecata, formulata de catre clientii mei si a anulat art.2, alin.4, lit.g) din Procedura aprobata prin Ordinul Ministrului Muncii nr.1733/2015 privind plasamentul minorilor.

Link aici

13.11.2018
Ora estimata: 12:00
Complet: S8 Completul 15 fond
Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Hotărâre/13.11.2018/Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive. Respinge acţiunea formulată în contradictoriu cu Ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale, Vasilescu Lia-Olguţa, ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Admite în parte acţiunea. Anulează art. 2 alin. (4) lit. g) din Procedura de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament, aprobată prin Ordinul nr. 1733/19.08.2015 emis de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice. Respinge în rest acţiunea ca neîntemeiată. Obligă pârâtul Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale la plata către reclamanţi a sumei de 2550 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Recursul se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 13.11.2018.
Document: Hotarâre 4643/2018 13.11.2018

Art.2, alin.4, lit.g) din Procedura prevedea ca:

“Art. 2
[…]
(4) Nu poate primi copii în plasament persoana sau familia în care un membru se află în una dintre următoarele situaţii:
(…)
g) a depus cerere de eliberare a atestatului de adoptator/familie adoptatoare, cu excepţia situaţiei în care persoana sau familia face parte din familia extinsă;”

Aceasta prevedere din actul administrativ cu caracter normativ era nelegala prin raportare la Legea nr.272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului, Hotararea nr.502/2017 privind organizarea si functionarea comisiei pentru protectia copilului, art.16, art.20, art.22, art.34, art.148 din Constitutia Romaniei, art.4, art.42, art.77 din Legea nr.24/2000 privind tehnica legislativa, O.G. nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.

Prin constatarea nulitatii acestei dispozitii familiile care detin atestat de familie adoptatoare emis in conditiile Legii nr.273/2004 pot lua copii in plasament!

Asteptam sa vedem solutia consolidata in calea de atac.

Avocat Tudor Dobrescu

ACHIZIŢIONAREA UNEI LOCUINŢE PRIN PROGRAMUL PRIMA CASĂ

ACHIZIŢIONAREA UNEI LOCUINŢE PRIN PROGRAMUL “PRIMA CASĂ”

ACHIZIŢIONAREA UNEI LOCUINŢE PRIN PROGRAMUL "PRIMA CASĂ"

ACHIZIŢIONAREA UNEI LOCUINŢE PRIN PROGRAMUL “PRIMA CASĂ”

CADRU GENERAL

Programul de achiziţionare a locuintelor “Prima casă” este reglementat de Hotărârea nr. 717 din 17 iunie 2009, publicată în Monitorul Oficial nr. 418 din 18 iunie 2009.

CRITERII DE ELIGIBILITATE PENTRU BENEFICIARII PROGRAMULUI “PRIMA CASĂ”

Persoanele care doresc achiziţionarea unei locuinţe finalizate, care urmează să se construiască sau aflate în faza de construcţie la roşu trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe: Continue reading

Procedura de redobândire a cetăţeniei române art.10

Procedura de redobândire a cetăţeniei române art.10

Procedura de redobândire a cetăţeniei române art.10

Procedura de redobândire a cetăţeniei române art.10

Cetăţenia română se poate acorda şi persoanei care a pierdut-o şi care cere redobândirea ei, dacă îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 8 lit. b), c), d), şi e). Astfel solicitantul trebuie să dovedească prin comportarea şi atitudinea sa loialitate faţă de statul şi de poporul român, are minim 18 ani, are asigurate mijloacele legale de existenţă, este cunoscut cu o bună comportare şi nu a fost condamnat în ţară sau în străinătate pentru o infracţiune care îl face nedemn de a fi cetăţean român (art.10 din Legea cetăţeniei române).

Cetăţenia română se va acorda, la cerere, cu păstrarea cetăţeniei străine şi stabilirea domiciliului în ţară sau menţinerea acestuia în străinătate.
Continue reading

Procedura de redobândire a cetăţeniei române art. 11 – Republica Moldova si Ucraina

Procedura de redobândire a cetăţeniei române art. 11 pentru cetatenii din Republica Moldova si Ucraina

Procedura-de-redobândire-a-cetăţeniei-române-art.-11–Republica-Moldova-si-Ucraina

Procedura-de-redobândire-a-cetăţeniei-române-art.-11–Republica-Moldova-si-Ucraina

Cetăţenia română se poate acorda şi persoanei care a dobândit cetăţenia română prin naştere sau prin adopţie şi care a pierdut-o din motive neimputabile sau această cetăţenie i-a fost ridicată fără voia sa şi care cere redobândirea ei, dacă îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 8 lit. b), c) şi e). Astfel solicitantul va trebui să dovedească prin comportarea şi atitudinea sa loialitate faţă de statul şi de poporul român, are minim 18 ani şi este cunoscut cu o bună comportare şi nu a fost condamnat în ţară sau în străinătate pentru o infracţiune care îl face nedemn de a fi cetăţean român (art.11 din Legea cetăţeniei române).

