Tag Archives: Transport

Ordonanţă de urgenţă nr. 271/2000 privind regimul activităţilor de transport, comercializare şi recuperare a ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid

Ordonanţă de urgenţă nr. 271/2000 privind regimul activităţilor de transport, comercializare şi recuperare a ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid

din 07/12/2000
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 663 din 15/12/2000
Guvernul României
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. 1. – (1) Transportul rutier şi pe calea ferată, comercializarea şi recuperarea produselor: ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid se fac potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) Prin recuperare se înţelege executarea de operaţiuni destinate extragerii acumulărilor întâmplătoare de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid, datorate accidentelor tehnice de pe traseele de transport.
Art. 2. – Sunt autorizaţi să comercializeze ţiţei, gazolină, condensat sau etan lichid titularii acordurilor petroliere de exploatare, astfel cum sunt definiţi în Legea petrolului nr. 134/1995, precum şi agenţii economici care desfăşoară efectiv activităţi de import al produselor prevăzute la art. 1 alin. (1) ori cei care desfăşoară efectiv activităţi de prelucrare a acestor produse, abilitaţi în condiţiile legii.
Continue reading

Legea nr.92 din 2007 – Legea a serviciilor de transport public local

Legea nr.92 din 2007 – Legea a serviciilor de transport public local

Parlamentul României
din 10/04/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 262 din 19/04/2007
Parlamentul României adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

Art. 1. – (1) Prezenta lege are ca obiect stabilirea cadrului juridic privind înfiinţarea, autorizarea, organizarea, exploatarea, gestionarea, finanţarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public în comune, oraşe, municipii, judeţe şi în zonele asociaţiilor de dezvoltare comunitară.
(2) Prezenta lege stabileşte cadrul juridic privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea compartimentelor sau serviciilor specializate de transport din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale, judeţene şi ale municipiului Bucureşti.
(3) Transportul local de persoane şi de mărfuri poate fi transport public sau transport în cont propriu, aşa cum acestea sunt definite în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările ulterioare.
(4) Serviciul de transport public local de persoane şi de mărfuri se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale, pe raza administrativ-teritorială respectivă, cu respectarea următoarelor principii:
Continue reading

Codul Aerian al României

Guvernul României

Codul Aerian al României

din 26/01/2001
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 45 din 26/01/2001

CAPITOLUL I
Prevederi generale

SECŢIUNEA I
Domeniul de aplicare

Art. 1. – (1) Prevederile prezentului Cod aerian se aplică tuturor activităţilor aeronautice civile, precum şi tuturor persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară activităţile aeronautice civile respective în spaţiul aerian naţional şi pe teritoriul României.
(2) România are suveranitate deplină şi exclusivă asupra spaţiului aerian naţional, care face obiectul proprietăţii publice. Continue reading

Ordonanta de urgenta nr.12 din 1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române

Guvernul României

Ordonanta de urgenta nr.12 din 1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române

din 07/07/1998
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 254 din 08/07/1998

În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite următoarea ordonanţă de urgenţă:

TITLUL I
Organizarea şi efectuarea transporturilor pe căile ferate române

CAPITOLUL I
Organizarea transporturilor feroviare

Art. 1. – (1) Prin transport pe căile ferate române, denumit în continuare transport feroviar, se înţelege orice deplasare de persoane şi de bunuri, realizată cu vehicule feroviare de către operatori de transport pe infrastructura feroviară. Transportul feroviar, precum şi serviciile adiacente sau conexe acestuia sunt considerate operaţiuni de transport feroviar.
(2) Transportul feroviar poate fi public sau în interes propriu. Continue reading

Eliberarea licentei de executie pentru traseu

Modul în care se poate elibera licenţa de execuţie pentru traseu, se găseşte reglementat în Normele de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul nr. 1842/2001.Eliberarea licentei de executie pentru traseu

Licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează:

a) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, de către agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. în a cărei rază se află traseul respectiv;

b) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean, inclusiv între două judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), de către:

– agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. în a cărei rază se află localitatea cap de traseu de plecare în cursă, dacă operatorul de transport rutier public are sediul în acel judeţ;

– agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. în a cărei rază se află localitatea cap de traseu de plecare în cursă, dacă operatorul de transport rutier public are deschis în acel judeţ un punct de lucru, o filială sau o sucursală pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public şi nu îşi are sediul în unul dintre cele două judeţe în care se găsesc capetele de traseu. În cazul în care operatorul de transport rutier public deţine spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor în localitatea cap de traseu de plecare în cursă şi are deschis un punct de lucru, o filială sau o sucursală pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în celălalt cap de traseu, licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează de agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române A.R.R. în a cărei rază se află punctul de lucru, filiala sau sucursala; Continue reading

Autorizarea din punct de vedere tehnic, a furnizorilor de produse şi/sau servicii pentru transportul feroviar şi cu metroul

Autorizarea din punct de vedere tehnic, a furnizorilor de produse şi/sau servicii pentru transportul feroviar şi cu metroulAutorizarea furnizării de produse şi servicii pentru transportul CFR şi metrou, se găseşte reglementată de Normele privind autorizarea, din punct de vedere tehnic, a furnizorilor de produse şi/sau servicii pentru transportul feroviar şi cu metroul. Normele fac parte integrantă din Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 290/2000.

În scopul respectării cerinţelor privind siguranţa circulaţiei şi securitatea transportului, calitatea serviciilor, sănătatea oamenilor şi protecţia mediului în transportul feroviar şi cu metroul, activităţile de construire, modernizare, reparare şi de întreţinere a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare pot fi efectuate numai de agenţii economici autorizaţi şi supravegheaţi din punct de vedere tehnic de AFER, denumiţi în continuare furnizori feroviari.

Autorizaţia de furnizor feroviar este documentul eliberat de către AFER prin care se atestă că un agent economic poate realiza şi furniza una sau mai multe categorii de produse şi/sau servicii feroviare critice, cu respectarea condiţiilor specificate în autorizaţie. Continue reading

Transportul rutier in cont propriu

Transportul rutier in cont propriu

Transportul rutier în cont propriu se efectuează fără încasarea unui tarif sau a echivalentului în natură ori în servicii al acestuia şi se realizează în următoarele condiţii:

a) este o activitate secundară sau suplimentară celorlalte activităţi principale autorizate ale Societatii comerciale;

b) mărfurile transportate sunt proprietatea societatii comerciale ori au fost vândute, cumpărate sau închiriate ori au fost produse, extrase, prelucrate sau reparate de aceasta;

c) scopul deplasării este transportul mărfurilor ori al persoanelor spre sau de la întreprindere ori între punctele de lucru ale acesteia;

d) persoanele transportate sunt angajaţii societatii comerciale, scopul transportului fiind în interesul activităţilor proprii;

e) Societatea comerciala foloseşte vehicule rutiere deţinute în proprietate sau obţinute de aceasta printr-un contract de vânzare-cumpărare cu plata ulterioară ori în baza unui contract de leasing pe termen lung sau, în cazul transportului de mărfuri, vehiculele pot fi închiriate fără şofer;

f) vehiculele utilizate pentru astfel de transporturi sunt conduse de conducători auto angajaţi ai societatii comerciale, de persoana fizică sau de un membru al asociaţiei familiale, după caz.

Obţinerea certificatului de transport în cont propriu.

Continue reading

Documentele care trebuie sa se afle la bordul autovehiculelor rutiere aflate in trafic international

Documentele care trebuie sa se afle la bordul autovehiculelor rutiere aflate in trafic internationalIn punctele de trecere a frontierei (PCTF) Ministerul Transporturilor exercită controlul asupra vehiculelor rutiere prin intermediul ARR (Autoritatea Rutieră Română) şi ANDR (Administraţia Naţională a Drumurilor din România).

Sunt supuse controlului vehiculele rutiere care efectuează transport public de mărfuri şi de persoane şi vehiculele care efectuează transport în interes propriu, având masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sau capacitatea de peste 9 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto, sau care transportă mărfuri periculoase ori agabaritice.

Care sunt documentele care trebuie să se afle la bordul autovehiculelor rutiere aflate în trafic internaţional?

Tipurile de acte pe care şoferul trebuie să le aibă asupra sa se clasifică diferit, în funcţie de ţara de înmatriculare a autovehiculului. Anexa II a Ordinului nr. 598 emis de Ministerul Transporturilor în anul 1999 face această distincţie, enumerând mai întâi documentele necesare în general tuturor tipurilor de transport şi mai apoi cele pentru transportul de marfă.