Cetăţenia română se va acorda, la cerere, cu păstrarea cetăţeniei străine şi stabilirea domiciliului în ţară sau menţinerea acestuia în străinătate.
Continue reading

Procedura acordării cetăţeniei române la cerere

Procedura acordării cetăţeniei române la cerere

Procedura acordării cetăţeniei române la cerere

Procedura acordării cetăţeniei române la cerere

Cetăţenia română se poate acorda, la cerere, persoanei fără cetăţenie sau cetăţeanului străin, în temeiul dispoziţiilor art. 8 din Legea cetăţeniei române, dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) s-a născut şi domiciliază, la data cererii, pe teritoriul României sau, deşi nu s-a născut pe acest teritoriu, locuieşte în mod legal, continuu şi statornic pe teritoriul statului român de cel puţin 8 ani sau, în cazul în care este căsătorit cu un cetăţean român, de cel puţin 5 ani;

b) dovedeşte prin comportarea şi atitudinea sa loialitate faţă de statul şi de poporul român, nu întreprinde sau sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept sau a securităţii naţionale şi declară că nici în trecut nu a întreprins asemenea acţiuni;
Continue reading

CODUL FAMILIEI din 1953 (*republicat*)(*actualizat 2011*) – ABROGAT 01.10.2011

CODUL FAMILIEI din 1953 (*republicat*)(*actualizat 2011*) – ABROGAT 01.10.2011(aplicabil incepand cu data de 25 noiembrie 2010*)

CODUL FAMILIEI din 1953 (*republicat*)(*actualizat 2011*) - ABROGAT 01.10.2011

CODUL FAMILIEI din 1953 (*republicat*)(*actualizat 2011*) - ABROGAT 01.10.2011

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
Data intrarii in vigoare: 18 Aprilie 1956
Forma actualizata valabila la data de 28 Septembrie 2011

Prezenta forma actualizata este valabila incepand cu data de 25 Noiembrie 2010, pana la data de 28 Septembrie 2011

Este in totalitate ABROGAT de ART 230 din LEGEA 71 03/06/2011 la data de 01 Octombrie 2011

A se vedea NOUL COD CIVIL Continue reading

Noul COD CIVIL din 17 iulie 2009 (republicat) – (LEGEA nr. 287 din 2009)

NOUL COD CIVIL din 17 iulie 2009 (*republicat*) – (LEGE nr. 287/2009)

Noul COD CIVIL din 17 iulie 2009 (republicat) - (LEGEA nr. 287 din 2009)

Noul COD CIVIL din 17 iulie 2009 (republicat) - (LEGEA nr. 287 din 2009)

EMITENT: PARLAMENTUL – PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL I nr. 505 din 15 iulie 2011

Data intrarii in vigoare: 01 Octombrie 2011

Republicatã în temeiul art. 218 din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011.

Legea nr. 287/2009 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 24 iulie 2009, a fost modificatã prin Legea nr. 71/2011 şi rectificatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 427 din 17 iunie 2011 şi în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 8 iulie 2011.

Continue reading

Încadrarea asistentului personal al persoanei cu handicap

Procedura încadrării asistentului personal al persoanei cu handicap, se găseşte reglementată în Normele Metodologice privind condiţiile de încadrare, drepturile şi obligaţiile asistentului personal al persoanei cu handicap, aprobate prin H.G. nr. 427/2001.Încadrarea asistentului personal al persoanei cu handicap
Asistentul personal al persoanei cu handicap, denumit în continuare asistent personal, este persoana care supraveghează, acordă asistenţă şi îngrijire copilului sau adultului cu handicap grav, pe baza programului individual de recuperare şi integrare socială a persoanei cu handicap, elaborat de comisiile de expertiză medicală pentru adulţii cu handicap şi, respectiv, de comisiile de expertiză medicală a copilului cu handicap, potrivit prevederilor art. 2 alin. (3)-(5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare.

  • Condiţii de încadrare în muncă
  • Poate fi încadrată cu contract individual de muncă în funcţia de asistent personal persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
    – are vârsta minimă de 18 ani împliniţi;
    – nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei de asistent personal;
    – are capacitate deplină de exerciţiu; Continue reading

    Eliberarea livretului de familie la cerere

    Livretul de familie se poate elibera la cererea scrisă a reprezentantului familiei constituite până la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 495/1997 privind conţinutul, eliberarea şi actualizarea livretului de familie, pe baza următoarelor acte: Eliberarea livretului de familie la cerere
    – Cerere;
    – Actele de identitate ale soţilor
    – Certificatele de naştere ale copiilor;
    – Certificat căsătorie;
    – Certificat de deces (în cazul în care unul dintre soţi este decedat);
    – Hotărâre judecătorească de divorţ, definitivă şi irevocabilă (dacă este cazul);
    – Documentele care atestă modificarea relaţiilor de autoritate parentală, încredinţare sau plasament familial al copiilor şi, după caz, adopţia copiilor (dacă este cazul);
    – Dovada domiciliului comun al soţilor;

    Livretul de familie se eliberează, gratuit, de către serviciul de stare civilă al consiliului local în a cărui rază teritorială are domiciliul reprezentantul familiei.

    Viza de flotant – viza de stabilire a reşedinţei

    Potrivit art. 30 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 97/2005, reşedinţa se înscrie în actul de identitate la cererea persoanei fizice care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară.Viza de flotant - viza de stabilire a reşedinţei

    Menţiunea de stabilire a reşedinţei se acordă pentru perioada solicitată, dar nu mai mare de un an, şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni de stabilire a reşedinţei.

    Pentru înscrierea reşedinţei solicitantul va completa cererea pentru stabilirea reşedinţei, pe care o va depune împreună cu actul său de identitate şi cu unul dintre documentele prevăzute mai jos:

    a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;

    b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a);

    Continue reading