DOCUMENTELE
care trebuie să se afle la bordul vehiculelor rutiere care efectuează transport internaţional

I. Vehicule înmatriculate în România

A. Pentru toate tipurile de transport:

1. licenţa de transport însoţită de caietul de sarcini (copie xerox), vizată pe anul în curs de reprezentanţa Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. care a emis-o;

2. licenţa de execuţie pentru transport internaţional (în original);

3. certificatul de înmatriculare a vehiculului, însoţit de talonul de inspecţie tehnică;

4. permisul de conducere al conducătorului auto;

5. diagrama tahograf pentru autovehiculele de marfă cu sarcina utilă mai mare de 3,5 tone, pentru microbuze (>9 locuri) şi autobuze;

6. asigurarea civilă şi cartea verde, efectuată de o societate de asigurări din România;

7. documentele specifice solicitate de Administraţia Naţională a Drumurilor din România în vederea îndeplinirii obiectivelor controlului efectuat de aceasta:

a) autorizaţia specială de transport (în original) pentru eventuale depăşiri de limite maxime admise (greutate şi/sau gabarit), eliberată de administratorul drumurilor pe care a circulat (la ieşirea din România);

b) documente specifice reglementate pentru transporturile umanitare cu destinaţia România (la intrare);

c) talonul din MTC (matcă + talon + chitanţă) eliberat la intrare (la ieşire) în cazul tranzitării teritoriului României;

d) alte documente impuse pe parcurs prin reglementări interne sau internaţionale.

B. Pentru transportul de mărfuri

Documentele precizate la cap. A, precum şi următoarele:

1. documente de însoţire a mărfii (facturi, avize etc.);

2. scrisoare de transport internaţional – CMR;

3. carnet TIR (dacă circulă sub convenţia TIR);

4. certificatul de agreere vamală (dacă circulă sub convenţia TIR);

5. autorizaţii emise de Ministerul Transporturilor (MT) din ţările de tranzit sau de destinaţie (dacă este cazul).

B1. Pentru transportul de mărfuri perisabile sau de animale vii

Documentele precizate la cap. A şi B, precum şi următoarele:

1. autorizaţie sanitar-veterinară pentru vehicul;

2. certificat sanitar-veterinar de transport pentru marfă.

B2. Pentru transportul de produse periculoase şi de materiale radioactive

Documentele precizate la cap. A şi B, precum şi următoarele:

1. certificatul de atestare profesională pentru şoferi, conform Acordului european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), pentru clasa produsului transportat;

2. certificatul de agreere al autovehiculului, emis de Registrul Auto Român (R.A.R.), dacă este cazul;

3. autorizaţia eliberată de Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare şi agreerea autovehiculului, dacă este cazul;

4. prospectul produsului transportat, instrucţiunile de siguranţă şi intervenţie în caz de necesitate, în limba română şi cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională; pentru transportul coletelor mici (maximum 1.000 kg) nu sunt necesare instrucţiuni de siguranţă, rămânând valabile indicaţiile prevăzute în A.D.R., referitoare la ambalaj, etichetare etc.

C. Pentru transportul de persoane

C1. Prin serviciu regulat

Documentele precizate la cap. A, precum şi următoarele:

1. licenţa de execuţie pentru traseu, însoţită de caietul de sarcini al acesteia (graficul de circulaţie) – în original;

2. autorizaţia emisă de Ministerul Transporturilor din ţara de destinaţie, cu care se execută transportul în condiţii de reciprocitate – în original;

3. contractul de închiriere sau de prestări de servicii, încheiat cu firma posesoare de licenţă de execuţie pentru traseu, şi autorizaţia pentru serviciu regulat, dacă este cazul;

4. certificatul de clasificare a autovehiculului pe categorii sau stele, după caz, emis de Registrul Auto Român – în original;

5. asigurarea de persoane şi bagaje;

6. diagrama biletelor de călătorie şi lista cuprinzând pasagerii – în original.

C2. Prin serviciu ocazional sau turistic

Documentele precizate la cap. A, precum şi următoarele:

1. certificatul de clasificare a autovehiculului pe categorii sau stele, după caz, emis de Registrul Auto Român – în original;

2. foaia de parcurs tip ASOR (Acordul de la Dublin privind serviciile ocazionale internaţionale de călători, efectuate cu autocare sau autobuze), vizată de reprezentanţa Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. cu 24 de ore înainte de începerea efectuării transportului, pentru autocare, autobuze şi microbuze;

3. documente specifice care să ateste caracterul transportului (invitaţie, contract, respectiv voucher sau contract de asigurare a serviciilor turistice, încheiat cu o societate atestată prin licenţă de turism);

4. documentul de tarifare globală (scrisoare de trăsură, factură etc.);

5. autorizaţia eliberată de autorităţile competente din ţările de tranzit sau de destinaţie, dacă este cazul;

6. asigurarea de persoane şi bagaje.

II. Vehicule înmatriculate în alte ţări

A. Pentru toate tipurile de transport:

1. certificatul de înmatriculare a vehiculului, însoţit de talonul de inspecţie tehnică;

2. permisul de conducere al conducătorului auto;

3. diagrama tahograf pentru autovehiculele de marfă cu sarcina utilă mai mare de 3,5 tone, pentru microbuze (>9 locuri) şi autobuze;

4. asigurarea civilă şi cartea verde;

5. documentele specifice solicitate de Administraţia Naţională a Drumurilor din România în vederea îndeplinirii obiectivelor controlului efectuat de aceasta:

a) aviz prealabil pentru eventuala autorizare specială de transport pentru traseul de la intrarea până la ieşirea din România, în cazul traficului direct (la ieşire);

b) documente specifice reglementate pentru transporturi umanitare cu destinaţia România (la intrare);

c) talonul din MTC (matcă + talon + chitanţă) eliberat la intrarea în România (la ieşire);

d) alte eventuale documente preluate la intrarea în România cu corespondenţă la ieşire (eurovignete etc.).

B. Pentru transportul de mărfuri

Documentele precizate la cap. A, precum şi următoarele:

1. documente de însoţire a mărfii (facturi, avize etc.);

2. scrisoare de transport internaţional – CMR;

3. carnet TIR (dacă circulă sub convenţia TIR);

4. autorizaţii emise de Ministerul Transporturilor din România.

B1. Pentru transportul de mărfuri perisabile sau de animale vii

Documentele precizate la cap. A şi B, precum şi următoarele:

1. autorizaţie sanitar-veterinară pentru vehicul;

2. certificat sanitar-veterinar de transport pentru marfă.

B2. Pentru transportul de produse periculoase şi de materiale radioactive

Documentele precizate la cap. A şi B, precum şi următoarele:

1. certificatul de atestare profesională pentru şoferi, conform Acordului european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), pentru clasa produsului transportat;

2. prospectul produsului transportat, instrucţiunile de siguranţă şi intervenţie în caz de necesitate, în limba română şi cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională; pentru transportul coletelor mici (maximum 1.000 kg) nu sunt necesare instrucţiuni de siguranţă, rămânând valabile indicaţiile prevăzute în Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), referitoare la ambalaj, etichetare etc.

C. Pentru transportul de persoane

C1. Prin serviciu regulat

Documentele precizate la cap. A, precum şi următoarele:

1. autorizaţia emisă de Ministerul Transporturilor din România;

2. asigurarea de persoane şi bagaje;

3. diagrama biletelor de călătorie şi lista cuprinzând pasagerii – în original.

C2. Prin serviciu ocazional sau turistic

Documentele precizate la cap. A, precum şi următoarele:

1. documentele specifice care să ateste caracterul transportului (invitaţie, contract, respectiv voucher sau contract de asigurare a serviciilor turistice, încheiat cu o societate atestată prin licenţă de turism);

2. lista cuprinzând pasagerii – în original;

3. asigurarea de persoane şi bagaje;

4. autorizaţia eliberată de Ministerul Transporturilor din România în conformitate cu acordurile bilaterale în vigoare.

Autorizatii de transport naval

Autorizaţia este documentul care atestă capacitatea agentului economic de a desfăşura activitatea înscrisă în aceasta şi dă dreptul acestuia de a funcţiona în limitele porturilor şi/sau pe căile navigabile sau, după caz, în apele internaţionale, cu respectarea condiţiilor prevăzute în prezentele norme metodologice şi a legislaţiei în vigoare.

Prin agenţi economici se va înţelege: persoanele juridice, persoanele fizice sau asociaţiile familiale autorizate să desfăşoare activităţi economice (de transport naval).

Autorizarea agenţilor economici se face în numele Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei de către Autoritatea Navală Română, cu respectarea Normelor Metodologice de autorizare a agenţilor economici care desfăşoară activităţi de transport naval în porturi şi pe căi navigabile.

SOLICITAREA AUTORIZAŢIEI

Pentru obţinerea unei autorizaţii agentul economic trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute de prezentele norme metodologice. În cazul persoanelor juridice cererea va fi semnată de unul dintre reprezentanţii legali ai acestora. În cazul asociaţiei familiale cererea va fi semnată de reprezentantul acesteia.

Modelul cererii este prezentat în anexa nr. 2 la Normelor Metodologice de autorizare a agenţilor economici care desfăşoară activităţi de transport naval în porturi şi pe căi navigabile.

Autoritatea Navală Română va afişa la centrele de primire a cererilor de autorizare lista documentelor care atestă îndeplinirea criteriilor de autorizare, ce trebuie depuse de agentul economic o dată cu cererea, pentru fiecare activitate pentru care se eliberează autorizaţii, precum şi, dacă este cazul, vechimea admisă pentru fiecare document.

La fiecare centru de primire a cererilor de autorizare Autoritatea Navală Română va desemna o persoană care va analiza dacă cererea este corect completată şi dacă sunt depuse toate documentele necesare.

Copiile neautentificate ale documentelor depuse vor fi însoţite de originale pentru confruntare şi vor fi vizate, la prezentarea acestora, pentru conformitate cu originalul, de către personalul Autorităţii Navale Române.

ACORDAREA AUTORIZAŢIEI, VALABILITATEA, RETRAGEREA ŞI SUSPENDAREA

În termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de autorizare şi a documentaţiei complete, Autoritatea Navală Română va elibera autorizaţia solicitată sau va comunica în scris motivele refuzului de a se acorda autorizaţia.

La primirea autorizaţiei persoana fizică autorizată să desfăşoare activităţi economice în mod independent sau, în cazul persoanelor juridice, reprezentantul legal al acestora ori împuternicitul acestuia sau, în cazul asociaţiei familiale, reprezentantul acesteia semnează în registrul autorizaţiilor pentru confirmarea primirii, înscriindu-se şi numele în clar al persoanei.

În cazul în care autorizaţia se eliberează unei persoane împuternicite, documentul de împuternicire se păstrează de Autoritatea Navală Română la dosarul cu documentele care au fost depuse împreună cu cererea.

Cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării vizei anuale a autorizaţiei agentul economic este obligat să solicite în scris Autorităţii Navale Române reconfirmarea autorizaţiei.

Cererea de reconfirmare a autorizaţiei va fi însoţită de documentele care atestă eventualele modificări în raport cu documentele aflate deja la dosarul de autorizare, precum şi, după caz, de dovada prelungirii termenelor de valabilitate a contractelor de închiriere şi/sau a poliţelor de asigurare prin care au fost constituite garanţiile băneşti.

Autoritatea Navală Română va acorda viza anuală în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii şi a documentelor însoţitoare complete sau va comunica în scris agentului economic motivele refuzului de a se acorda viza anuală.

În cazul în care agentul economic nu a depus cererea pentru obţinerea vizei anuale, în termenul arătat, autorizaţia se consideră retrasă din oficiu de la data expirării vizei anuale şi Autoritatea Navală Română va înştiinţa agentul economic, administraţia portuară şi/sau de căi navigabile pe teritoriul căreia îşi desfăşoară acesta activitatea, precum şi căpităniile de port interesate.

Autorizaţia emisă de Autoritatea Navală Română are valabilitate de 5 ani de la data eliberării, cu condiţia reconfirmării anuale.

Reconfirmarea autorizaţiei se face prin aplicarea vizei anuale.

În situaţia în care nu se efectuează reconfirmarea anuală, autorizaţia se retrage din oficiu.

Autorizaţia poate fi suspendată pentru cel mult 30 de zile în cazurile în care se constată că agentul economic nu mai îndeplineşte criteriile în baza cărora aceasta i-a fost acordată şi/sau nu au fost respectate reglementările legale privind desfăşurarea activităţilor pentru care a fost autorizat.

Autorizaţia poate fi retrasă dacă după 30 de zile nu a încetat suspendarea.

Modelul autorizaţiei este prevăzut în anexa nr. 1 la norme metodologice mai sus arătate.

CAZURI SPECIALE

Activităţile de transport naval cu simbolurile PMMP şi FPM pot fi desfăşurate numai de persoane juridice care îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 2 şi 3 din Criteriile de autorizare a agenţilor economici care desfăşoară activităţi de transport naval în porturi şi pe căi navigabile, care fac parte din Ordinul privind autorizarea agenţilor economici care desfăşoară activităţi de transport naval.

Licenta de transport international

Atribuirea licenţei de execuţie pentru traseu pentru traseele

    în cazul transportului rutier de persoane prin servicii

    regulate în trafic internaţional

 

    Modul de atribuire a licenţei de execuţie pentru traseu, în trafic internaţional, se găseşte reglementat în Normele de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul nr. 1842/2001.

    Licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, de către agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române A.R.R. în a cărei rază se află localitatea cap de traseu de pe teritoriul României şi în care operatorul de transport rutier public îşi are sediul ori are deschis un punct de lucru, o filială sau o sucursală pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public.

 

    Pentru atribuirea licenţei de execuţie pentru traseu pentru traseele în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional se vor parcurge următoarele etape:

 

   1) se va depune dosarul;

    În vederea atribuirii licenţei de execuţie pentru traseu pentru traseele în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, operatorul de transport rutier public depune la Direcţia licenţe, autorizări şi investiţii din cadrul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. un dosar pentru fiecare licenţă de execuţie pentru traseu solicitată, care trebuie să cuprindă:

   – traseul şi graficul de circulaţie propus pentru parcursul intern;

   – numele operatorului de transport rutier public şi al partenerului străin;

   – lista cuprinzând autovehiculele, pe numere de înmatriculare, pentru care deţine licenţă de execuţie valabilă, cu care se vor efectua cursele pe acel traseu;

   – lista cuprinzând autovehiculele de rezervă, pe numere de înmatriculare, pentru care există licenţă de execuţie valabilă şi, dacă este cazul, contractul cu deţinătorul autovehiculelor.

    O licenţă de execuţie pentru traseu se poate solicita dacă operatorul de transport rutier public are în localitatea cap de traseu, din care este prevăzută plecarea curselor pe traseul respectiv, sediul sau o filială, sucursală ori un punct de lucru şi spaţiu suficient pentru parcarea autovehiculelor aflate în administrarea sa şi pentru autovehiculele partenerului străin.

 

    Documentele solicitate la eliberarea licenţei de transport rutier public, a licenţei de transport rutier în interes propriu sau a autorizaţiei de transport rutier în interes propriu, precum şi a licenţelor de execuţie se prezintă la sediul agenţiei teritoriale a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R., în copie, ştampilate şi semnate de administratorul societăţii, fiecare copie având înscris în mod expres: «Subsemnatul …, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale privind falsul în declaraţii, că prezentul act este conform cu originalul

 

   2) salariaţii Direcţiei licenţe, autorizări şi investiţii din cadrul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. primesc şi înregistrează dosarul, verificând dacă este complet. Acesta se returnează operatorului de transport rutier public dacă nu conţine toate elementele necesare;

 

   3) după analiza dosarului depus se aprobă traseul şi graficul de circulaţie sau se transmit operatorului de transport rutier modificările care trebuie operate în vederea aprobării;

   4) dosarul aprobat de Direcţia licenţe, autorizări şi investiţii din cadrul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. se depune la Direcţia generală de reglementări şi calitatea serviciilor în transporturile rutiere împreună cu documentele necesare;

    Documentele ce urmează să se depună la Direcţia generală de reglementări
şi calitatea serviciilor în transporturile rutiere împreună cu dosarul aprobat
sunt:

   – contractul autentificat perfectat cu un partener străin din ţara de destinaţie sau, în cazul asocierii, contractul de asociere dintre operatorul de transport român şi operatorul de transport străin pentru efectuarea în comun a curselor prevăzute în graficul de circulaţie, cel puţin la paritate pentru partea română;

   – abilitarea partenerului străin de către Ministerul Transporturilor din ţara de origine cu privire la efectuarea de către acesta a transportului de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, în traducere autorizată;

   – schiţa traseului, cu evidenţierea punctelor de frontieră;

   – modelul legitimaţiilor de călătorie;

   – perioada de efectuare a transportului de persoane prin servicii regulate pe traseul respectiv.

 

   5) licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează după ce operatorul de transport rutier prezintă agenţiei teritoriale a Autorităţii Rutiere Române A.R.R. avizul favorabil al Direcţiei generale de reglementări şi calitatea serviciilor în transporturile rutiere.